بانوی زیبا

چگونه والدین باید روند طلاق را برای کودکان توضیح دهند؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.URUrMy6DbkDbUbaFZ4wDTgHaDt?pid=ImgDet&rs=1

چگونه والدین باید روند طلاق را برای کودکان توضیح دهند؟

 

طبیعی است که هر کودکی با والدین خود زندگی کند. با این وجود ، وقتی هماهنگی و خوشبختی بین زوجین از بین می رود ، ممکن است ساختار خانوادگی منفی تری برای کودک بوجود آید. این وضعیت می تواند تصمیم به طلاق بین زوجین شود. مطالعات نشان داده است که طلاق به طور صحیح بر کودکان تأثیر آسیب نمی گذارد. وقتی صحبت از مدیریت صحیح فرآیند می شود ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند دادن خبر طلاق و اطلاع صحیح کودک برای سایر تغییراتی است که در زندگی کودک رخ خواهد داد.

 

یکی از اولین و مهمترین مراحل انتقال صحیح روند طلاق به فرزندان است. یکی از عناصر مهم در هر مبحثی که با کودکان مطرح می شود ، سن کودک است. به همین دلیل ، اطلاع رسانی با توجه به سن کودک مهم است.

 

وضعیت ایده آل هنگام انتقال تصمیم طلاق به فرزندان این است که مادر و پدر شرایط را با هم به کودک منتقل کنند. در اینجا توصیه می شود مکانی (اتاقی) داشته باشید که کودک در آن احساس امنیت و عادت کند.

 

کودکان 3-5 ساله ساختار شناختی ندارند تا مفهوم طلاق را به طور خلاصه درک کنند. به همین دلیل ، کافی است گزارش کنیم که تصمیم گرفته شده است که در خانه های جداگانه و بدون استفاده از کلمه طلاق ، زندگی شود. جمله کوتاه و واضحی مانند "مادر و پدر شما اکنون در خانه ای جداگانه زندگی خواهند کرد ، هر زمان که خواستید می توانید با او ملاقات کرده و به او برسید" کافی است. پاسخ به سوالات کودک ضروری است. این دوره سنی یک دوره زمانی است که کودک دارای ساختار خودمحوری است. کودک ممکن است فکر کند پدرش به دلیل شیطنت هایش از خانه بیرون می رود. باید تأکید کرد که تصمیم به طلاق به رفتار کودک مربوط نمی شود بلکه به مشکلات تجربه شده در میان بزرگسالان مربوط است.

 

با اجتماعی شدن کودکان پس از 5 سالگی ، ایده های آنها در مورد مفهوم طلاق شکل می گیرد. به همین دلیل ، نیاز به توضیح بیشتری دارد و ممکن است سوالات بیشتری بپرسد. در این گروه سنی ممکن است لازم باشد اظهارات کلی بیان شود که در مورد دلایل طلاق توهین آمیز نباشد. مهم است که والدین در مورد متهم کردن صحبت نکنند و دلایل طلاق را به یکدیگر نسبت ندهند.

 

پس از 12 سالگی و نوجوانی ، کودکان به طور کلی به اخبار طلاق پاسخ نمی دهند و احساسات خود را با هم تقسیم نمی کنند. در اینجا لازم است به کودکان فرصت داده شود تا احساسات خود را ابراز کنند ، دلایل تصمیم طلاق را با جزئیات بیشتری به اشتراک بگذارند و توضیحات مفصلی در مورد چگونگی روند کار ارائه دهند.

 

برخی عبارات وجود دارد که در هر دوره سنی تغییر نمی کند و ثابت می ماند. مهمترین نکته این است که مادر و پدر می توانند بدون سرزنش کردن یکدیگر صحبت کنند و کودک در قبال تصمیم طلاق مسئولیتی احساس نمی کند. باید به صراحت بیان شود که طلاق تغییری در روابط بین والدین ایجاد خواهد کرد ، کودک رابطه خود را با مادر یا پدرش تغییر نخواهد داد و نباید این امر را جدایی از والدین دانست. نباید امیدوار بود که والدین بتوانند دوباره به هم بپیوندند ، زوجین باید در این مورد توافق کرده و ثابت قدم باشند.

 

اگرچه کودک از والدین خود جدا شده است ، اما ایجاد یک رابطه ایمن و روتین (تماس تلفنی هر شب قبل از خواب ، قطع نکردن روزهای مصاحبه و غیره) ، دسترسی آسان به هر یک از والدین در صورت لزوم ، حمایت از متخصص در هنگام احساسات که او مشکل دارد و نمی تواند با آن کنار بیاید مورد توجه قرار می گیرد.

آردینی اوخو
پنجشنبه 28 اسفند 1399
بؤلوملر :

خشونت علیه زنان

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.8yEQJtrHR6pEkJFcNbN_sAHaEo?pid=ImgDet&rs=1

خشونت علیه زنان

 

در همه جای دنیا ، زنان در معرض خشونت جسمی ، روانی ، اقتصادی و جنسی قرار دارند. ریشه این خشونت تبعیض جنسی علیه زنان است. این تبعیض جنسیتی در سنت ها و آداب و رسوم جامعه نهفته است. آداب و رسوم جامعه باعث می شود که این تبعیض روز به روز قویتر شود. وقتی به جامعه خودمان نگاه می کنیم ، عباراتی مانند "همسر راه رفتن" ، "مثل همسر خندیدن" به معنای تحقیرآمیز توسط مردم در زندگی روزمره به کار می رود و جمله هایی از این دست که در واژگان جامعه جای گرفته است ، ادامه می یابد برای تغذیه این تبعیض جنسیتی. جامعه ای که جنسیت زن را به عنوانی تحقیرآمیز تبدیل می کند ، این خشونت روانی را نه تنها با جملات بلکه با رفتارهای خود نیز ادامه می دهد. جامعه با توصیف زن "ضعیف ، شکننده ، نیازمند مراقبت" ، زن را نیازمند مراقبت و حمایت از مرد می داند. در حالی که زنان بالغ سعی در مبارزه با این برچسب ها دارند ، دختران تازه متولد شده مطابق با قوانینی که در آنها به دنیا آمده اند تربیت می شوند. متأسفانه ، این منجر به ادامه چرخه تبعیض و خشونت ناشی از تبعیض می شود. خشونت فقط اعمال نیروی جسمی نیست ، مانند سیلی زدن به شخص ، این خشونت است که اگر آزادی او را سلب کرده و با محدود کردن زندگی او فشار روانی مداوم داشته باشید. متأسفانه این نوعی خشونت است که زنان اغلب مورد خشونت قرار می گیرند.

 

مخرب ترین نتیجه تبعیض خشونت ، آزار و اذیت و قتل است که هر یک از ما هر روز در اخبار می بینیم. برای زنانی که موضوع این رویدادها هستند و برای زنانی که مجبور به ترس از سوژه بودن این رویدادها هستند ، این اخبار باید در همه زمان ها ، در هر بستر در دستور کار قرار گیرد. اگرچه نام تغییر می کند ، قاتلان همیشه یکسان هستند ، قربانیان همیشه زنان هستند. یک روز می توانیم مادرمان باشیم ، یک روز بهترین دوستمان ، یک روز شاید بتوانیم "زن" آن خبرها باشیم. این واقعیت که این امکان برای همه ما بسیار ممکن به نظر می رسد به دلیل نظمی است که در آن زندگی می کنیم و باعث می شود تا هنگام راه رفتن در تاریکی به تنهایی ترس داشته باشیم و مانع از پوشیدن لباس های مورد علاقه خود در کمد لباس خود شویم. در این مرحله ، دوباره ، می بینیم که انتخاب ها و آزادی های زنان محدود شده است. این آزادی زنان نیست که باید از آنها جلوگیری شود ، بلکه کسانی هستند که در خود حق دارند آزادی خود را بگیرند.

