بانوی زیبا

داروی ضد پیری

0 گؤروش
یازار:‌

http://www.doctorbreen.com/wp-content/uploads/2016/02/Anti-Aging-Medicine-1.jpg

 

اگر به آنها گفته شود که پیری در واقع از دهه بیست شروع می شود ، واکنش شما چه خواهد بود؟ تصور کن. ما می دانیم که این یک واقعیت علمی است. کاهش تولید هورمون هایی که رشد انسانی را امکان پذیر می کنند ، این روند را آغاز می کند. در دیدگاه جدید ، که در آن بیماری ها از طریق پدیده اساسی پیری اندام ها و بافت ها ارزیابی می شوند ، مطالعات در مورد سالم ماندن بر ضد پیری متمرکز شده است.

 

تصور بر این است که طول تلومرها در DNA ما مهمترین عامل یا شاخص تعیین کننده طول عمر یک موجود زنده است. در سال های اخیر ، مطالعات در مورد جاودانگی یا طول عمر بر روی تلومرها متمرکز شده است.

 

چرا من این اطلاعات را دادم ، شما باید فکر کنید که موضوع از کجا خواهد آمد.

 

این اطلاعات دیدگاه بسیار متفاوتی در مورد سالم ماندن و درمان بیماری ها به ما می دهد. در حقیقت ، وقتی مطالعات در زمینه داروی ضد پیری برای امروز تفسیر می شود ، این دارو به عنوان یک منطقه کاربرد پزشکی ظاهر می شود که هدف آن کاهش چشمگیر یا جلوگیری کامل از خطر بیماری های مرتبط با سن بالا است.

 

 

 

رویکرد پزشکی آینده کاملاً بر اساس همین داستان ساخته شده است. اساس آن کاهش یا کندی آسیب سلول ، تمدید بازسازی سلول در مدت زمان طولانی تر ، تکمیل هورمون های در حال کاهش به عنوان معیارهای پیری یا تنظیم هورمون هایی است که به عنوان علائم پیری در حد مطلوب شناخته می شوند.

 

 

 

از نظر تخریب سریع سلول و کاهش تولید ، ما همیشه در مورد زندگی سالم صحبت کرده ایم. مدیریت شرایط اپی ژنتیک

 

بنابراین؛

شناسایی و مدیریت خصوصیات جسمی و روانی فردی ،

 

مکمل ریز مغذی های مورد نیاز بدن.

 

تغذیه سالم: ایجاد الگوی تغذیه ای ویژه برای ویژگی های بیولوژیکی و حتی معنوی فرد.

 

ورزش کافی است.

 

تنظیم سلامت خواب

 

مدیریت استرس.

 

ایجاد شرایط زیست محیطی سالم.

 

این عوامل اساسی را می توان با زیرگروه های درون خود افزایش یا افزایش داد. اما مهمترین نکته برای درک این است؛ ضروری است که همه این مطالعات متناسب با خصوصیات معنوی ، جسمی و روحی فرد متناسب با فرد باشد. همه ما ارگانیسم هایی بی نظیر هستیم که مانند هیچ موجود دیگری نیستیم.

 

بنابراین ، چطور می توانیم این روند را مدیریت کنیم؟

 

در اینجا ، مخصوصاً مورد اول باید به درستی درک شود و به طور دقیق و کامل برای بیمار توضیح داده شود.

 

مدیریت کل این فرایند باید با تعیین کامل وضعیت فعلی فرد ، به ویژه عوامل ژنتیکی فردی ، عوامل روانی فردی ، عوامل بیولوژیکی فردی آغاز شود. هدف اصلی ایجاد و دنبال کردن برنامه زندگی سالم و ضد پیری قبل از شروع بیماری های مزمن ، خودایمن ، متابولیک و غیره است.

 

نحوه ایجاد این طرح:

 

اول از همه ، یک شرح حال بسیار خوب و دقیق از بیمار گرفته می شود.

 

بدست آوردن مشخصات نسبی فرد ، از جمله اطلاعات مربوط به عضو خانواده درجه 2 یا حتی 3.

 

انجام ارزیابی دقیق آزمایشگاهی از عوامل بیولوژیکی منفرد ، از جمله مقادیر هورمونی.

 

برای تعیین وضعیت جسمی و روحی فرد.

 

شناسایی بیماری های موجود و خطرات بیماری ، در صورت وجود.

 

این کار با تجزیه و تحلیل عادات غذایی شروع می شود.

 

این مطالعه در واقع شامل تعیین سلامت فرد و همچنین تجزیه و تحلیل نحوه دید وی است. آگاهی ، که با ارزیابی این تعیین ها و درک خود فرد با هم شکل می گیرد ، اساس و آغاز فرآیند می شود. سرکوب یا درمان علائم بیماری ها ارزش درمان ندارد. درمان و بهبودی واقعی با شناسایی و حل ریشه های اصلی این مشکل امکان پذیر است. مسئله هرگز فقط کاهش وزن ، تسکین درد ، کاهش خارش ، رفع بی خوابی نیست و در حقیقت این موارد به صورت جداگانه قابل درمان نیستند. برنامه اصلی درمان باید بر اساس تنظیم سیستم ها ، بازسازی و افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی باشد.

 

در بالای این آغاز ، طرحی با هم ایجاد می شود. ایجاد و همکاری مشترک این طرح بسیار مهم است. زیرا این چیزی فراتر از یک برنامه درمانی است: هدف آن ایجاد یک برنامه زندگی سالم است.

 

چیزهای زیادی برای گفتن و نوشتن وجود دارد. من ادامه می دهم این موارد را با شما در میان بگذارم ، اما اجازه دهید این مقاله را با این سه یافته مهم ببندیم:

 

به جز بیماری های ژنتیکی و بیماری های اضطراری ، بیماری در نتیجه یک فرآیند رخ می دهد ، بهبود یا بازسازی بدن نیز یک روند است.

 

به منظور حفظ رفاه ، باید سبک زندگی متناسب با بدن ما ایجاد شود. به عبارت دیگر ، این طرح باید با به روزرسانی آن در روند کار ، حفظ شود.

 

با استفاده از فرمول های مخصوصی که در کپسول یا بطری قرار داده می شود ، نمی توان یک برنامه درمانی واقعی ضد پیری و احیا را به دست آورد.

آردینی اوخو
یکشنبه 30 خرداد 1400
بؤلوملر :

سفید کردن واژن چگونه انجام می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://elementshealthspace.com/wp-content/uploads/2020/01/aesthetic-doctor.jpg

یکی از کنجکاوترین سوژه های زنان نحوه سفید کردن واژن است. البته این یک مداخله جراحی نیست و این روش نباید به عنوان یک عمل در نظر گرفته شود.

 

چرا ناحیه تناسلی تیره می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که زنان به سفید شدن ناحیه دستگاه تناسلی نیاز دارند. زیرا تیره شدن رنگ پوست این ناحیه می تواند به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد. متداول ترین این عوامل تغییر در هورمون ها است.

 

در این مرحله ، لازم است که در مورد هورمون استروژن صحبت کنیم ، زیرا ممکن است تیره شدن پوست ، به ویژه به دلیل هورمون استروژن ، رخ دهد. ترشح شدید این هورمون چنین نتیجه ای دارد. به همین دلیل است که تیرگی در ناحیه واژن در دوران بلوغ یا بارداری در خانم ها شدیدتر است.

 

همانطور که مشخص است ، قرص های ضد بارداری حاوی هورمون نیز هستند و بر همین اساس ، استفاده از برخی قرص های ضد بارداری می تواند منجر به تیرگی در ناحیه تناسلی شود. بنابراین ، کسانی که به مدت طولانی از این قرص ها استفاده می کنند ، به یک روش سفید شدن واژن نیاز دارند.

 

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید دلیل دیگری است. پوشاندن ناحیه تناسلی با لباس شنا یا بیکینی مانع نفوذ اشعه خورشید به پوست نمی شود. بنابراین ، باید توجه داشت که آفتاب گرفتن طولانی مدت در تابستان نیز منجر به تیرگی پوست می شود.

 

لازم به ذکر است که فاکتور سن نیز در تیرگی ناحیه دستگاه تناسلی در زنان مثر است. به همین دلیل ، ممکن است در سنین بعدی بیشتر به سفید شدن واژن نیاز باشد. با افزایش سن ، ممکن است به دلیل تغییر در ساختار پوست از یک طرف و تغییرات هورمونی از طرف دیگر ، اطراف واژن تیره شود. دلیل دیگر انتخاب اشتباه لباس زیر است.

 

لباس های زیر که از پارچه هایی ساخته شده اند که تماس پوست با اکسیژن را قطع می کنند ، خود به خود باعث تیرگی می شوند. می توان گفت که چنین مشکلی به دلایلی مانند پوشیدن لباس زیر بسیار تنگ رخ می دهد. استفاده از لباس زیر نامناسب می تواند باعث مشکلات مختلف سلامتی و همچنین تیرگی پوست شود.

 

پاسخ دیگر به این سوال که چرا رنگ واژن تغییر می کند یا چرا ناحیه تناسلی سفید شده است این است که روش های اپیلاسیون اعمال شده در ناحیه دستگاه تناسلی نادرست است. اپیلاسیون با لیزر روشی است که امروزه بسیاری از خانم ها از آن بهره مند می شوند ، اما اگر این عمل به صورت ناخودآگاه انجام شود ، ممکن است برخی از مشکلات رنگ پوست ایجاد شود.

 

 

 

چرا بلیچینگ ناحیه تناسلی انجام می شود؟

برای خانم ها تیره شدن در ناحیه واژن می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس شود. در عین حال ، زندگی جنسی آنها می تواند تحت تأثیر این وضعیت قرار گیرد. بنابراین ، می توان گفت که روند سفید شدن ناحیه تناسلی غالباً برای بهتر شدن احساس زنان انجام می شود.

