http://pic.photo-aks.com/photo/nature/fruit/large/wallpaper-kivi.jpg

مهم ترین مواد غذایی که در دوران بارداری باید مصرف شود، میوه ها به ویژه کیوی است که ارزش ویتامین و مواد معدنی بسیار بالایی دارد. در دوران بارداری حتما باید کیوی را در سالاد، آب میوه و میان وعده مصرف کنید.

 

 

فواید کیوی در بارداری

 

کیوی با دفع سموم در بدن، خون را پاکسازی می کند: کیوی که در دوران بارداری به طور منظم مصرف می شود، با کمک به دفع سموم بدن به شما کمک می کند خونی تمیز داشته باشید. همچنین به عملکرد منظم کبد شما کمک می کند. در میان فواید کیوی در بارداری، این مهم ترین و بارزترین فایده است.

مقاومت بدن خود را در دوران بارداری با کیوی افزایش دهید: مصرف کیوی در دوران بارداری، سیستم ایمنی ضعیف را تقویت کرده و از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند. اثر آنتی اکسیدانی کیوی به بدن شما کمک می کند تا در این دوران در برابر سرطان مقاوم شود. در این مدت برای احتیاط بیشتر در برابر سرطان سینه باید کیوی مصرف کنید.

زنان باردار بیشتر از سوء هاضمه شکایت دارند: یکی از مشکلاتی که زنان باردار با آن مواجه می شوند، سوء هاضمه است، یعنی یبوست. در این فرآیند، برای نرم شدن مدفوع و جلوگیری از سوء هاضمه، باید حداقل یک کیوی در طول روز مصرف کنید.

کیوی دارای اثر ضد استرس طبیعی است: احساسی ترین و حساس ترین دوران زنان دوران بارداری است. کیوی که اثر آرام بخشی بر فعالیت های مغز دارد به شما کمک می کند شب راحت بخوابید و در طول روز استرس کمتری را تجربه کنید. اگر در هنگام خوردن کیوی به آبدار و شیرین بودن کیوی توجه کنید، هنگام مصرف کیوی لذت و آرامش بیشتری خواهید داشت.

در این دوره به ویتامین C نیاز دارید: اگر بارداری شما با زمستان مصادف شده است، به خصوص اگر نمی توانید مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، نارنگی مصرف کنید، حتماً باید برای دریافت ویتامین C کیوی مصرف کنید.

 

 

سایر فواید کیوی در دوران بارداری

 

کیوی با داشتن منیزیم از سلامت استخوان های شما محافظت می کند.

با خوردن کیوی می توانید افزایش وزن در دوران بارداری را کاهش دهید. به این ترتیب هم رژیم غذایی متعادلی خواهید داشت و هم وزن اضافه نمی کنید.

کیوی شما را در برابر بیماری های عفونی که ممکن است به دلیل مقاومت ضعیف شما مبتلا شوید، محافظت می کند.

مانند سایر میوه ها، در دوران بارداری نیز فواید کیوی را در بدن خود احساس خواهید کرد.

برای افزایش اسید فولیک باید روزانه 1 عدد کیوی مصرف شود.

حاوی اینیزیتول است که از رشد ریه جنین در دوران بارداری حمایت می کند.

کیوی با جلوگیری از زوال پوست در دوران بارداری به زیبایی پوست شما کمک می کند.

 

 

شرایطی که کیوی می تواند در دوران بارداری مضر باشد

 

در نتیجه مصرف زیاد کیوی در دوران بارداری، خارش و قرمزی در بدن ایجاد می شود.

باز هم مصرف زیاد کیوی می تواند باعث یبوست یا برعکس اسهال شود.

یکشنبه 9 مرداد 1401
بؤلوملر :