 

سالانه صدها زن کشته ، آزار و اذیت می شوند و مورد خشونت قرار می گیرند. آمار نشان می دهد که در دهه گذشته تعداد زنان کشی سه برابر شده است ، فقط در سال 2020 300 زن کشته شده اند و 171 مرگ به عنوان مظنون ثبت شده است. اینها اعدادی نیستند که به سرعت بخوانیم ، بلکه به معنای از دست دادن صدها نفر ، صدها نفر است. این زنان با افزایش تعداد ، همچنان قربانی عصبانیت و حسادت یک مرد می شوند. آمارها نشان می دهد که تقریباً تمام حوادث قتل و خشونت توسط نزدیک ترین بستگان زن از جمله شوهر ، پدر و برادر وی انجام می شود. اگر شخصی نتواند به خانواده ای که در آن متولد شده و خانواده ای که تأسیس کرده اعتماد کند ، به چه شخص دیگری می تواند اعتماد کند؟ زنی که در معرض خشونت قرار گرفته است ضربه ای را تجربه می کند که در زندگی او ردپای عمیقی برجای می گذارد و برای ادامه زندگی خود احساس ناتوانی می کند. برای چنین شروری که آثاری از آن پاک نمی شوند و نباید وجود داشته باشند ، هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد.

 

بنابراین چه عواملی باعث خشونت علیه زنان می شود؟ چرا هزاران زن در مقابل خشونت در مقابل فرزندان خود آسیب پذیر هستند؟ مفهوم شرافت ، آداب و رسوم باعث می شود سالانه صدها زن در این کشور بمیرند. زن بیش از مفهوم شرافتی است که جامعه از آن معنا می یابد و توسط این مفهوم محدود می شود. در کشور ما ، هرکسی در مورد بدن زن حرفی دارد ، به جز خود زن. اینکه زن چه چیزی بپوشد و کجا ، در چه زمانی ، کجا و چه مقدار باید پیدا کند با توجه به دیدگاه جامعه محدود و تعیین می شود. زن نمی تواند با صدای بلند بخندد ، نمی تواند اواخر شب بیرون باشد. عزت زنان عنصری در جامعه ما است که با قوانین ناسازگار محافظت می شود. خشونت علیه زنان در هر زمان و در هر زمان رخ می دهد: در محل کار ، خانه ، مدرسه ... زنان بیشتر زندگی خود را در معرض خشونت قرار می دهند ، اعم از روانی یا جسمی.

 https://thebookcoverdesigner.com/wp-content/uploads/2015/01/woman-violence.jpg

اکثر اشکال خشونت توسط جامعه عادی شده است. ضرب المثل "دخترتان را کتک نزنید ، زانوی او را بزنید" یک نمونه ساده از چگونگی عادی شدن خشونت توسط جامعه است. خشونت پدر نسبت به دخترش به دلیل لباسی که می پوشد ، عاشقی مانع از بیرون رفتن معشوق خود به دلیل حسادت می شود و نمونه های دیگر داستان های خشونت آمیز است که نباید در زندگی زنان عادی شود. در نقطه ای که خشونت توسط جامعه عادی می شود ، بخشی که مردم را به لرزه می اندازد پدیدار می شود. افراد شروع به تفسیر اینکه آیا لیاقت این خشونت را دارند بستگی به این دارد که زن کجاست ، با کیست ، چه می پوشد و چه می کند. بحث و گفتگو را باز داشته باشید ، حتی اگر فردی مورد خشونت ناعادلانه قرار گرفته و به زندگی خود در جوانی پایان دهد به ما نشان می دهد که اوضاع چقدر وخیم است. در حالی که مرد این آزادی را دارد که هر کجا که بخواهد هر کاری که بخواهد انجام دهد ، اما جامعه در نتیجه وقایع ناگواری که برای یک مرد اتفاق افتاده است ، زن را مسئول می داند. زیرا جامعه ما از همه امتیازاتی که زنان به مردان می دهند پرهیز می کند. تبعیضی که با افرادی که به طور فزاینده ای به آنها غذا می دهند ، افزایش می یابد باعث از بین رفتن هزاران رویا می شود. برای اینکه کلمات "خشونت" و "زنان" در کنار هم دیده نشوند ، باید همه این عوامل ایجاد کننده خشونت و امتیازاتی برای کسانی که مرتکب خشونت می شوند ، از بین برود. هرگز فراموش نکنیم که هر ذهنیتی که خشونت را توجیه کند ، تفکری است که منجر به خشونت شود.

آردینی اوخو
سه شنبه 26 اسفند 1399
بؤلوملر :

6 راه برای افزایش شیر مادر

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.f2VXedMB1g3mKjdw5uFlggHaD3?pid=ImgDet&rs=1

6 راه برای افزایش شیر مادر

 

شیر مادر مناسب ترین غذا برای کودک است. یک مادر سالم تقریباً 700 - 800 میلی لیتر شیر در روز ترشح می کند. بیشتر مادران از کمبود شیر خصوصاً در ماه های اول تولد کودک خود شکایت دارند. به جای اشتباهاتی که هنگام تغذیه بدون نگرانی مرتکب می شوید ، می توانید شیر خود را با تغذیه صحیح افزایش دهید.

 

1 -  سه لیتر مایع در روز نوشیده شود

 

مصرف آب مهمترین عاملی است که باعث افزایش تغذیه و کمیت شیر ​​می شود. بیش از 80٪ شیر مادر را آب تشکیل می دهد برای اینکه مقدار شیر کافی باشد ، مادر باید حداقل 3 لیتر مایعات در روز مصرف کند. مایعات از دست رفته پس از شیردهی را دوباره پر کنید. تأمین این نیاز از 2 تا 2.5 لیتر آب و بقیه از نوشیدنی هایی مانند چای های گیاهی ، آیران و کمپوت بدون قند امکان پذیر است.

 

2- رازیانه

 

باعث تحریک تولید استروژن و پرولاکتین می شود که برای شیر مادر لازم است و باعث افزایش محتوای چربی شیر می شود. علاوه بر این ، رازیانه از طریق شیر مادر به کودک می رسد و از مشکلات گوارشی و سوi هاضمه جلوگیری می کند. می توانید با مصرف 2-3 فنجان چای رازیانه در روز بدون قند ، مقدار شیر را افزایش دهید.

 

3- هویج

 

هویج حاوی فیتواستروژن است ، یک ماده شیمیایی گیاهی که با پشتیبانی از رشد سالم بافت پستان و تشکیل شیر مانند استروژن عمل می کند. فیتواستروژن تولید شیر را افزایش می دهد. هورمون استروژن باعث بهبود مجاری شیر در بافت پستان می شود. هویج حاوی مقادیر بسیار بالایی از بتا کاروتن است. کاروتن بتا در هویج به ویتامین A در بدن تبدیل می شود. ویتامین A همچنین نقش مهمی در رشد نوزادان دارد. حتماً روزانه 1 عدد هویج به سالادها اضافه کنید.

 

4- محصولات لبنی

 

شیر در تغذیه مادران جایگاه بسیار مهمی دارد. نوشیدن شیر نسبت شیر ​​مادر را افزایش می دهد.