 

این واقعیت که کاراما در مناطق وسیعی پخش شده است باعث می شود زنان در انتخاب لباس شنا و بیکینی در فصل تابستان دچار مشکل شوند. برای اینکه در تعطیلات راحت تر باشند ، ممکن است لازم باشد ناحیه تناسلی سفید شود.

 

آیا سفید شدن واژن مضر است؟

این روند هرگز به هایمن آسیب نمی رساند ، بر احتمال باردار شدن تاثیری نمی گذارد و مشکلات مختلفی را بر روی پوست ایجاد نمی کند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 خرداد 1400
بؤلوملر :

آیا رژیم گرفتن یعنی گرسنگی کشیدن!

0 گؤروش
یازار:‌

https://basiclyhealthy.com/wp-content/uploads/2020/07/Weight-10-2048x1363.jpg

 

 

گرسنه بودن به خاطر رژیم گرفتن و لاغر شدن ، کنار گذاشتن وعده های غذایی معمولاً باعث افزایش وزن می شود ، حتی اگر این باعث شود فکر کنیم با گذشت زمان ضعیف می شویم. زیرا متابولیسم که به طور کامل تغذیه نشود با وضعیت دیگری روبرو می شود. او دچار استرس متابولیکی می شود و شرایط را به عنوان یک سندرم ترک برداشت می کند و تمایل دارد تا حد ممکن انرژی ذخیره کند. بنابراین ، شروع به ذخیره هر غذایی می کند که به عنوان چربی در بدن مصرف می شود.

 

این کمک به کسی است که می خواهد رژیم بگیرد ، عادات غذایی سالم به دست آورد. تصور می شود که یک رژیم غذایی سالم و متعادل با گذشت زمان وزن اضافی را از بین می برد. در حالی که بسیاری از متخصصان رژیم درمانی لیست های رژیمی تهیه می کنند ، آنها بین رژیم های پروتئینی یا کربوهیدرات برای افرادی که می خواهند لاغر شوند تصمیم می گیرند. اگرچه زیاد ترجیح داده نمی شود ، اما رژیم های متعادل تأکید می شوند زیرا چنین رژیم هایی باعث کاهش وزن طولانی مدت می شوند.

  

شما نباید گرسنه رژیم بگیرید!

 

بارزترین ویژگی رژیم های غذایی این است که آنها شامل وعده های غذایی مکرر هستند. دلیل داشتن وعده های غذایی بیشتر این است که نباید گرسنه بمانید. برخلاف آنچه شناخته شده است ، گرسنه بودن تأثیر یکسانی بر همه ندارد ، در ابتدا باعث کاهش وزن ناسالم و نامتعادل می شود ، اما بدن سپس تمایل به افزایش وزن سریع دارد.

 

اگرچه به نظر می رسد کاهش وزن از این طریق روندی سریع و مثر است ، اما در آینده می توان با مشکلات عمده سلامتی روبرو شد. بدن مقدار کافی کالری برای دریافت دارد و وقتی این کالری ها گرفته نشوند ، اعضای بدن قادر به عملکرد نیستند.

 

چه کسی نباید هرگز با گرسنگی لاغر شود؟

 

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هرگز نباید سعی کنند وزن خود را از گرسنگی کاهش دهند. به همین ترتیب ، در مورد دیابت پنهان و دیابت ، نباید به دنبال روش کاهش وزن از گرسنگی بود. زیرا در مدت کوتاهی تأثیرات منفی خود را نشان می دهند. افرادی که با این بیماری های مزمن سر و کار دارند و احتمالاً به این بیماری ها مبتلا هستند ، ترجیح نمی دهند از این طریق لاغر شوند. کاهش وزن در مدت زمان کوتاه منجر به کمبود ویتامین ها و مواد معدنی کافی می شود و پس از گذشت زمان ، فرد پس از افزایش وزن چاق می شود. به همین دلایل ، ممکن است مشکلات روانی یا افسردگی رخ دهد.

 

کاهش وزن در برنامه های غذایی مشاهده می شود که مادران باردار و شیرده با تصمیمی که برای کاهش سریع وزن گرفتند شروع کردند. اما این روش از تأمین مواد مغذی لازم به بدن جلوگیری کرده و مشکلات جدی را هم برای کودک و هم برای مادر ایجاد می کند. این امکان وجود دارد که افرادی که از داروهای منظم مانند انسولین ، کودکان ، افراد مبتلا به اختلالات خوردن و درمان روانی استفاده می کنند ، از برنامه غذایی که با این روش ها ایجاد می کنند آسیب های مختلف ببینند.

آردینی اوخو
یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :

مقاومت به انسولین چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://diabetestalk.net/images/SxbUHfjhOoVokecC.jpg

انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح می شود و به قند (گلوکز) در خون اجازه می دهد وارد سلول شود. برای تعادل قند خون ترشح می شود که به خصوص بعد از غذا افزایش می یابد. انسولین به عنوان کلیدی برای ورود گلوکز به سلول عمل می کند ، بنابراین انرژی سلول های بدن ما را تأمین می کند.

 

در برخی موارد ، سلول ها نسبت به انسولین حساس نیستند (در جایی که بسیاری از مکانیسم ها ممکن است مختل شوند). کاهش پاسخ به انسولین از ایجاد تعادل در قند خون جلوگیری می کند. نیازهای انرژی را نمی توان تأمین کرد ، زیرا گلوکز کافی از طریق انسولین وارد سلول نمی شود. به همین دلیل ، پانکراس انسولین بیشتری ترشح می کند.

 

مقاومت در برابر انسولین چگونه است؟

 

مقاومت به انسولین اغلب با افزایش چربی بدن به موازات رژیم غذایی ناسالم مواجه می شود. برخی از افراد استدلال می کنند که وزنشان افزایش می یابد زیرا مقاومت به انسولین دارند اما این عکس است.

 

به خصوص در بافت چربی شکم (دور کمر) ، روغن کاری در ایجاد مقاومت به انسولین بسیار نقش دارد. زیرا سلولهای چربی موجود در این ناحیه نسبت به انسولین حساسیت بیشتری نشان می دهند.

 

علاوه بر رژیم غذایی ناسالم ، کم تحرکی ، الکل و استعمال دخانیات نیز باعث مقاومت به انسولین می شود.

 

حتی اگر فرد از وزن طبیعی برخوردار باشد ، به دلیل رژیم غذایی نامناسب ممکن است مقاومت به انسولین ایجاد شود.

 

مقاومت به انسولین ممکن است به دلایل ژنتیکی ایجاد شود.

 

علائم مقاومت به انسولین

 

-خستگی فیزیکی

 

-خستگی مغز

 

احساس اضافه وزن بعد از یک وعده غذایی سنگین ، بعد از خوردن یک غذای شیرین ، خواب آلودگی

 

-افسردگی

 

افزایش وزن (به ویژه بزرگ شدن تدریجی دور کمر)

 

یافته های عصب شناسی

 

-هیپرگلیسمی

 

-هیپرینسولینمی

 

-فشار خون

 

-Acanthosis Nigricans (قهوه ای شدن در زیر بغل ، کشاله ران ، نواحی گردن)

 

-تعریق

 

-نه تمایل دائمی به غذا خوردن

 

- بی نظمی قاعدگی در زنان

 

 

 

 

بیماری ها با توجه به مقاومت در برابر انسولین

 

-دیابت نوع 2

 

-چاقی

 

-فشار خون

 

-دیس لیپیدمی

 

-بیماری های قلبی عروقی

 

- روغن کاری در اندام های داخلی

 

-سرطان

 

-افسردگی

 

-آپنه خواب

 

-آلزایمر

 

-PCOS

 

تشخیص

 

اول از همه ، تاریخچه پزشکی فرد توسط پزشکان گرفته می شود و معاینه فیزیکی انجام می شود. هنگام ارزیابی وضعیت متابولیسم مربوط به مقاومت به انسولین ؛ در صورت لزوم قند خون ناشتا و بعد از غذا ، HbA1c ، OGTT (تست تحمل گلوکز خوراکی).

 

HOMA-IR ، که به عنوان معیار محاسبه مقاومت به انسولین استفاده می شود ، با قند خون ناشتا و مقدار انسولین محاسبه می شود. جدا از همه اینها ، پزشک شما ممکن است آزمایش های مختلفی را درخواست کند.

 

در نتیجه ارزیابی ، پزشک شما

 

دارو + رژیم درمانی سالم + فعالیت بدنی

 

یا

 

 تغذیه درمانی + فعالیت بدنی

 

می تواند پیشنهاد کند

 

درمان تغذیه ای پزشکی برای افرادی که تشخیص مقاومت به انسولین دارند ، با یا بدون دارو درمانی ضروری است. کاهش روغنکاری ناحیه کمر و اطراف اندام به شکستن مقاومت به انسولین کمک می کند.

 

جلوگیری

 

می توان با عادات غذایی پایدار و زندگی فعال تر از مقاومت به انسولین جلوگیری کرد. در حالی که سعی می کنید آنها را با زندگی خود سازگار کنید ، مهم این است که آنها را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید تا تغییرات سریع و ناگهانی و انتظار نتایج سریع. تغییر عادت های غذایی می تواند زمان بر باشد. با روشی کنترل شده و با گام های مطمئن بر اساس تغذیه سالم پیش بروید.

 

اگر تشخیص مقاومت به انسولین یا پیش دیابت دارید ، همین امروز اقدام کنید.