کلسیم موجود در شیر از طریق شیردهی از کودک به مادر منتقل می شود و بنابراین رشد استخوان کودک را تحت تأثیر قرار می دهد. حداقل دو لیوان محصولات لبنی مانند شیر ، ماست و پنیر در روز مصرف کنید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.uZGIvFYX-I8DhFe-04FvLgHaHa?pid=ImgDet&rs=1

5- پروتئین

 

پروتئین در تغذیه مادران شیرده از اهمیت زیادی برخوردار است. منابع پروتئین حیوانی گوشت ، ماهی و تخم مرغ است ، در حالی که منابع پروتئین گیاهی غذاهایی مانند لوبیا ، نخود و لوبیای کلیه است. هر روز 1 عدد تخم مرغ و 1 قسمت وعده غذایی سبزیجات همراه با گوشت یا حبوبات باید مصرف شود. برای افزایش استفاده از پروتئین در بدن ، باید آن را همراه با سالاد سرشار از ویتامین C مصرف کنید.

 

6- جو دوسر

 

جو دو سر حاوی فیبر زیادی است و حتی فقط یک فنجان جو دوسر می تواند اکثر فیبرهای مورد نیاز بدن را تأمین کند. جو دوسر منبع خوبی از آهن است و با اثر آرام بخشی باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که به شیر اجازه می دهد از مجاری پستان حرکت کند. به همین دلیل ، ترشح شیر ​​از طریق کانال ها سرعت می گیرد. می توانید صبحانه خود را با جو دو سر غنی کنید ، یا آن را با شیر مصرف کنید.

آردینی اوخو
شنبه 23 اسفند 1399
بؤلوملر :

جراحی قلب حداقل تهاجمی (برش کوچک)

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.j37gGefUy60wlczjQG54JgHaFM?pid=ImgDet&rs=1

جراحی قلب حداقل تهاجمی (برش کوچک)

 

جراحی قلب حداقل تهاجمی چیست؟

جراحی قلب حداقل تهاجمی ، بای پس کرونر ، جراحی آئورت ، مانند جراحی شرایین بزرگ یا جراحی دریچه قلب با باز شدن قلب ، یک جراحی سنتی است که از برش های کوچک استفاده می شود.

 

انواع جراحی قلب با حداقل تهاجم کدامند؟

گاهی اوقات جراحی با حداقل تهاجم شامل استرنوتومی جزئی است. این شامل بریدن بخشی از استخوان پستان است. در صورت امکان ، جراح می تواند از بریدن استخوان جناغ جلوگیری کرده و در عوض یک یا چند برش در عضلات بین دنده ها ایجاد کند. به این روش مینی توراکوتومی گفته می شود.

 

جراحی رباتیک قلب

جراحی رباتیک قلب بیشتر در درمان بیماران مبتلا به نارسایی میترال استفاده می شود. از جراحی رباتیک قلب می توان در درمان آسیب های زیر استفاده کرد:

 

ترمیم دریچه میترال

ترمیم دریچه سه شکمی

فرسایش فیبریلاسیون دهلیزی (در صورت نیاز به جراحی همزمان دیگر

ترمیم نقص دهانه رحم دهلیزی (ASD)

ترمیم تخم مرغ ثبت اختراع (PFO)

از بین بردن تومورهای قلبی (میکسوم ، فیبرولاستوما دریچه میترال یا دریچه سه تایی)

 

انواع برش مورد استفاده در جراحی قلب حداقل تهاجمی

 

استرنوتومی جزئی: برشی به طول 6-8 سانتی متر از ناحیه جناغ ایجاد شده و استخوان سینه از آن ناحیه جدا می شود ، بنابراین جراح می تواند بخشی از قلب را که نیاز به جراحی دارد ، ببیند.

 

مینی استرنوتومی پایین برای دریچه میترال ، دریچه سه تایی ، نقص سپتوم دهلیزی (ASD) ، تخمدان سوراخ دار (PFO) ، جراحی های میکسوم استفاده می شود.

 

مینی استرنوتومی فوقانی: برای جراحی های آئورت ، دریچه آئورت ، دریچه میترال ، دریچه سه تایی ، دریچه دو طرفه ، TAVR ترانس آئورت ، ASD ، PFO ، میکسوم و فیبروبلاستوما استفاده می شود.

 

مینی توراکوتومی: جراح استخوان سینه را برش نمی دهد و در عوض از فضای بین دنده ها برای رسیدن به قلب استفاده می کند.

 

این در جراحی های دریچه میترال ، دریچه سه تایی ، ASD ، PFO ، میکسوم استفاده می شود.

 

جراحی رباتیک قلب: در جراحی رباتیک قلب ، ابزار جراحی به بازوهای رباتیک متصل می شوند. سازها و یک دوربین کوچک از طریق درگاه ها وارد می شوند. حسگرهای حرکت به "مچ" رباتیک متصل شده اند تا جراح بتواند ابزارها را کنترل کند.

روش جراحی رباتیک در جراحی های دریچه میترال ، دریچه سه تایی ، نقص سپتوم دهلیزی (ASD) ، تخمدان سوراخ تخمدان (PFO) ، میکسوم و دریچه آئورت استفاده می شود.

 

جراحی ترکیبی چیست؟

در جراحی هیبرید ، مهمترین رگ در جراحی قلب دور زده می شود و عروق مناسب دیگر یکی دو روز پس از جراحی از نظر قلبی استنت می شوند.

 

بازیابی و پیگیری

اگر جراحی کم تهاجمی یا رباتیک داشته اید ، احتمالاً می توانید 2 تا 5 روز پس از جراحی به خانه بروید. تیم مراقبت های بهداشتی شما را از نزدیک در بیمارستان پیگیری می کنند و به شما کمک می کنند تا در اسرع وقت بهبود یابید. هنگامی که آماده ترک بیمارستان هستید ، در مورد بهبودی و بازگشت به کار از جمله رهنمودهای مربوط به فعالیت ، رانندگی ، مراقبت از برش و رژیم غذایی به شما اطلاع داده می شود.

 

سبک زندگی سالم

 

پس از جراحی ، ایجاد تغییرات در سبک زندگی و مصرف داروهای مورد نیاز برای سلامتی قلب بسیار مهم است. مکانیسم های زندگی سالم برای قلب که برای بهبودی شما مهم هستند عبارتند از:

 

ترک سیگار

کنترل زیاد کلسترول

فشار خون بالا و مدیریت دیابت

ورزش منظم

حفظ وزن سالم

تغذیه سالم

آردینی اوخو
سه شنبه 19 اسفند 1399
بؤلوملر :

شرایط روانی خانواده های دارای فرزند معلول

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.Oc4TFhpAd1HCULFeOUGLXQHaFE?pid=ImgDet&rs=1

شرایط روانی خانواده های دارای فرزند معلول

 