 

 

 

 

درمان تغذیه ای پزشکی در مقاومت به انسولین

 

تغییر سبک زندگی دائمی ضروری است. تغذیه درمانی ، زندگی فعال تر و سازگاری آنها با زندگی به روشی پایدار بسیار مهم است. زیرا وقتی می گویید پس از مدتی ادامه این موارد می توانم به عادات غذایی قدیمی خود برگردم ، بازگشت به ابتدا اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل پایداری در اولویت است.

 

- تغذیه درمانی درمانی فرد ؛ باید با توجه به سن ، جنس ، میزان فعالیت بدنی و سبک زندگی تعیین شود. باید یک برنامه غذایی پایدار و خوشمزه ایجاد شود.

 

-رژیم غذایی باید شامل تمام مواد مغذی باشد ، از رژیم های غذایی بسیار کم کالری و ناپایدار باید اجتناب شود.

 

-انرژی که باید روزانه مصرف شود باید با توجه به فرد محاسبه شود (فرد چه وزنی را وزن می کند؟ چه مقدار از وزن خود را از دست می دهد؟ چند سال دارد؟ چند دقیقه فعالیت بدنی در هفته می تواند انجام دهد؟ راه باید با توجه به پاسخ این سوالات تعیین شود). کاهش وزن هفتگی باید کنترل شود (از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود)

 

- افرادی که تشخیص مقاومت به انسولین را دارند نباید ساعتهای طولانی گرسنه باشند و باید در فواصل منظم و منظم از آنها تغذیه شود (4-6 وعده غذایی ؛ بسته به نوع افراد متفاوت خواهد بود).

 

آردینی اوخو
چهارشنبه 19 خرداد 1400
بؤلوملر :

بیماری کیست شکلاتی

0 گؤروش
یازار:‌

https://static.bangkokpost.com/media/content/20201106/3802227.jpg

بیماری کیست شکلاتی


ما می دانیم که آندومتریوز در سراسر جهان حدود 10٪ تخمین زده می شود و 1-1،5 میلیون زن در کشور ما با این بیماری زندگی می کنند. اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد ، اما معمولاً در زنان در سن باروری در 30 سالگی مشاهده می شود.


آندومتریوز قرار دادن لایه دیواره داخلی رحم در قسمت دیگری از بدن به غیر از این منطقه است که باید به صورت طبیعی باشد و کانون تشکیل می شود. این یک بیماری زنانگی مزمن وابسته به استروژن-مزمن است.


آندومتریوز در بدن ؛ همچنین می تواند در تخمدان ها ، لوله ها ، روده ها ، مثانه ادرار و سایر اعضای بدن مستقر شود.


آنچه ما کیست شکلات می نامیم کیستی است که به دلیل این بیماری ایجاد می شود. لازم نیست هر بیمار آندومتریوز کیست شکلات داشته باشد. اما در بین مردم ، این بیماری به کیست شکلات معروف است ، چه کیست داشته باشید و چه نداشته باشید. دلیل اینکه کیست کیست شکلاتی نامیده می شود ، خونریزی در این کیست در هر دوره قاعدگی است (غیر از این ، در مواردی که هیچ کیست وجود ندارد ، از نقاط کانونی خونریزی می شود ، اما به داخل حفره شکم می ریزد و چسبندگی ایجاد می کند ) و در نتیجه تجمع در کیست ، خون به شکلات تبدیل می شود.


شایع ترین شکایات عبارتند از: درد ، مشکل در بارداری ، درد قاعدگی ، مقاربت جنسی دردناک ، درد گسترده در ناحیه تحتانی شکم و ران ، اجابت مزاج دردناک ، افسردگی شایع است.


تشخیص آندومتریوز فقط توسط یک متخصص زنان انجام می شود. با معاینه زنان و در صورت لزوم با جراحی لاپاراسکوپی مشخص می شود. اگر شکایتی دارید با پزشک مشورت کنید. بنابراین اگر تشخیص آندومتریوز دارید چگونه باید غذا بخورید؟


اول از همه ، این بیماری با رژیم غذایی یا دارو به طور کامل بهبود نمی یابد. از آنجا که ماهیت پیشرونده دارد ، پیگیری پزشک لازم است (فقط یک پزشک می تواند در مورد استفاده از دارو یا جراحی تصمیم بگیرد) ، علاوه بر همه اینها ، شما می توانید با تنظیم رژیم غذایی خود به راحتی با آندومتریوز زندگی کنید ، به ویژه امکان کاهش علائم درد


اگرچه سازوکار دقیق این بیماری مشخص نیست ، اما شناخته شده است که هنگام بررسی پاتوفیزیولوژی آن یک روند التهابی است. متأسفانه ، این روند التهابی و افزایش استرس اکسیداتیو روند را تشدید می کند. تغذیه ضد التهاب به تمام این دلایل توصیه می شود.


اهداف اصلی تغذیه ؛


کاهش میزان افزایش استروژن (افزایش استروژن باعث افزایش تولید پروستاگلاندین (اسید) و انقباض بیشتر عضلات رحم می شود - می توان گفت درد بیشتر)


پرهیز از غذاهایی که باعث افزایش التهاب در بدن می شوند


خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان


-افزایش مقدار اسیدهای چرب اشباع نشده (n-3، n-6) (برای کاهش درد ناشی از بیماری)


-BMI فرد (شاخص توده بدن 18-25 کیلوگرم در متر مکعب) باید در محدوده طبیعی باشد


توده عضلانی باید با ورزش افزایش یابد ، و توده چربی باید با افزایش میزان متابولیسم پایه کاهش یابد.


- مصرف زیاد فیبر باید با رژیم غذایی هدف قرار گیرد


-از آنجا که سطح استروژن زیاد است ، کبدی که این استروژن متابولیزه می شود بسیار مهم است. غذاهای دوستدار کبد باید شامل آن باشد (کنگر فرنگی ، کرفس ، کلم ، کلم بروکلی ، زغال اخته ، سیر ، تربچه ، چغندر ، گل کلم ، مارچوبه ، ارگولا ، بادام زمینی ، انگور قرمز ، هویج ، آناناس ، توت)



 



 


مواد مغذی ضد التهاب باید در رژیم غذایی شما لحاظ شود


- خرد ، به خصوص کاهو و انواع آن ، سبزیجات برگ سبز مانند نعناع تازه ، تره ، اسفناج ، کرفس ؛ سبزیجاتی مانند کنگر فرنگی ، سیب زمینی ، هویج ، شلغم توصیه می شود (مشخص شده است که زنان مبتلا به سبزیجات کلم از سبزیجات 13٪ بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند - مصرف مشتقات کلم توصیه نمی شود)


-علاوه بر این ، مشخص شده است که ذرت ، نخود فرنگی ، لوبیای لیما با خطر بالایی همراه هستند و برای مصرف توصیه نمی شوند


-مصرف حداقل 1 قسمت مرکبات (پرتقال ، گریپ فروت ، نارنگی) از میوه های تازه توصیه می شود (در یکی از مطالعات ؛ در افرادی که کمتر از 2 وعده سبزیجات + میوه در روز مصرف می کنند ، کسانی که 3 وعده مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که 3،4،5،6 وعده در روز مصرف می کنند - 9٪ گفته شد که کسانی که 4 وعده مصرف می کنند - 10٪ ، کسانی که 5 وعده مصرف می کنند - 12٪ ، کسانی که بیش از 6 وعده مصرف می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا هستند آندومتریوز 18٪. علاوه بر این ، میوه های قرمز ، جدا از مرکبات ، خواص ضد التهابی دارند و مصرف آنها توصیه می شود.


- فندق ، دانه ها ، ماهی های روغنی (ماهی قزل آلا-ماهی خال مخالی-شاه ماهی-شاه ماهی قزل آلا-آنچوی-کاد-دست و پا زدن) ، کریل ، جلبک ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه هستند ، که ما آنها را PUFA می نامیم ، و مشخص شده است که آنها باعث کاهش انتشار می شوند آندومتریوز ، که باعث کاهش پاسخ التهابی بالا می شود. بعد از مصرف ماهی (به ویژه ماهی ته) ، مصرف تهین برای حذف فلزات سنگین از بدن توصیه می شود. علاوه بر این ، روغن زیتون یکی از غذاهای ضد التهاب در گروه روغن است. شما می توانید در تمام وعده های غذایی و سالاد خود روغن زیتون را با کنترل قسمت مصرف کنید.


-مصرف آب یکی از شرط های سینوسی برای حذف مواد زائد از بدن است ، همه ما این را می دانیم ، اما آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟ بررسی کنید آیا آب مصرفی شما کافی است یا خیر. شما می توانید از طریق رنگ ادرار تشخیص دهید. ما باید حداقل 2.5-3 لیتر آب در طول روز مصرف کنیم (حتی ممکن است در بعضی موارد این افزایش یابد).


- میوه های خشک را همزمان در رژیم غذایی خود بگنجانید. شما همچنین می توانید آلو خشک ، انجیر خشک ، زردآلو خشک و خرما اضافه کنید (کنترل قسمت ضروری است)


- شیر و چربی کم چرب (ماست ، دوغ- کفیر) گزارش شده است که خطر ابتلا به آندومتریوز را کاهش می دهد (زیرا محتوای چربی اشباع شده آنها کم است)


-از ادویه جات ؛ زردچوبه ، زنجبیل ، دارچین ، کاری ، فلفل سیاه ، گشنیز ، سماق ، آویشن (توصیه می شود زیرا دارای خواص پاک کنندگی فلزات سنگین ضد التهاب-درد-کشنده است)


- از حبوبات ؛ لوبیای وسیع ، لوبیای کلیه ، لوبیا ، نخود و غذاهای نخود که می توانید آنها را به راحتی در رژیم غذایی خود بگنجانید (مگر اینکه مشکل سلامتی دیگری داشته باشید)


-خب ، شما اصلاً در مورد گروه کربوهیدرات صحبت نمی کنید. گلوتن (پروتئین گلیادین موجود در آن) ، که در آندومتریوز در گروه غلات قرار دارد ، توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش شدت بیماری می شود. در گروه غلات؛ گندم سیاه ، کینوا ، برنج ، سیب زمینی ، ماکارونی بدون گلوتن ، بلغور ذرت ، نان های بدون گلوتن ، آردهای بدون گلوتن توصیه می شود. در واقع ، نوعی رژیم غذایی بدون گلوتن ، به ویژه برای افرادی که درد شدیدی دارند ، توصیه می شود.