در روند طبیعی زندگی ، ازدواج و فرزندآوری از جمله موارد مهم زندگی است که افراد را خوشحال می کند. در کل خانواده ها ، حوادث و دوره های استرس زای خاصی وجود دارد که به سیستم خانواده یا هر یک از اعضای خانواده مراحل خاصی از رشد بستگی دارد. مشارکت کودک در خانواده یکی از مهمترین دوره های گذار در زندگی خانواده است. این روند که با تصمیم گیری برای آوردن فرزند به خانواده آغاز می شود ، نیاز به سازماندهی مجدد نقش در خانواده ، ایجاد روال های جدید و سازگاری با تغییرات در بسیاری از زمینه های دیگر دارد. تکمیل خانواده بودن اغلب داشتن فرزند است. همسران به دلایل مختلف مانند گاهی محصول ازدواج خود و گاه پایداری خانواده می خواهند صاحب فرزند شوند. زوجین با ایده کودکان رویای این موضوع را شروع می کنند. آنها این خواب ها را بر اساس کودکان "کامل" ، "سالم" و "عادی" بنا می کنند. همسران وقتی بچه دار می شوند وارد مرحله جدیدی از چرخه زندگی خانواده می شوند و این یک وضعیت استرس زای اضافی است. همسران همچنین با داشتن فرزند مسئولیت والدین را بر عهده می گیرند. بچه دار شدن بر سبک زندگی زوجین ، روابط زناشویی ، موقعیت اعضای خانواده و در نتیجه زندگی فردی آنها تأثیر می گذارد و منجر به استرس والدین می شود. بنابراین ، تولد کودک آغاز یک نقطه عطف جدید در زندگی خانواده است. نقش های جدیدی را به عهده والدین می گذارد و آنها را ملزم می کند که برنامه های معمول خود را تغییر دهند. وی اظهار داشت که تولد کودک نیاز به سازگاری با بسیاری از تغییرات ، مشکلات و زندگی جدید در خانواده دارد. مراحل رشد خانواده نیز باید به موازات مراحل رشد کودک در نظر گرفته شود. با این حال ، تولد و رشد کودکان با ویژگی های مختلف باعث تغییرات مختلف در خانواده ها می شود. بسیاری از خانواده ها برای تاجگذاری در ازدواج خود می خواهند صاحب فرزند شوند. دریافت اخبار بارداری توسط مادر عاملی است که خانواده را خوشحال می کند. در این دوره ، مادر این رویا را ایجاد می کند که کودک در ذهن او متولد شود. در این خواب ، مادر با تأثیرپذیری از انتظارات از خود ، همسر ، بستگان ، محیط نزدیک و زندگی اجتماعی ، درک کاملی از کودک را ایجاد می کند. از طرف دیگر ، ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که انتظارات محقق نشود ، اما خانواده نمی خواهد این احتمال را در نظر بگیرد. با پی بردن به پیوستن نوزاد جدید به خانواده ، اولین پایه های روابط خواهر و برادر قبل از تولد کودک در رحم ریخته می شود. در این حالت ، نگرش والدین و آمادگی فرزند اول در مورد آینده خواهر یا برادر جدید از نظر اولین واکنش آنها نسبت به خواهر و برادرشان مهم است. با این حال ، اولین واکنش می تواند از شادی به خشم بعد از هفته اول تبدیل شود. میزان و میزان آمادگی لازم به شخصیت ، سن و شرایط خانوادگی کودک بستگی دارد. حتی اگر آمادگی وجود نداشته باشد ، کودکان از طریق مکالمات ، تغییرات و نوزادان اطراف خود متوجه وضعیت در خانه می شوند و ممکن است اضطراب را تجربه کنند زیرا نمی توانند این تغییرات را درک کنند. روند انتظار کودک برای هر خانواده دوره ای است که در آن رویاهایی درباره آن کودک ساخته می شود و به طور کلی امکان معلولیت کودک در نظر گرفته نمی شود. تمام آماده سازی ها برای یک کودک عادی در نظر گرفته شده است. درک اینکه کودک دارای معلولیت است باعث می شود بسیاری از خانواده ها احساسات پیچیده ای را تجربه کنند. یادگیری اینکه کودک دارای معلولیت است ، صرف نظر از میزان معلولیت ، یک رویداد بسیار استرس زا است. تولد یک کودک معلول احساسات و اضطراب های شدیدی همراه با از بین بردن همه انتظارات مثبت و رویاهای خانواده به همراه دارد. تولد کودک معلول در خانواده وضعیتی است که بر زندگی ، احساسات ، افکار و رفتار اعضا تأثیر منفی می گذارد. با تولد یک کودک معلول ، تعدادی تغییر در زندگی خانوادگی مشاهده می شود. بعد از تولد ، والدین نمی دانند چه کاری باید انجام دهند ، کجا باید بروند ، به چه کسی باید بگویند ، چه چیزی را بپرسند و دچار سردرگمی شوند. آنها با سوالاتی روبرو هستند که مانع در هر زمان ، در هرجای جامعه چیست. در این حالت ، والدین باید در صورت وجود ، اطلاعات و توضیحاتی را درباره فرزندان غیر معلول ، بزرگان خانواده ، دوستان نزدیک و همسایگان خود ارائه دهند. زیرا اشتراک با افرادی که با آنها در تعامل مداوم هستند ، باعث آرامش والدین و اعتماد آنها خواهد شد. ناتوانی کودک ، نحوه توضیح او برای اولین بار به خانواده و اطلاعات ارائه شده در توانایی خانواده در تجربه خفیف یا شدید این شوک و پذیرش آینده وضعیت کودک نقش مهمی دارد. زیرا پذیرفتن واقعیت کودک معلول ، سازگاری موفقیت آمیز با شرایط و تنظیم مجدد زندگی خود بر اساس این واقعیت برای والدین آسان نیست.

 

به گفته وولستنبنگر ، سه نوع بحران وجود دارد که توسط خبر اول آشکار شده است. پس از پیوستن کودک عقب مانده ذهنی به خانواده ، وولستنبرگر دریافت که اولین بحران مادران و پدران معلول بودن فرزندان آنها است.که آنها وقتی متوقف می شوند زندگی می کنند. بحران دوم زمانی است که آنها باید در انتظارات خود از کودک معلول تجدید نظر کنند. از سوی دیگر ، بحران سوم بیان می کند که آنها در حالی که با مشکلاتی که هر روز با آن روبرو هستند زندگی می کنند زندگی می کنند. اینها:

 

بحران نوآوری: مفهوم خانواده از خود نتیجه تحولی است که در مورد خانواده و آینده خانواده پدید می آید. این فقط واکنش به ناتوانی ذهنی نیست. همچنین واکنشی به تغییر شرایط فرد است. بحران تازگی کوتاه مدت است و خانواده پس از پایان شوک اولیه با استرس های دیگری روبرو می شوند.

 

بحران ارزشهای شخصی: بسیاری از افراد می خواهند به آرمان نژاد و موفقیت برسند. به دلیل ظهور موقعیتی که با این ارزشها ایجاد می شود ، بحرانهای ارزشهای شخصی رخ می دهد.

 

بحران واقعیت: در این بحران ، نگرانی های مالی ، صلاحیت محدود کودک در داشتن حرفه ، زمان زیادی برای صرف مراقبت از کودک و غیره. بسیاری از حقایق مشخصی که خانواده کودک معلول با آن روبرو می شوند ، آشکار می شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.5xYXL7Ek2rehgxg-XB5g9wHaEK?pid=ImgDet&rs=1

به طور کلی ، خانواده ها فرزندان خود را کاری می دانند که افکار ، رویاها و اهداف آنها را تحقق می بخشد. تولد هر کودک باعث تغییراتی در زندگی خانوادگی می شود. بر این اساس ، از آنجا که مراحل رشد خانواده و مراحل رشد کودک به طور موازی ادامه می یابد ، این تغییرات شرایط قابل قبولی در خانواده هستند. با این حال ، مراحل رشد کودکان عقب مانده ذهنی در مقایسه با کودکان سالم و سالم کندتر و گاه بسیار دیر است. داشتن کودک کم توان ذهنی بیش از کودکان سالم در مراحل رشد خانواده تأثیر می گذارد. فشارهای عاطفی که خانواده های دارای نوزاد معلول تجربه کرده اند ، عدم توانایی در کسب اطلاعات کافی در مورد وضعیت کودکان ، دشواری در توضیح وضعیت کودک برای دیگران ، رفتار و مشکلات سلامتی مربوط به ناتوانی در کودک ، الزام به ملاقات با بسیاری متخصصان در زمینه درمان و آموزش ، تلاش برای یافتن آموزش مناسب ، زمان بیشتر نیاز به پول و انرژی و نگرانی در مورد آینده کودک عوامل استرس زای مهم خانواده ها هستند. این استرس باعث می شود والدین نگرشهایی مانند عدم توانایی برقراری ارتباط موثر با فرزندان ، انتظارات غیر واقعی از فرزندان ، تأمین تنها نیازهای جسمی کودک با نادیده گرفتن نیازهای عاطفی کودک و حتی طرد کودک را از خود بروز دهند.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 اسفند 1399
بؤلوملر :

متابولیسم ، دیابت و انسولین

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.cF5M1oE5TGs7V0Muvc1VdwHaED?pid=ImgDet&rs=1

متابولیسم ، دیابت و انسولین

 

هر موجود زنده اگر دارای معلولیت ذاتی نباشد ، دارای متابولیسم طبیعی و متعادل است. متابولیسم نام کلی برخی از رویدادهای زنجیره ای در بدن ما است. این زنجیره از وقایع  با ورود مواد مغذی و هوا به بدن ما آغاز می شود و با بسیاری از فعالیت ها مانند تجزیه ، حمل ، سوختن یا استفاده ، تبدیل به مواد دیگر ، تخریب و دفع ادامه می یابد. این فعالیت های زنجیره ای برای یک عمر به صورت متعادل و منظم ادامه دارد. تمام فعالیت های متابولیکی به طور مستقیم یا غیرمستقیم با یکدیگر مرتبط هستند ، بنابراین تغییر یا ایجاد اختلال در یک حلقه از زنجیره ، سایر مراحل و روند را تحت تأثیر قرار می دهد. مهمترین عوامل موثر در زنجیره متابولیسم ، تغذیه اشتباه و نامتعادل ، مصرف بیش از حد دارو ، مسمومیت ، کمبود هوا ، کم تحرکی و استرس است.

 

یک متابولیسم طبیعی و متعادل

این به معنای متابولیسم طبیعی و متعادل است. این بدان معناست که تمام عملکردهای بدن در هماهنگی و سلامتی انجام می شوند. بنابراین؛ شرایط مهمی برای زندگی مانند سلامتی بدن ، رضایت روحی-روانی ، لذت زندگی و آگاهی تحقق یافته است ، سیگنال های داخلی را می توان بهتر درک کرد. این بدان معنی است که ؛ متابولیسم متعادل و طبیعی عامل رشد فردی و اجتماعی بهتری است.

هر جسمی با تعادل طبیعی خود می تواند آنزیم ها و هورمون های مورد نیاز خود را تولید کند و مواد ساختمانی لازم از طریق تغذیه تأمین شود. این کار تأمین را می توان در یک فرد سالم با علائم داخلی یا خارجی خود (گرسنگی ، سیری ، اشتها ، بی اشتهایی ، ورزش ، بی تحرکی و غیره) تنظیم کرد.

ما از طریق تغذیه 3 ماده مغذی ضروری در بدن خود دریافت می کنیم. کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها. کربوهیدرات ها منبع انرژی هستند ، پروتئین ها عناصر سازنده بدن هستند و چربی ها مواد اساسی برای منبع انرژی و ساختار سلول هستند. ما همچنین مواد معدنی ، آب ، الکترولیت ها و ویتامین های لازم و خدمات پشتیبانی از بدن به عنوان مواد مغذی.

کربوهیدرات ها و چربی هایی که می گیریم پس از طی مراحل هضم در سلول می سوزند و تبدیل به انرژی می شوند ، در صورت عدم نیاز به انرژی ، چربی ها در ذخیره چربی و کربوهیدرات ها در فروشگاه های گلیکوژن ذخیره می شوند ، اما به دلیل ذخیره گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد خیلی سریع پر می شوند ، کربوهیدرات های افزایش یافته به چربی تبدیل می شوند و به ذخایر چربی می روند. دو منبع چربی وجود دارد ؛ یکی غذاهای چرب و دیگری کربوهیدرات ها (غذاهای شیرین).

با اختلال در متابولیسم ، یک سری بیماری های مختلف در بدن ما شروع می شود. اصلی ترین آنها دیابت ، فشار خون بالا ، اضافه وزن ، بیماری های قلبی عروقی ، اختلالات عصبی و روانی و غیره است. اگر چاقی ، دیابت و فشار خون بالا با هم اتفاق بیفتد ، این سندرم متابولیک نامیده می شود.

 

تمام سلول های بدن برای تأمین انرژی به گلوکز نیاز دارند ، اما برخی از آنها (مغز ، گلبول های قرمز و اندام های تولید مثل) فقط با گلوکز می توانند انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. برای این ، سطح قند خون باید همیشه کافی باشد. سطح قند خون توسط هورمونهای ترشح شده از لوزالمعده به نام انسولین و گلوکاگون کنترل می شود افزایش و کاهش قند خون هر دو برای بدن خطرناک است.

 

به طور معمول ، با مصرف غذا ، هنگامی که قند خون افزایش می یابد ، سلولهای بتا در لوزالمعده انسولین ترشح می کنند و اجازه می دهند گلوکز در خون به سلولهای عضلانی و چربی منتقل شود و سطح قند نرمال شود ، بنابراین سطح دوباره به حالت طبیعی برمی گردد.

 

سطح بالای قند در خون به دلایل زیادی از جمله تغذیه بیش از حد و مداوم با وزن کربوهیدرات ، مصرف بیش از 3 وعده غذایی (میان وعده یا میان وعده) ، خوردن میوه یا شیرینی با معده خالی ، مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های آماده. سطح انسولین به طور مداوم بالا است ، زیرا لحظه ای که انسولین قند زیادی را تشخیص می دهد ، بلافاصله آزاد می شود و سطح آن در خون از حد طبیعی بالاتر می رود. از آنجا که عملکرد انسولین حمل قند به سلول و ورود آن به سلول است ، به دلیل داشتن قند و انسولین بالا بدون وقفه ، سلول ها پس از مدتی اشباع می شوند و سلول ها شروع به مقاومت در برابر انسولین می کنند و گلوکز آن را نمی پذیرند. (اگر عضلات آنها کار نکند) ، قند خون به تدریج افزایش می یابد (در کسانی که ورزش می کنند ، سلولها کمی بیشتر از انسولین قند را در سلول می پذیرند.) بنابراین ، افزایش قند خون باعث پانکراس می شود و شروع می شود برای ترشح انسولین بیشتر و پانکراس با گذشت زمان خسته می شود ، اینگونه راه DIABETE باز می شود.

 

 دیابت 2 نوع است.

 

دیابت نوع 1: به دلیل بیماری های خود ایمنی لوزالمعده در دوران کودکی ایجاد می شود. سلولهای بتا در لوزالمعده انسولین کمی تولید می کنند یا به هیچ وجه انسولین تولید نمی کنند ، بنابراین بدون انسولین ، گلوکز در سلول ها ایجاد می شودنیاز سلولها به گلوکز تأمین نمی شود ، زیرا اوز قابل حمل نیست ، به این بیماران نیاز به انسولین از خارج داده می شود. نسبت آنها در بین تمام بیماران دیابتی تقریباً 6-7٪ است.