 



 


غذاهایی که باعث افزایش التهاب بدن می شوند و توصیه نمی شود آنها را بخورید


- محصولات گندم و گندم


- محصولات قندی و قندی + عسل


- الکل (از سم زدایی طبیعی جلوگیری می کند)


-کافئین (چای-قهوه-کولا ، غلظت استروژن را افزایش می دهد)


-شکلات


گوشت قرمز (مخصوصاً فرآوری شده)


- غذاهای سرخ شده


روغنهای هیدروژنه (مارگارین)


- غذای کنسرو شده


- غذای منجمد


- محصولات بسته بندی شده بسته و حاوی مواد افزودنی و مواد نگهدارنده


- از جمله غذاهایی که در گروه دانه های حاوی گلوتن توصیه نمی شود)


 از جمله غذاهایی که در گروه دانه های حاوی گلوتن توصیه نمی شوند


ممکن است خوردن مداوم بدون گلوتن مشکل باشد ، اما مصرف مواد غذایی بدون گلوتن در دست شماست. حتی اگر نتوانید همه این پیشنهادات را برای نامه اعمال کنید ، من مطمئن هستم که تفاوت را احساس خواهید کرد حتی اگر رژیم خود را در این چارچوب 80٪ -85٪ در نظر بگیرید و اصلاح کنید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 12 خرداد 1400
بؤلوملر :

پنج علت و راه حل احتمالی ناباروری غیرقابل توجیه

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.winfertility.com/wp-content/uploads/2014/04/iStock-881752044-scaled.jpg

5 علت و راه حل احتمالی ناباروری غیرقابل توجیه

 

وقتی زوجین می خواهند بچه دار شوند ، این واقعه گاهی به طور طبیعی اتفاق می افتد ، اما گاهی اوقات این آرزو می تواند به روندی بسیار دشوار تبدیل شود.

 

زنانی که اقدام به بارداری می کنند باید از مفاهیم باروری و ناباروری مخالف آن آگاهی داشته باشند و بدانند که حتی تغییر ساده رژیم غذایی و سبک زندگی نیز می تواند در تلاش آنها بسیار کمک کند - باروری مانند فشارسنج سلامت کلی زن در سالهای باروری است. ، بنابراین اگر یک زن مشکل باروری دارد ، بدن می تواند آن را حل کند. باید به عنوان یک کل در نظر گرفته شود ، و نباید فراموش کرد که ناتوانی در بچه دار شدن می تواند شاخص مهم دیگر مشکلات سلامتی باشد. دلایل اساسی قاعدگی نامنظم ، سندرم قبل از قاعدگی ، تغییرات خلقی و ناباروری غیرقابل توجیه ممکن است فقط به هورمون محدود شود. مشکل باروری یک زن ممکن است مربوط به یک مشکل بیشتر در سلامت کلی او باشد. ناباروری به طور کلی به عنوان ناتوانی در بارداری به مدت یک سال یا برای افراد بالای 35 سال ، با وجود رابطه جنسی محافظت نشده برای شش ماه ، تعریف می شود. زوج هایی که در بارداری مشکل دارند اغلب با یک متخصص زنان و زایمان مشورت می کنند و یا از یک متخصص غدد داخلی مشاوره می گیرند. در آزمایشات ، عوامل مردانه مانند اختلالات تخمک گذاری ، مشکلات اندام های تولید مثل یا تعداد کم اسپرم بررسی می شود. با وجود همه اینها ، یک سوم زوجین با هیچ عامل منفی روبرو نمی شوند. این نوع ناباروری "ناباروری غیرقابل توضیح" تشخیص داده می شود. از نظر عاطفی برای زوجین آسان نیست که بپذیرند که علت ناباروری قابل توضیح نیست. در درمان های معمول ، از داروهایی که تخمدان ها را تحریک می کنند استفاده می شود و این روش درمانی تا حد زیادی یک روش آزمایش و خطا است. لقاح آزمایشگاهی - لقاح تخمک در خارج از بدن - اغلب آخرین و گران ترین راه حل است. قطعی نیست که این امر منجر به بارداری می شود.

 

از طرف دیگر ، با توسعه مفهوم طب مکمل ، متخصصانی که در این زمینه کار می کنند با نزدیک شدن به واقعه باروری از منظر جامع تری ، بر علل واقعی ناباروری تمرکز می کنند. در بسیاری از زوج ها ، ناباروری ممکن است به دلیل بیش از یک عامل باشد. تخمک گذاری (تخمک گذاری) فقط یکی از شرایط بارداری است. به جای اینکه ناباروری را فقط به عنوان یک مشکل در لقاح مشاهده کنید ، مفید است که همیشه به سیستم های اساسی بدن نگاه کنید. رویکرد جامع نگر - اگر به تنهایی یا در ترکیب با درمان های معمول باروری اعمال شود - نتایج موفقیت آمیزتر را تضمین می کند.

 

 https://www.vasundharafertility.com/jaipur/wp-content/uploads/2019/04/Unexplained-Infertility-1.jpg

 

 

التهاب و ناباروری در رویکرد پزشکی عملکردی و مکمل ، اعتقاد بر این است که علت اصلی بسیاری از اختلالات مزمن ، از جمله ناباروری ، روند التهابی مزمن است. به دنبال درمان ناباروری بدون از بین بردن التهاب مانند "تمیز کردن خانه در حالی که یک مهمانی ادامه دارد" است. از آنجا که التهاب مزمن به معنای فعال بودن سیستم ایمنی بدن است ، بدن در این فرآیند مملو از سایتوکاین های التهابی است. فعال سازی سیستم ایمنی و التهاب مزمن همراه با ادامه برخورد سیستم ایمنی بدن با محرک هایی مانند سموم محیطی ، حساسیت های غذایی و استرس مزمن ادامه می یابد. پاسخ های التهابی می تواند به راحتی سقط های زودرس را تحریک کند. برای استقرار جنین در رحم ، سیستم ایمنی بدن مادر باید بتواند بین "مهاجم دشمن" و "مهمان دوست" تفاوت قائل شود. تخمک بارور شده حاوی عناصر ژنتیکی است که برای مادر بیگانه است و از پدر ناشی می شود. برای جلوگیری از این که این واکنش رد سیستم ایمنی در برابر جنین ایجاد شود ، پستانداران دارای سلول های تنظیم کننده T هستند که از جنین در برابر سیستم ایمنی مادر محافظت می کنند. وقتی مکانیسم ایمنی محافظ جنینی مختل می شود - شرایطی مانند خود ایمنی ، آندومتریوز و التهاب مزمن از جمله دلایل اختلال است - سقط مکرر اتفاق می افتد. متخصصان باروری یکپارچه ، التهاب را ریشه بسیاری از مشکلات باروری می دانند. بیایید نگاهی بیندازیم به پنج عامل پنهان احتمالی که می توانند سیستم تولید مثل و سیستم ایمنی بدن را مختل کنند:

 

 

 

 

1. اختلالات خود ایمنی اگرچه التهاب و خود ایمنی فرایندهای جداگانه ای هستند ، اما تاکتیک مشترکی دارند: هر دو باعث می شوند سیستم ایمنی بدن هر خارجی ، از جمله جنین را به عنوان تهاجمی تلقی کند. محققان صدها بیماری خود ایمنی را شناسایی کرده اند که باعث می شود بدن ما به بافت های خود حمله کند. مشهورترین آنها - تیروئیدیت هاشیموتو ، آرتریت روماتوئید و بیماری سلیاک - زمانی امکان پذیر است که تخمک بارور شده به رحم من متصل نشود و با سقط های مکرر همراه باشد. 75 درصد کسانی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا می شوند زن هستند. بنابراین ، تشخیص و درمان به موقع بیماری های خود ایمنی عامل مهمی است که احتمال بارداری را افزایش می دهد. با این حال ، این واقعیت که علائم بیماری های خود ایمنی بیشتر علائم عمومی هستند ، تشخیص آنها را دشوار می کند واین تشخیص پس از چهار سال و چهار بار مراجعه به پزشک انجام می شود. بیماری های خود ایمنی معمولاً بی صدا هستند. اولین علامت این ممکن است سقط جنین باشد. یائسگی زودرس (نارسایی زودرس تخمدان) ، اختلالات لخته شدن خون که باعث بارداری می شود و سقط جنین نیز از جمله علائم بیماری خود ایمنی است. سقط مکرر 2 تا 5 درصد از زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار می دهد. وقتی مشخصات ایمنی زنان سقط جنین بررسی می شود ، مشاهده می شود که آنها استعداد ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس را دارند. با معاینه هر خانمی که از نظر بیماری های خود ایمنی در بارداری مشکل دارد یا با بررسی بیماری های خودایمن در زنانی که قصد بارداری دارند ، می توان از مشکلات آینده جلوگیری کرد. به طور خلاصه ، تنظیم مجدد سیستم ایمنی کلید نگه داشتن تخمک بارور در رحم (باردار شدن) و حفظ حاملگی است. پزشک شما می تواند یک پانل دقیق از آزمایشات مربوط به بیماری های خود ایمنی ، از جمله آنتی بادی های ضد هسته (ANA) را توصیه کند. در ناباروری مشخص شده است که بین ناباروری و افزایش تعداد سلولهای T ، سلولهای B و سلولهای کشنده طبیعی و همچنین سطح بالای آنتی بادی های ضد تیروئید و آنتی بادی های ضد هسته ای رابطه وجود دارد. تغییرات تغذیه ای و سبک زندگی مانند شناسایی و اجتناب از عواملی مانند گلوتن یا سایر حساسیت های غذایی ، استرس ، سمومی که باعث ایجاد خود ایمنی می شوند ، ممکن است گاهی اوقات برای درمان کافی باشد ، اما پشتیبانی از هورمون تیروئید برای افرادی که دچار کمبود تیروئید هستند نیز لازم است.