دیابت نوع 2: اضافه وزن و کم تحرکی که معمولاً نتیجه سو malتغذیه مبتنی بر کربوهیدرات است ، عوامل اصلی هستند. به دلیل انسولینی که به طور مداوم در حال افزایش و ترشح در خون است تا قند خون را متعادل کند ، سلول ها از گلوکز اشباع شده و دیگر در برابر انسولین مقاوم نیستند و گلوکز را قبول نمی کنند. انسولین) برای گلوکز ، که به اندامهای تغذیه شده با گلوکز مانند اندام ها و مغز منتقل می شود ، به لطف آن این اندام ها حتی در صورت عدم وجود انسولین می توانند نیازهای انرژی خود را برآورده کنند ، اما این مقادیر به تنهایی برای کاهش قند خون کافی نیست. به منظور کاهش قند خون ، پانکراس به ترشح انسولین بیش از حد ادامه می دهد و پس از مدتی خسته می شود و قادر به دادن انسولین نیست ، این جدول نشان می دهد که دیابت به طور کامل برطرف شده است.

اگر محصولات زنجیره ای طولانی (پلی ساکارید) ، دشوار و دیر جذب (بار گلیسمی کم) در مصرف کربوهیدرات ترجیح داده شود ، هم قند خون و هم انسولین به سرعت بالا نمی رود و گرسنه نمی شود و سپس قند خون ناگهان پایین نمی آید ، یعنی با تنظیم رژیم غذایی می توان سطح قند خون را به مدت 5 ساعت متعادل نگه داشت ، به این معنی که احساس سیری در این دوره فراهم شود. در غیر این صورت ، اگر رژیم غذایی با کربوهیدرات های زنجیره ای کوتاه (مونوساکارید) (بار گلیسمی بالا) وجود داشته باشد ، قند خون و انسولین خیلی سریع و تند افزایش می یابد و سپس قند ناگهان افت می کند و دوباره احساس گرسنگی می کنید ، اگر بخورید یا میان وعده بخورید دوباره ، قند و انسولین دوباره افزایش می یابد ، و این چرخه منجر به اشباع گلوکز از سلول ها و مقاومت به انسولین پس از مدتی می شود. هورمون GLUKAGON که وظیفه آن تعادل سطح قند با دادن قند اضافی در کبد به خون است ، از انجام وظیفه خود جلوگیری می کند ، در این حالت ، قند اضافی با تبدیل به چربی ذخیره می شود.

 

به هم خوردن تعادل انسولین ، که تقریباً می توانیم آن را پایه بگذاریم و روند متابولیسم مداوم آن نیز باعث اختلال در متابولیسم پروتئین و چربی و بروز اختلالات زنجیره ای می شود. این موارد فشار خون ، کلسترول بالا ، اختلالات انعقادی ، افزایش استرس ، سرکوب جنسی و هورمون های رشد ، افزایش گرایش به عفونت و غیره

در تعیین مقاومت در برابر انسولین ؛ HOMA INDEX استفاده می شود که در آن سطح گلوکز خون در سطح انسولین خون ضرب شده و در 22.5 تقسیم می شود. شکل های بالاتر از 4.6 مقاومت انسولین را نشان می دهد. شاخص دیگر مقاومت به انسولین اندازه گیری دور شکم است. 88 سانتی متر در زنان. اگر در مردان بیشتر از 102 سانتی متر باشد ، نشانه مقاومت به انسولین است.

در نتیجه ، به راحتی می توانیم بگوییم که ارتفاع انسولین و مقاومت در برابر انسولین کابوس بدن است و با فروپاشی ، همه عملکردهای حیاتی را برهم می زند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 13 اسفند 1399
بؤلوملر :

5 راه طبیعی برای کنار آمدن با درد مفاصل

0 گؤروش
یازار:‌


https://th.bing.com/th/id/OIP.gQbT3BHlkknaLjNEEsbl6QHaHa?pid=ImgDet&rs=1

5 راه طبیعی برای کنار آمدن با درد مفاصل

 

برخی از روش های طبیعی برای مقابله با درد مزمن ناشی از وضعیت بد بدن ، بی تحرکی و انتخاب اشتباه کفش و تشک وجود دارد. مهمترین آنها ورزش است ...

بیماری های زیادی وجود دارد که به دلیل عادت هایی مانند بی تحرکی ، رژیم غذایی ناسالم ، استرس و مدتها در مقابل صفحه نمایش ایجاد می شود. مهمترین این موارد شکایت از درد است. اگرچه اغلب سعی می شود شکایت های درد را با مسکن سرکوب کنید ، شکایاتی مانند کمردرد ، شانه درد ، کمردرد ، درد عضلات و مفاصل مزمن شده و کیفیت زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

با انتخاب اشتباه نمی توانید زنده بمانید

 

کسانی که دارای مشکلات ارتوپدی مانند فتق ، روماتیسم ، احتباس عضلات ، آسیب بافتی ، چاقی ، افسردگی هستند ، هیچ بیماری آشکاری ندارند ، برای مدت طولانی در کامپیوتر کار می کنند ، برای مدت طولانی با تلفن بازی می کنند و قربانی می شوند بسیاری از افراد با درد مداوم درگیر هستند. اگر درد به مدت 3 ماه بدون وقفه ادامه یابد یا در فواصل مشخص تکرار شود ، بیمار با درد مزمن تشخیص داده می شود و روند درمان پیچیده تری آغاز می شود.

بیایید برخی از روش های طبیعی و بدون عوارض جانبی برای مقابله با درد در بدن و همچنین پشتیبانی از روند درمان فعلی را ذکر کنیم:

 

یک روز 10 هزار قدم

 

ورزش منظم و برنامه ریزی شده در درجه اول از آسیب های اسکلتی عضلانی جلوگیری می کند ، خطر بیماری عصبی و حواس پرتی را کاهش می دهد. ورزش سیستم هضم ، دفع و سیستم ایمنی بدن ، متابولیسم را تقویت می کند. پیاده روی تمرینی است که همه می توانند در زندگی روزمره انجام دهند. ایده آل پیاده روی سریع به مدت 30-45 دقیقه در روز ، حداقل 3 روز در هفته است.

 

پلاتس بالینی

 

روش بالینی پلاتس روشی است که هدف آن حفظ تعادل بدن و حمایت از هماهنگی ذهن و بدن است. این کنترل تنفس ، که یک عنصر بسیار مهم در یک زندگی سالم است ، همراه با حرکات ورزشی را فراهم می کند و ذهن و کل بدن را ترکیب می کند. این تمرین شامل تمریناتی است که با توجه به مشکل فرد توسط فیزیوتراپیست اصلاح شده است. توصیه می شود حداقل 2 روز در هفته این کار را انجام دهید.

 

ترمال ها

 

درمان آبگرم یک روش درمانی است که با استفاده از آبهای حرارتی و معدنی ، گل درمانی و گازها در درمان بیماری های مختلف ایجاد و زنده مانده است. در کشور ما در بیماری های مفصلی مانند کمردرد ، زانو درد ، کلسیفیکاسیون ، روماتیسم ، فیبرومیالژیا و درد عضلانی استفاده می شود.

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.yGlg60ppYgrwkZJsFUUrzgHaG8?pid=ImgDet&rs=1

از بین بردن اختلالات

با تغییرات ارگونومیک کوچک در خانه یا محل کار می توانید از درد ناشی از وضعیت بد بدن جلوگیری کنید. حرکات کششی مکرر در طول روز در تسکین درد موجود شما بسیار موثر خواهد بود.

 

GTOS THERAPY

اگر می خواهید برای درد راه حل پیدا کنید ، می توانید چند جلسه درمان GTOS را انجام دهید. Gtos درمانی بدون استفاده از سوزن ، گرما و اشعه اعمال می شود ، به زیر پوست وارد نمی شود و برای تمام گروه های سنی مناسب است. هیچ عارضه ای ندارد.

آردینی اوخو
یکشنبه 10 اسفند 1399
بؤلوملر :

علائم رویش دندان در نوزادان چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.BhdUMWzvwzxrxNbPCnyewgHaEH?pid=ImgDet&rs=1

علائم رویش دندان در نوزادان چیست؟

دوره دندان درآوردن برای هر نوزادی متفاوت است. سنی که کودک دندان در می آورد ، اگر مشکلی در سلامتی نداشته باشد ، معمولاً از نظر ژنتیکی تعیین می شود. اگر والدین کودک دندان درآوردن زودهنگام داشته باشند ، کودک به طور کلی در سنین پایین دندان در می آورد.

 

دندان ها چه زمانی و به چه ترتیب بیرون می آیند؟

 

به طور کلی ، در نوزادان سالم ، دندان ها پس از رسیدن به ماه 6 ، بیرون می آیند. با این حال ، در موارد مختلف ، اولین دندان می تواند در 3 ماه یا 12 ماه ظاهر شود. ابتدا دندان های ثنایای مرکزی بیرون می آیند. سپس دندان های ثنایای جانبی ، دندان های نیش و دندان مولر شروع به بیرون آمدن می کنند.

 

آیا زمان ظهور و مشکلات با توجه به نوع دندان متفاوت است؟

 

دوره های رویش دندان با توجه به نوع دندان متفاوت است:

دندانهای مرکزی قدامی: 6-10. ماه

جانبی (دندان جانبی): 9-12. ماه

دندان های آسیای اول: 18-18. ماه

دندان های مولر دوم: 24-33. ماه

مشکلاتی که در مرحله دندان درآوردن اتفاق می افتد معمولاً با توجه به دندان تغییر نمی کند.

 

هنگام دندان درآوردن چه مشکلاتی تجربه می شود؟

 

نوزادان به دلیل علائمی که در طی روند دندان درآوردن با آن روبرو می شوند ممکن است حالت بدخلقی داشته باشند. علائم دیگر دندان درآوردن عبارتند از:

 

افتادن:

 

در دوره دندان درآوردن ، جریان بزاق شدیدتری تجربه می شود. به همین دلیل ، می توان در طول دوره دندان درآوردن ، آبریزش را مشاهده کرد. با این حال ، نوزادان معمولاً از سن 3 ماهگی می توانند ریزش کنند. با این وجود ، در دوره دندان درآوردن ، افتادگی شدیدتری مشاهده می شود.

 

درد:

 

ممکن است التهاب ایجاد شود زیرا دندان هایی که در نوزادان رشد می کنند به لثه ها فشار می آورند. نوزادان ممکن است در اثر التهاب درد داشته باشند. دندان با بیشترین درد به طور کلی دندان های آسیایی است.

 

خلق و خوی:

 

به دلیل افزایش درد کودک و نزدیکتر بودن دندان به سطح ، ممکن است سر و صدا ایجاد شود. این درد و ناراحتی تا زمان برداشته شدن کامل دندان ادامه خواهد داشت. به همین دلیل ، ممکن است بدخلقی ایجاد شود زیرا نوزادان یک دوره سخت و دردناک دارند.

 

قرمزی در ناحیه گونه و چانه:

 

از آنجا که نوزادان در دوره دندان درآوردن بزاق بیشتر ترشح می کنند ، ممکن است در ناحیه گونه و چانه جوش یا ترک ایجاد شود.

 

سرفه کردن:

 

تولید بزاق در دوره دندان درآوردن بیشتر است. به همین دلیل ممکن است بزاق در گلوی نوزادان جمع شود. در این حالت بزاق جمع شده می تواند باعث سرفه شود.

 

تب:

 

تب همیشه نشانه دندان درآوردن نیست. تب همچنین می تواند منادی مشکلات مختلف سلامتی باشد. در صورت وجود تب بالا ، کودک باید به متخصص منتقل شود.

 

گاز گرفتن:

 

خارش ممکن است در دوره دندان درآوردن رخ دهد. به همین دلیل ، کودک ممکن است برای آرام شدن گاز بگیرد.

 

اسهال:

 

از آنجا که در دوره دندان درآوردن بزاق بیشتری تولید می شود ، روده ها سریعتر کار می کنند. به همین دلیل ، ممکن است اسهال ایجاد شود. با این حال ، اسهال می تواند نشانه ای از مشکلات مختلف سلامتی به غیر از دندان درآوردن باشد. اگر اسهال در طی یک روز از بین نرفت ، باید با یک متخصص مشورت شود.

 

بی اشتهایی:

 

از دست دادن اشتها ممکن است در دوره دندان درآوردن رخ دهد. در این دوره باید به غذاهای مایع توجه شود تا غذاهای جامد.

 

بیخوابی:

 

به دلیل دردی که در دوره دندان درآوردن تجربه می شود ، ممکن است در شب بی خوابی احساس شود. والدین باید مراقبت کنند که کودک در این دوره با غذاهای مایع تغذیه شود. قرار دادن کودک در دوش آب گرم قبل از خواب می تواند آرامبخش باشد.

 

گوش درد:

 

همچنین ممکن است نوزادان به دلیل دردی که در دوره دندان درآوردن دارند در گوش خود احساس ناراحتی کنند. به همین دلیل می تواند گوش های شما را بکشد. با این حال ، مشکل دیگری که می تواند در این مورد به ذهن متبادر شود ، التهاب گوش است. در این حالت ممکن است نیاز به بررسی پزشک باشد.

 

خونریزی در لثه ها:

 

خونریزی ممکن است به دلیل فشار وارد شده به لثه در طول دوره دندان درآوردن باشد. این خونریزی را می توان روی لثه به صورت لکه های آبی مشاهده کرد. لثه ها باید با یک پنبه خنک و تمیز تمیز شوند.

 

برای تسکین کودک هنگام دندان درآوردن چه کاری می تواند انجام دهد؟

 

در صورت وجود بثورات روی صورت کودک ، با توصیه پزشک می توان از کرم های مرطوب کننده مناسب برای کودک استفاده کرد.

پوره های میوه های سرد به شل شدن لثه کمک می کنند.

اگر اسهال وجود دارد ، باید به آن مایعات بیشتری توجه کرد.

دادن میوه های سرد و سفت برای تسکین درد در لثه می تواند دلگرم کننده باشد.

برای ایجاد خارش در دندانها می توان از خراش استفاده کرد.

ژل دندان درآوردن برای گذراندن دوره دندان درآوردن کودک ضروری است. به همین دلیل می توان از ژل های دندان درآوردن استفاده کرد.

آیا شیردهی در دوره دندان درآوردن کودک را تسکین می دهد؟ چگونه تأثیر مثبتی خواهد داشت؟

 

شیر مادر همچنین دارای خواص درمانی برای دندان و لثه است. عضلات فک کودک کار کرده و دندان درد او تسکین می یابد. دندان هایی که در فک به درستی رشد می کنند نرم و سالم می شوند.

 

آیا همه نوزادان مشکلات یکسانی دارند؟

 

نوزادان معمولاً همین مشکلات را دارند. مشکلاتی از قبیل بدخلقی ، مشکلات خواب ، ریزش ، خارش در لثه تقریباً در همه نوزادان دیده می شود.