 

2. اختلال تیروئید مشکلات خود ایمنی موثر بر تیروئید تأثیر زیادی بر باروری دارند. تیروئیدیت هاشیموتو ، یک پاسخ التهابی است که در آن بدن به بافت غده تیروئید خود حمله می کند ، تا 90 درصد موارد کم کاری تیروئید مسئول است و یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی غدد درون ریز در سال 2014 نشان داد که 47 درصد از بیماران هاشیموتو در مشکل روبرو هستند حامله شدن.

 

اختلال عملکرد تیروئید خطر چرخه قاعدگی بدون تخمک گذاری (چرخه تخمک گذاری) در زنان را افزایش می دهد. اگرچه زن قاعدگی دارد اما تخمک گذاری رخ نمی دهد. علاوه بر این ، سطح پایین هورمون تیروئید با گلوبولین متصل به هورمون جنسی کم ارتباط دارد ، که در رشد و نمو فولیکول ها اختلال ایجاد می کند. هایپر پرولاکتینمی ، یکی دیگر از بیماری های مربوط به تیروئید ، نیز باعث چرخه تخمک گذاری می شود. در هیپرپرولاکتینمی ، که به معنی تولید بیش از حد هورمون پرولاکتین در غده هیپوفیز است ، پرولاکتین تخمک گذاری را سرکوب می کند در حالی که بدن را به سمت تولید شیر سوق می دهد. افزایش ترشح پرولاکتین مکانیسمی برای جلوگیری از بارداری خانم شیرده در چند ماه اول پس از تولد است ، اما در زنی که اقدام به بارداری می کند ، هایپر پرولاکتینمی به عاملی برای سرکوب تخمک گذاری تبدیل می شود. سنتز شده از کلسترول تیروئید - که به عنوان هورمون "اصلی" شناخته می شود - به تبدیل پرگننولون به استروژن ، تستوسترون ، DHEA و مهمتر از همه پروژسترون کمک می کند. کمبود تیروئید می تواند با ایجاد نارسایی پروژسترون در مورد پرگنونولون ، مشکلات باروری ایجاد کند. منجر به کوتاه شدن نیمه دوم چرخه قاعدگی می شود که به عنوان فاز لوتئال شناخته می شود. وقتی این دوره کوتاه شود ، در تشکیل بافتهایی که تخمک بارور شده را در رحم نگه می دارند ، مشکلی ایجاد می شود و نمی توان محیط مناسبی برای تخمک بارور شده ایجاد کرد. سوالات تیروئید نیز حفظ بارداری را دشوار می کند. مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد آنتی بادی های تیروئید خطر سقط جنین را افزایش می دهند. میزان سقط در زنان با آنتی بادی تیروئید دو تا سه برابر بیشتر است. علائمی مانند لرز ، افزایش وزن بدون دلیل و احساس خستگی مداوم باید شما را به داشتن یک صفحه بزرگ تیروئید سوق دهد. این پانل باید حاوی آنتی بادی های ضد تیروئید به همراه TSH باشد. همچنین ، از آنجا که هورمون پرگننولون از کلسترول تولید می شود ، مصرف مقادیر کافی چربی سالم و جلوگیری از هوس رژیم کم چربی بسیار مهم است. رژیم های غذایی کم چرب ، سو mal تغذیه رایج تا همین اواخر ، عاملی است که بر سلامتی زنان تأثیر منفی می گذارد ، از جمله افزایش نرخ ناباروری. اجتناب از گلوتن برای بیماران هاشیموتو ضروری است. زیرا حتی مقدار کمی گلوتن می تواند پاسخ ایمنی را در برخی افراد آغاز کند.

 

 

 

 

3. حساسیت ها و عدم تحمل های غذایی از آنجا که حساسیت های غذایی باعث ایجاد سطح پایین التهاب می شود ، آنها مظنونان بالقوه در موارد ناباروری محسوب می شوند. در مورد عدم تحمل مواد غذایی نیز همین مورد وجود دارد. عدم تحمل غذایی به دلیل کمبود آنزیم های لازم برای تجزیه مواد غذایی خاص بدن مانند لاکتوز در محصولات لبنی در بدن است. اگر عدم تحمل غذایی دارید ، خوردن حتی مقدار کمی از غذای مربوطه باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود و ممکن است باعث التهاب گسترده شود. برخلاف آلرژی های آنافیلاکتیک ، علائم حساسیت های غذایی می توانند تا 72 ساعت دیگر بروز کنند. بنابراین ، ایجاد پیوند علت و معلولی و شناختن آنها ممکن است دشوار باشد. علاوه بر این ، علائم فرد است ممکن است از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. سردرد ، تورم ، شکایات گوارشی یا کدر شدن فکر ممکن است دیده شود.

 

اگر به حساسیت یا عدم تحمل غذایی مشکوک هستید ، انجام آزمایش با کمک پزشکی که روی این موضوع کار می کند ، جلوگیری از غذاهای محرک (رژیم حذف) و روی آوردن به یک رژیم ضد التهابی مفید خواهد بود.

 

 

 

 

4. قرار گرفتن در معرض سموم شناخته شده است که آلودگی محیط زیست بر باروری تأثیر دارد. در یک مطالعه تصادفی که توسط کارگروه محیط زیست در سال 2005 انجام شد ، 287 ماده شیمیایی صنعتی ، آلاینده و حشره کش در خون بند ناف نوزادان شناسایی شد. ثابت شده است که بسیاری از سموم باعث التهاب ، سرکوب سیستم ایمنی بدن ، کاهش باروری ، ایجاد عوارض بارداری و نقایص مادرزادی می شوند. مشخص شده است که زوجین نابارور غلظت بالایی از جیوه در خون دارند. در مطالعه دیگری مشاهده شد که سطح سرب در خون زنان نابارور به طور قابل توجهی بالاتر است. تصور می شود که فلزات سنگین با آسیب رساندن به توانایی تشخیص بدن بین بافتهای خود و مهاجمان خارجی ، محیط را برای حمله خود ایمنی ایجاد می کنند. منابع فلزات سنگین شامل غذاهای دریایی ، مواد آرایشی و مواد پر کننده دندان است. Xenoestrogens - مواد شیمیایی خارجی که از استروژن های بدن تقلید می کنند - امروزه جایگاه مهمی در میان سموم محیطی دارد. اینها به گیرنده های استروژن متصل می شوند و باعث ایجاد بیماری به نام غلبه استروژن می شوند. غلبه استروژن تعادل ظریف هورمونی لازم برای باروری را بر هم می زند. غلبه استروژن همچنین خطر سرطان پستان را افزایش می دهد. به خصوص در محصولات مراقبت شخصی و محصولات ساخته شده از پلاستیک ، گزانو استروژن زیاد است. بیس فنول-A (BPA) ماده ای بسیار خطرناک است که برای سخت شدن پلاستیک استفاده می شود. شناخته شده است که برای تخمدان ها و رحم سمی است. در تحقیقی که در سال 2016 انجام شد ، در حالی که میزان موفقیت زنان با کمترین میزان BPA در میان زنان پیگیری شده در طی لقاح آزمایشگاهی (تلقیح مصنوعی) 54 درصد است ، این میزان در افرادی که بالاترین سطح BPA را دارند به 17 درصد کاهش می یابد. پارابن موجود در محصولات مراقبت شخصی از استروژن ها نیز تقلید می کند. سایر مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز شامل پرفلوئوروکتان سولفونات و پرفلووروکتانوآت است که در پلاستیک ، کف ، پارچه ، فرش ، بسته بندی مواد غذایی ، شامپو ، قابلمه های نچسب ، حشره کش ها و بسیاری دیگر از وسایل خانه نیز یافت می شود. همه اینها با اختلال در باروری همراه است. کبد ما عضوی است که وظیفه پاکسازی بدن از سموم و استروژن ها از جمله اکسید کننده های خون را دارد. تغییرات توالی ژن معروف به SNP تعیین می کند که کبد چگونه می تواند به طور موثر این کار را انجام دهد. اگر کبد به دلیل تنوع ژنتیکی قادر به پاکسازی استروژن یا سموم دیگر نباشد ، این می تواند منجر به غلبه استروژن شود. به عبارت دیگر ، بسته به ترکیب ژنتیکی شما ، این امکان وجود دارد که سموم بیشتری در بدن شما جمع شود. از آنجا که بدن نمی تواند از اسیدفولیک در نقص متیلاسیون استفاده کند ، که یک تنوع ژنتیکی متداول است ، مصرف 5-MTHF که فرم فولات فعال است ، در حالی که از اسید فولیک در دوره قبل از تولد استفاده می کند ، صحیح خواهد بود.

 

 

 

 

5. استرس مزمن را می توان به عنوان هر اثری تعریف کرد که توانایی بدن شما را برای پاسخگویی موثر به مشکلاتی که در معرض آن قرار دارد ، مختل کند. استرس مزمن ، که به طور مداوم سیستم عصبی را فعال می کند ، باعث التهاب کم درجه می شود و می تواند با تداخل در تولید هورمون ، قدرت باروری را تحت تأثیر قرار دهد. فشار اجتماعی ناشی از ناباروری به فشار روانی کل فرد کمک می کند. تشخیص "ناباروری غیرقابل توضیح" باعث خرابی عاطفی و ناامیدی در زوجین می شود. استرس ناشی از این امر می تواند به عواملی که از بارداری جلوگیری می کنند ، اضافه شود. دانستن علت ناباروری ، حتی اگر خبر امیدوار کننده ای نباشد ، در صورت ناشناخته بودن علت ، می تواند فرد را تسکین دهد. محور هیپوتالامو-هیپوفیز-آدرنال که به عنوان مدار تنش بدن شناخته می شود ، یک مدار بازخورد است. در شرایط تهدید ، این پیام را به مغز ارسال می کند که اجازه می دهد هورمون های التهابی مانند آدرنالین ترشح شود. این بدن را در حالت "جنگ یا پرواز" قرار می دهد. حالت "مبارزه یا فرار" برعکس حالت "تغذیه و تولید نژاد" است. وقتی بدن استرس داشته باشد ، می تواند به طور موقت توانایی تولید مثل خود را قطع کند. وظیفه اصلی کورتیزول که هورمون استرس اولیه است ، افزایش سطح قند خون است. نتیجه خالص این مقاومت به انسولین است. از آنجا که حساسیت سلول به انسولین در مقاومت به انسولین کاهش می یابد ، سطح انسولین در خون افزایش می یابد. سطح بالای انسولین مستقیماً برای تخمدان ها سمی است و باعث افزایش تستوسترون در زنان می شود. این اختلال اولیه در سندرم تخمدان پلی کیستیک است ، که یکی از دلایل عمده ناباروری است. پروژسترون یکی از هورمون هایی است که کورتیزول از آن ساخته می شود (پیش ماده). اگر استرس شما خیلی زیاد است ، غدد فوق کلیه از پروژسترون برای ساخت کورتیزول استفاده می کنند. کاهش پروژسترون در بدن که قبلاً ذکر شداین غلبه استروژن را که تأمین می کنیم افزایش می دهد سطوح بالای کورتیزول با کاهش سرعت کار در تیروئید به چرخه تخمک گذاری کمک می کند. در ناباروری ، استفاده از تکنیک های آرام سازی برای از بین بردن استرس مانند مدیتیشن و یوگا ، رقص و موسیقی تأثیر کاهنده ای بر سطح کورتیزول دارد. خواب بیشتر به کاهش سطح کورتیزول از جمله خواب کوتاه کمک می کند. علاوه بر این ، باید از ورزش بیش از حد که باعث ایجاد کورتیزول می شود ، خودداری کرد و باید از یک برنامه ورزشی با شدت کمتر استفاده کرد.

آردینی اوخو
یکشنبه 9 خرداد 1400
بؤلوملر :

نکات تغذیه ای برای پوست درخشان

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R569e2f3e30995ee1c452b671a69574b0?rik=pjLjKJ2AuWYCVw&pid=ImgRaw

نکات تغذیه ای برای پوست درخشان

 

همیشه برای یک پوست درخشان درست غذا بخورید!شما هر روز آرایش زیادی انجام می دهید تا پوست شما زیبا و صاف به نظر برسد. خوب ، آیا می دانید راه دیگری برای داشتن پوستی سالم و زیبا از طریق تغذیه است؟

 

در این مقاله ، من روش هایی برای محافظت از سلامت پوست از درون ، رابطه بین پوستی با آکنه و تغذیه ، کنار آمدن با چین و چروک های پوستی و توصیه های تغذیه ای که پیری پوست را به تأخیر می اندازند ، به شما ارائه می دهم.

 

هرگز نباید فراموش کنید که تغذیه پوست از داخل به اندازه تغذیه آن از بیرون مهم است. پوستی زیبا ، سالم و جوان بلافاصله با رنگ و درخشندگی خود را نشان می دهد. پوست شما تحت تأثیر شرایط محیطی مانند تغذیه ناسالم ، سبک زندگی نامتعادل و نامنظم ، اشعه های مضر خورشید ، سیگار کشیدن ، آلودگی هوا و الکل قرار می گیرد. ساختار کلاژن و خاصیت ارتجاعی در نتیجه این منفی ها فرسوده می شود. این شما هستید که می توانید اثرات این عوامل را به حداقل برسانید!

 

آیا دوستانتان به شما می گویند که اخیراً خسته و ناسالم به نظر می رسید؟ مراقب باشید! آیا تاکنون فکر کرده اید که این می تواند ناشی از آنچه خورده اید باشد؟

 

غذاهایی که می خوریم قدرت و اهمیت زیادی بر سلامت پوست ما دارند. خوب اگر به شما بگویم که با استفاده از این قدرت می توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب به پوست رویایی خود برسید چه؟ در مورد تغذیه پوست از داخل و همچنین از بیرون چطور؟ بیایید جزئیات را با هم بررسی کنیم.

 

تخم مرغ:

 

تخم مرغ ، که اکثر ما هر روز مصرف می کنیم ، تأثیرات زیادی بر سلامت پوست شما دارد. تخم مرغ به عنوان بهترین منبع پروتئین با کیفیت حاوی بیوتین و ویتامین B12 شناخته می شود که برای زیبایی شما بسیار مهم است. همچنین غنی از منبع روی است که به تولید کلاژن و الاستین که برای پوست ضروری هستند کمک می کند.

 

گوجه فرنگی:

 

گوجه فرنگی که به طور مکرر در وعده های غذایی ما استفاده می شود ، یکی از مواد غذایی ضروری برای سلامت پوست ما است. با داشتن یک ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی ، می توان گفت گوجه فرنگی اکسیر زیبایی پوست ما است. همچنین با بتاکاروتن و لیکوپن موجود در پوست خشک بسیار مثر است.

 

آلو

 

آلو ، که با مبارزه با التهاب در بدن ما و ویتامین های E و ویتامین های گروه B بالا ، برجسته می شود. این میوه از جمله میوه هایی است که باید مرتباً برای سلامت پوست ترجیح داده شود ، تازه در تابستان و خشک در زمستان.

 

گندم:

 

گندم ، که ماده مغذی اساسی در سراسر جهان است ، با محتوای بالای ویتامین های B و E اثر آنتی اکسیدانی طبیعی دارد. با از بین بردن اثرات منفی اشعه UV ، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوان نگه می دارد.

 

خیار:

 

آبرسانی برای سلامت پوست ما بسیار مهم است. خیارهایی که ما از مصرف آنها لذت می بریم و دارای مقدار زیادی آب هستند ، برای حفظ آب بدن ضروری هستند. خیار که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته می شود ، برای بیشتر مشکلات پوستی مفید است. علاوه بر این ، به لطف سیلیس موجود در آن ، ظاهر و درخششی سالم به پوست ما می بخشد.

 

هویج:

 

هویج های ترد ، خوردن آسان و خوشمزه با بتاکاروتن موجود در پوست شما را مرطوب می کنند. به حفظ رنگ پوست درخشان ، سالم و متعادل کمک می کند. همچنین در تابستان برنزه کننده خوبی برای پوست ایجاد می کند. در همان زمان ، هویج محافظت از تعادل pH سطح پوست را فراهم می کند. همچنین با کمی اسیدی شدن پوست زمینه را برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست آماده می کند.

 

گریپ فروت:

 

فواید مرکبات که با طعم های شیرین و ترش قلب ما را تسخیر می کنند بی شمار است. گریپ فروت که در مقایسه با پرتقال و نارنگی طعم تلخی دارد ، همچنین با ویتامین C موجود در آن یک خاصیت آنتی اکسیدانی پیدا می کند. گریپ فروت مقاومت پوست شما را افزایش می دهد ، سلول های شما را تجدید می کند و به پوست کمک می کند تا ظاهری درخشان پیدا کند.

 

آب:

 

آیا می دانید 85٪ زیبایی و سلامت پوست به آبی که می نوشید بستگی دارد؟ نوشیدن آب نه تنها مهمترین عمل زندگی است ، بلکه برای محافظت از سلامت پوست نیز بسیار ارزشمند است. کمبود آب روی پوست شما تأثیر منفی می گذارد. در طول روز باید مقدار زیادی آب بنوشید. اگرچه میزان مصرف آب بنا به فرد متفاوت است اما باید در حدود 2 لیتر در روز باشد. در کمبود آب ، پوست شادابی خود را از دست می دهد. اولین علامت قابل توجه در پوست افرادی که آب کمی می نوشند ، خشکی و پوست لب است. اگر به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید ، مقدار زیادی آب بنوشید!

آردینی اوخو
پنجشنبه 6 خرداد 1400
بؤلوملر :

سیگار کشیدن باعث از دست رفتن استخوان شده و تعادل ویتامین ها را مختل می کند

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.e0ATm-1Ts7iaRQCb1prLfgHaGV?pid=ImgDet&rs=1

سیگار کشیدن باعث از دست رفتن استخوان شده و تعادل ویتامین ها را مختل می کند

 

 

ما مقالات زیادی در مورد مضرات سیگار نوشتیم ... در این مقاله ، ما در مورد چگونگی سیگار کشیدن باعث از بین رفتن استخوان و چگونه بدن ما تعادل ویتامین را برهم می زند و ما را به خطرات می کشاند ، بحث خواهیم کرد و مطمئن هستیم که بعد از این مقاله ، شما واقعاً می خواهم سیگار را ترک کنم ...

 

مطالعات بالینی که این بار برای سیگار انجام شده است و در آن هر روز آسیب جدیدی مشاهده می شود ، روی از دست دادن استخوان و ویتامین ها است و بیایید مرحله به مرحله یاد بگیریم که سیگار کشیدن برای این دو وضعیت چه می کند.

 

سیگار کشیدن باعث کاهش استخوان و کاهش جذب کلسیم از روده می شود

 

نتایج یک مطالعه برای درک اینکه آیا سیگار کشیدن یک عامل خطر برای از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان است ، در مقاله زیر در سایت انجمن انجمن استخوان و مواد معدنی آمریکا در سال 2009 منتشر شد. این مطالعه یک مطالعه کنترل شده با دارونما 3 ساله بود و در یک گروه 402 زن و مرد مسن ، 32 سیگاری و 370 غیر سیگاری از نظر میزان تغییر تراکم مواد معدنی استخوان و جذب کلسیم روده در گردن ران ، ستون فقرات و کل بدن با توجه به داده های بدست آمده در نتیجه اندازه گیری های انجام شده برای گروه های موضوعی در زمان های خاص ، نکات مهم زیر بدست آمد.

 

نتایج این مطالعه شواهدی را تقویت می کند که سیگار کشیدن میزان از دست دادن استخوان را در مردان و زنان مسن به عنوان یک موضوع افزایش می دهد.

 

به خصوص در مردانی که بیش از یک بسته در روز سیگار می کشند ، کاهش استخوان بیشتری مشاهده می شود.

 

مشاهده شده است که افراد سیگاری جذب کلسیم کمتری دارند که به عنوان یکی از عوامل مingثر در میزان از دست دادن استخوان دیده می شود.

 

به طور خلاصه ، این مطالعه نشان داد که سیگار کشیدن یک عامل خطر برای از دست دادن سریع استخوان در مردان و زنان مسن است. به نظر می رسد یکی از عوامل موثر در کاهش کارایی جذب کلسیم روده است ، اما برای درک کامل مکانیسم های بیولوژیکی که باعث از بین رفتن بیشتر استخوان در افراد سیگاری می شود ، تحقیقات بیشتری لازم است.

 

 

 

شما می توانید نتایج آزمون علمی داده هایی را که در بالا خلاصه کردیم در مقاله ای که به آن ارجاع داده ایم بخوانید.

 

 

 

در نتیجه ، سیگار کشیدن باعث کاهش استخوان و کاهش جذب کلسیم می شود.

 

 

 

حال بیایید نگاهی به رابطه بین ویتامین ها و سیگار کشیدن بیندازیم ، که موضوع دیگری از مقاله ما است.

 

 

 

بدن شما چگونه ویتامین های خود را مصرف می کند؟

 

دود سیگاری که بعد از هر سیگار روشن بیرون می آید مخلوطی از مواد شیمیایی سمی و سرطان زا است که تقریباً تمام اعضای داخلی ما را در معرض خطر قرار می دهد. این رادیکال های آزاد فراوانی ایجاد می کند که می تواند باعث آسیب سلول شده و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را در بدن ما مصرف کند. بیایید نگاهی دقیق به این شرایط بیندازیم.

 

 

 

کاهش ویتامین

 

هر وقت سیگار می کشیم ، تولید رادیکال های آزاد در بدن ما تسریع می شود. این رادیکال های آزاد ساختارهایی آسیب رسان به سلول هستند که می توانند منجر به سرطان و بیماری های دیگر شوند. حتی اگر هرگز سیگار نکشید ، بدن ما هر روز در معرض رادیکال های آزاد است که هم توسط سموم موجود در محیط تولید می شود و هم از طریق فرآیندهای متابولیکی طبیعی که برای هضم غذایی که می خوریم استفاده می شود.

 

 

 

ویتامین ها به عنوان دفاعی در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند. آنها به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کنند تا آسیب ها را کاهش یا به حداقل برسانند. سیگار کشیدن این سپرها را تخریب می کند و باعث می شود رادیکال های آزاد به بدن آسیب برسانند.

 

 

 

در ترکیب ، ترکیبی از رادیکال های آزاد افزایش یافته ناشی از سیگار کشیدن و کاهش ویتامین ناشی از سیگار کشیدن تأثیر دو بر ما دارد. بیایید بررسی کنیم که رادیکال های آزاد با بدن ما چه می کنند ، فرایندی که سیگار باعث کاهش ویتامین های ضروری می شود و اینکه چگونه این ترکیب بدن شما را در معرض آسیب قرار می دهد

 

 

 

رادیکال های آزاد

 

رادیکالهای آزاد اتمها یا مولکولهایی هستند که تعداد الکترونهای آنها عجیب است. مولکول ها دوست ندارند در این حالت قرار بگیرند (وقتی یک جفت الکترون دارند بسیار خوشحال تر می شوند) ، که آنها را بسیار بی ثبات می کند. این رادیکال های آزاد ناراضی برای بدست آوردن الکترون از مولکول های دیگر در اطراف بدن حرکت می کنند تا بتوانند انرژی خود را متعادل کنند.

 

 

 

بسته به جایی که الکترون مورد نیاز خود را پیدا می کنند ، می توانند به بافت سالم آسیب برسانند. هنگامی که آنها با کلاژن تداخل می کنند ، باعث ایجاد بدنامی "چروک های سیگاری" می شوند. وقتی با رگهای خونی روبرو می شوند ، می توانند به مخاط رگ خونی آسیب بزنند که زمینه را برای حمله قلبی فراهم می کند.

 

 

 

و هنگامی که منبع DNA در سلولهای بدن ما باشد ، می تواند آسیب (جهش ژنی) ایجاد کند. این تجمع جهش های ژنی است که مسئول تشکیل سلول سرطانی است.

 

 

 

آنتی اکسیدان ها

 

سیستم دفاعی بدن از آنتی اکسیدان ها برای مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد استفاده می کند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند الکترون ها را بدون از دست دادن یکپارچگی مولکولی به رادیکال های آزاد اهدا کنند.rdir به این ترتیب ، آنها می توانند اثر مخرب رادیکال های آزاد را بر روی بدن کاهش دهند.

 

 

 

مطالعات بیش از 4000 آنتی اکسیدان را شناسایی کرده است که برخی از آنها به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شوند. برخی دیگر از غذاهایی است که می خوریم.

 

 

 

دو قهرمان مهم آنتی اکسیدانی ویتامین C و ویتامین E هستند. آنها به مبارزه با التهاب و سموم در بدن کمک می کنند و برای یک سیستم ایمنی سالم بسیار مهم هستند.

 

 

 

ویتامین C

 

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است. برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، بدن نمی تواند ویتامین های محلول در آب را ذخیره کند و نیاز دارد که آنها را روزانه از غذایی که می خوریم دریافت کند.

 

 

 

ویتامین C برای ساخت کلاژن مورد نیاز است ، پروتئینی که مسئول رشد و ترمیم سلول های بدن ما است که از پوست تا عضله ، از رباط ها تا رگ های خونی تولید می کند. به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش قند خون کمک می کند. این ماده همچنین از کیفیت بی نظیری برخوردار است که می تواند به دوباره آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E کمک کند.

 

 

 

مطالعات نشان داده است که میزان ویتامین C در بدن افراد سیگاری و افراد در معرض دود منفعل کاهش می یابد. تصور می شود که افراد سیگاری باید 35 میلی گرم ویتامین C بیشتر از افراد غیر سیگاری در روز دریافت کنند.

 

 

 

متأسفانه ، صرفاً مصرف مکمل راه حل بیماری قلبی نیست ، حداقل از نظر بیماری قلبی. افرادی که از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند همچنان به مشکلات آسیب رگ های خونی مرتبط با سطح پایین ویتامین C مبتلا می شوند ، اما هنوز اطلاعات روشنی در مورد چرایی ...

 

 

 

بحث شده است که مکمل های ویتامین C خطر سرطان را کاهش نمی دهد ، و این می تواند گیج کننده باشد. اضافه بار بدن (مصرف بیش از نیاز) احتمالاً کمکی نخواهد کرد. اما حتی کمبود کم ویتامین C می تواند شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. و به نظر می رسد این مورد باشد ، زیرا سطح ویتامین C در افراد سیگاری کمتر است.

 

 

 

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که رژیم غذایی حاوی ویتامین C خطر ابتلا به سرطان ریه را در زنان سیگاری 26٪ کاهش می دهد.

 

 

 

بعد از این همه اطلاعات چه کاری باید انجام دهیم؟

 

اگر سیگار می کشید یا در معرض دود سیگار هستید ، دریافت ویتامین C کافی در رژیم غذایی بسیار مهم است. با این حال ، اگر می خواهید سیگار کشیدن را ادامه دهید ، این می تواند از منافع شما جلوگیری کند ، اما مطمئن ترین راه حل ترک سیگار است.

 

 

منابع غذایی ویتامین C

 

ویتامین C در همه میوه ها و سبزیجات وجود دارد. منابع عالی ویتامین C شامل:

 

 

 

خربزه

 

هندوانه

 

مرکبات

 

زغال اخته ، قره قاط ، توت فرنگی ، تمشک

 

قره قاط

 

توت فرنگی

 

تمشک

 

گوجه فرنگی

 

کلم بروکلی

 

جوانه بروکسل

 

سیب زمینی (شیرین و سفید)

 

ویتامین E

 

ویتامین E محلول در چربی است و در کبد و ذخایر چربی در بدن ذخیره می شود. این بدان معناست که شما لزوماً نیازی به دریافت ویتامین E در رژیم غذایی خود روزانه ندارید ، اما دریافت ویتامین E در رژیم غذایی برای بدن شما مهم است تا میزان تأمین آن را حفظ کند. ویتامین E یک ماده مغذی مهم است که به ما در ساختن گلبول های قرمز کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تقویت می کند.

 

 

 

محققان همچنین فکر می کنند ویتامین E در محافظت از ما در برابر سرطان ، بیماری های قلبی و پیری نقش دارد. ویتامین E یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر آسیب رادیکال های آزاد در ریه ها هنگام تنفس آلودگی هوا و دود سیگار است. ویتامین E یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است.

 

 

 

به نظر می رسد مانند ویتامین C ، سیگار کشیدن نیاز به ویتامین E را افزایش می دهد.

 

متأسفانه ، تحقیقات نتوانسته است تأیید کند که مکمل های ویتامین E در واقع به جلوگیری از سرطان ، بیماری های قلبی یا علائم پیری کمک می کنند.

 

 

 

بحث بر سر اینکه نوع خاصی از ویتامین E مهم است بحث وجود دارد ، اما بهتر است همین حالا ویتامین E را با استفاده از یک رژیم غذایی معقول دریافت کنید.

 

 

 

منابع سالم ویتامین E

 

آجیل ، مانند فندق ، بادام زمینی ، و بادام

 

روغن های گیاهی مانند گلرنگ ، جوانه گندم ، ذرت ، و آفتابگردان

 

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی

 

دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان

 

غلات صبحانه غنی شده با ویتامین E

 

رادیکال های آزاد

 

در حالی که دانشمندان هنوز چیزهای زیادی در مورد ترکیب دود سیگار دارند ، ما می دانیم که بین سیگار کشیدن و کاهش ویتامین رابطه وجود دارد و این توانایی بدن ما را برای مدیریت سموم در دود سیگار به خطر می اندازد. این می تواند ما را مستعد بیماری هایی کند که پس از مصرف دخانیات به وجود می آیند.

 

 

 

دود سیگار مخلوطی است بسیار سمی از بیش از 7000 ترکیب شیمیایی. برخی از مواد شیمیایی مضر در دود سیگار عبارتند از:

 

 

 

بنزن (مورد استفاده در سموم دفع آفات و بنزین)

 

فرمالدئید (به عنوان مایع مومیایی کننده استفاده می شود)

 

سیانید هیدروژن (عامل گازدهی مورد استفاده در آلمان نازی)

 

مونوکسید کربن (کشنده در اگزوز اتومبیل و در مقادیر زیاد)

 

آرسنیک (در سم موش استفاده می شود)

 

دود سیگار همچنین دارای اجزای رادیواکتیو است که به عنوان بخشی از تجزیه آن رادیکال های آزاد ایجاد می کند.استنشاق دود سیگار از طریق دست اول (دود جریان اصلی) از سیگار روشن یا از دود ناشی از هوا خطرناک است.

 

 

 

به طور خلاصه:

 

در بالا ، ما به کاهش جذب کلسیم ناشی از سیگار کشیدن و در نتیجه از دست دادن تراکم مواد معدنی استخوان اشاره کردیم. بعداً فهمیدیم که افزایش رادیکالهای آزاد ناشی از استعمال دخانیات آنتی اکسیدانهایی را که داریم بی مصرف می کنیم و به دلیل این ویتامین ها و مواد معدنی کمبود ، باعث بیماری های دیگری می شویم. ما یاد گرفتیم که اگر مکمل های ویتامین کافی ارائه نکنیم ، کار ما بسیار دشوار خواهد بود زیرا مکانیسم های مبارزه با رادیکال های آزاد کافی نیستند.

 

 

 

و برای هر کاری دیر نیست!

 

اگر سیگار می کشید و می خواهید سیگار را ترک کنید ، هرگز دیر نیست. بدن از لحظه ترک سیگار شروع به ترمیم خود می کند و در طی 10 سال تأثیر آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. ما می دانیم که برای ترک سیگار به یک گام شجاعانه نیاز دارید.

 

 

 

شما سالها با هم همراه بودید ، همراه با درد و شادی. اما به نظر می رسد مباحث و تحقیقات ذکر شده در بالا نشان می دهد که این جاده خیلی طولانی نخواهد بود. اگر درمورد ترک سیگار تردید دارید ، از تماس با ما دریغ نکنید. ده ها نفر تاکنون سیگار را با روش بیورزونانس ترک کرده اند. آنها با ترک سیگار بدون خطر ، بدون استرس ، زندگی کاملاً جدیدی را آغاز کردند.

آردینی اوخو
سه شنبه 4 خرداد 1400
بؤلوملر :

سوالات متداول ارتوپدی کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/Rfb72d89fd3ee256c5ab737216131cad9?rik=%2f2Uxlw%2f4Rch2kw&pid=ImgRaw

سوالات متداول ارتوپدی کودکان

 

کودکان از چه زمانی شروع به راه رفتن می کنند؟

 

سن پیاده روی پیش بینی شده برای کودکان بین 12 تا 18 ماه است ، برای کودکی که حتی بعد از 18 ماه هنوز راه نرفته است ، باید نظر متخصص گرفته شود و کودک به طور دقیق ارزیابی شود.

 

آیا استفاده از واکر روی کودکان اشکالی ندارد؟

 

نظراتی وجود دارد که می گوید استفاده از واکر ممکن است عادت راه رفتن روی انگشتان پا را در برخی کودکان ایجاد کند ، پس از تحمل وزن زودرس به هسته رشد فشار وارد کند و ممکن است مشکلاتی مانند بریس و پاها ایجاد کند و استفاده از واکر به طور کلی توصیه نمیشود.

 

بعد از سونوگرافی مفصل ران ، به فرزند من پوشک دوتایی توصیه شد؟

 

   تاخیر رشد تعیین شده پس از سونوگرافی مفصل ران گاهی اوقات فیزیولوژیک است و نیاز به پیگیری دارد و گاهی ممکن است از نظر سن و درجه نیاز به درمان داشته باشد.

 

گرفتاری در کودک می تواند ناشی از چیست؟

 

اختلال در کودکان ممکن است به دلیل یک ادم موقتی باشد که پس از آسیب بافتی آسیب دیده یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (آنفلوانزا ، آنفلوآنزا) رخ می دهد ، که ما آن را سینوویت گذرا می نامیم ، و همچنین التهاب مفصل (آرتریت سپتیک) ، دررفتگی مفصل ران ، مغزی فلج و غیره. همچنین ممکن است به دلایلی که نیاز به مداخله دارد بستگی داشته باشد. در کودکی که طولانی می شود ، باید نظر متخصص گرفته شود و ارزیابی دقیق در مورد این موضوع انجام شود.

 

کف پای صاف چیست؟

 

    پای صاف را می توان به صورت صاف شدن منحنی که باید در قسمت داخلی پا باشد تعریف کرد. اگر منحنی هنگام ایستادن کودک تا نوک انگشت ایجاد شود ، اگر کف صاف انعطاف پذیر تشکیل نشود ، به عنوان یک کف صاف سفت و سخت تعریف شده است.

 

آیا فرزند من کف صاف است؟

 

   ارزیابی پای کودکان قبل از 3 سالگی از نظر صافی کف پا و تشخیص کودکان با کف پا صحیح نیست. هنگامی که ساختار پا در 3 سالگی شکل می گیرد ، راه رفتن و قدرت عضلانی به بلوغ خاصی می رسد ، دیده شده است که ساختار پا در اکثر کودکان طبیعی است.

 

کودک من با کف صاف انعطاف پذیر چه کاری می تواند انجام دهد؟

 

    اگر پای صاف انعطاف پذیر درد و دشواری در راه رفتن ایجاد نکند ، اغلب دنبال می شود و بیماران با تمریناتی که می توانند در خانه انجام دهند توصیف می شود. درمان جراحی خیلی لازم نیست و کودکان تا حد زیادی زندگی سالم و طبیعی دارند.

 

 کفی ها یا کفش های سفارشی در کف صاف مفید هستند؟

 

     در مطالعات طولانی مدت و بزرگ نشان داده شده است که کفی ها ، کفش های سفارشی و ارتزها در تشکیل قوس پا در بیماران دارای کفی صاف سهیم نیستند و تصور می شود کفی های دارای قوس ممکن است برای درد و راه رفتن در کودکانی که فقط درد و خستگی زودرس دارند مفید باشد.

 

چه دلیلی باعث رشد وارونگی فرزند من شده است؟

 

وارونگی ممکن است به دلیل وجود پای معکوس در استخوانهای شانه (metatarsus adductus) ، پیچ خوردگی استخوان درشت نی در استخوان درشت نی یا ارتفاع زاویه ران مفصل ران (افزایش آنتی ورژن سر استخوان ران) باشد. معاینه و معاینات بدنی.

 

آیا چکمه های وارونه در درمان نفوذ استفاده می شود؟

 

اگر فشرده سازی به دلیل تغییر شکل پا (metatarsus adductus) باشد ، برخی از پزشکان ممکن است از چکمه های وارونه استفاده کنند ، اما هیچ مدرک روشنی برای مفید بودن آن وجود ندارد. در این بیماران ، گچ کاری یا جراحی هفتگی می تواند بهبود یابد. با این حال ، این دو آسیب شناسی پتانسیل بهبودی بالایی با افزایش سن دارد و اغلب در سن 8-10 سالگی بهبود می یابد. بیشتر جراحی ها لازم نیست.

آردینی اوخو
شنبه 1 خرداد 1400
بؤلوملر :