 

دندان درآوردن خانواده ها باید به چه نکاتی توجه کنند تا مشکلات سلامتی تجربه شده در طی یک فرایند را با بیماری های دیگر اشتباه نگیرند؟

اگر در دوره دندان درآوردن علائمی مانند تب و اسهال مشاهده شود ، قطعاً باید کودک را به پزشک منتقل کرد. اطمینان حاصل کنید که مشکل دیگری در ایجاد اسهال و تب وجود ندارد. جدا از این ، با پایان دوره دندان درآوردن ، مشکلاتی که باید با آنها روبرو شوید به حالت اولیه خود برمی گردند.برای راحتی و آرامش دوره دندان درآوردن باید از ژل دندان درآوردن استفاده شود. دندان درآوردن دلیل فوری برای مشاوره پزشکی نیست. با این حال ، اگر خانواده ها فکر می کنند که مشکل دیگری غیر از دندان درآوردن وجود دارد ، قطعاً باید با یک متخصص مشورت کنند.

 

آیا باید به محض بیرون آمدن دندان های کودک مراقبت های دهانی آغاز شود؟

مراقبت از دهان و دندان باید به محض بیرون آمدن اولین دندان کودک آغاز شود. دندان ها باید بعد از صبحانه صبح و قبل از خواب شب با یک پارچه تمیز شوند.

آردینی اوخو
سه شنبه 5 اسفند 1399
بؤلوملر :

راهنمای ایجاد یک برنامه روزمره و برنامه ریزی روز: فرمول یک روز پربار

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R9d1ad780d60006247044c4e2c3b5857d?rik=sA5qzs8xRZnQqA&riu=http%3a%2f%2fwww.energyefficiencyday.org%2fwp-content%2fuploads%2f2019%2f09%2fgroup-event.jpg&ehk=P0AvAnmTJnbzR6jhPp7BJgKS1B%2bT7voKxSKkOTW%2brGY%3d&risl=&pid=ImgRaw

راهنمای ایجاد یک برنامه روزمره و برنامه ریزی روز: فرمول یک روز پربار

 

همه ما انگیزه ای ذاتی داریم تا بتوانیم از زمان محدود خود روی زمین به طور موثر استفاده کنیم. انجام کارهای بیشتر در زمان کوتاه تر ، نگذاشتن زمان بدون انجام کاری بگذرد و تلاش هایی که می تواند خود را بهبود بخشد از مهمترین موضوعات برای همه ما است.

 

مطالعات در مورد مدیریت زمان در محیط های کاری که مهمترین بهره وری و کارایی آنهاست نشان می دهد که 40٪ از ما کل روز خود را صرف مشاغل غیرمولد می کنیم. بنابراین چه چیزی باعث می شود 60٪ باقی مانده بهره وری بیشتری داشته باشد؟

 

 

 

افرادی که می توانند از وقت خود بسیار پربارتر و به صورت متعادل استفاده کنند در واقع افرادی هستند که برخلاف تصور عمومی قادر به انجام کارهای زیادی در مدت زمان کوتاه نیستند اما می توانند از همه ساعات روز به طور موثر استفاده کنند راهی برای کار و وقت استراحت. خواهید فهمید که می توانید از وقت خود خیلی بهتر استفاده کنید وقتی بعضی روالها را دنبال می کنید و مهمتر از همه ، کشف می کنید که چه خواسته ها و خواسته هایی دارید.

 

این جریان برنامه و توصیه های روزانه ، که براساس برنامه ها و تحقیقات روزمره در مورد سازنده ترین افراد جهان آماده کرده ایم ، به شما کمک می کند تا زمانی که آن را متناسب با نیاز خود تنظیم می کنید ، در سطح بهینه استفاده کنید.

 

روز خود را با روال صبحگاهی آغاز کنید

 

 

ساعات صبحگاهی ، هنگامی که بدن ما با روشنایی روز از خواب بیدار می شود و روز را با انرژی جمع شده در هنگام خواب تازه می کند ، به عنوان پربازده ترین ساعات روز شناخته می شوند. علاوه بر تحقیقات صورت گرفته ، اسامی موجود در کتاب پرفروش لورا وندرکام "آنچه افراد موفق قبل از صبحانه انجام می دهند" نیز ساعات صبح را با هر کار یا فعالیتی که معمول می کنند می گذرانند. نوشیدن چای گیاهی ، خمیازه کشیدن ، دوش گرفتن ، پیاده روی ، نوشتن دفترچه خاطرات یا تمیز کردن نامه های الکترونیکی ... اگرچه کاری که صبح می توان انجام داد از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما این کار این است که هر روز صبح همان کار را انجام دهید و بچرخید آن را به یک آیین تبدیل کنید.

 

به عنوان مثال ، روال صبحگاهی ایلون ماسک ، یکی از نام های موجود در کتاب Vanderkam ، خواندن 30 دقیقه اول ایمیل هایی است که وی مهم می داند ، همراه با قهوه ، و سپس یک دوش سریع و رفتن به دفتر . مارک زاکربرگ ، نام موفق دیگری که به واسطه بهره وری معروف است ، دوست ندارد زود بیدار شود ، اما از همان لحظه بیدار شدن ، روزمره دویدن ، صبحانه ، لباس پوشیدن و رفتن به سر کار را با همان ترتیب روزانه ادامه می دهد. آریانا هافینگتون برای بیدار شدن از ساعت زنگ دار استفاده نمی کند. او هرگز بدون چند دقیقه مراقبه به تلفن خود نگاه نمی کند. تونی رابینز از جمله نام هایی است که زمان بیداری آنها مشخص نیست. با این حال ، مهم نیست چه ساعتی از خواب بیدار می شود ، اولین کاری که هنگام بیدار شدن از خواب انجام می دهد شنا در استخر است. جف بزوس که به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می شود ، در زمره کسانی است که برای بیدار شدن به ساعت بدن گوش می دهند. او بعد از بیدار شدن هر روز صبح با همسرش صبحانه می خورد و برنامه روزانه خود را ایجاد می کند.

 

 

پیشنهاداتی برای برنامه روزمره:

همانطور که می بینید ، اگرچه تفاوت زیادی بین مناسک افراد موفق وجود دارد ، اما ویژگی مشترک آنها این است که آنها سعی می کنند هر روز صبح با پایبندی به یک آیین ، این آیین را ادامه دهند. اصل موضوع در واقع این است که آیا شما کارهای خود را هر روز ادامه می دهید ، نه کاری که انجام می دهید. اگر روال صبحگاهی ندارید ، در اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد یک روال صبحگاهی از ابتدا وجود دارد ، حداقل در ابتدا:

 

قبل از اینکه هر کس دیگری در خانه با شما زندگی کند ، از خواب بیدار شوید. حتی اگر با کسی زندگی نمی کنید ، سعی کنید چند ساعت قبل از ساعت کاری بیدار شوید که توجه شما به طور مداوم با اعلان ها قطع می شود. در این اوقات آرام که حواس شما را پرت نخواهد کرد ، می توانید به ایمیل های مهم خود برگردید و یا ایمیل تمیز کنید ، برای خود زمان خواندن بسازید ، روزانه بنویسید ، مدیتیشن کنید یا بقیه روز را با دقت برنامه ریزی کنید.

روز خود را حداقل با یکی از سه تمرین ، مراقبه و تغذیه سالم آغاز کنید. به نظر کلیشه ای می آید ، اما واضح است که با خوردن غذای ناسالم از تختخواب ، انرژی مورد نیاز بقیه روز را پیدا نخواهید کرد. بنابراین ، سعی کنید حداقل یکی از این سه مورد را بسازید که انرژی شما را در برنامه صبحگاهی شما فعال کند.

جریان روز را دریافت کرده و برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در تمام ساعات روز با تعیین اهداف مشخص و مشخص این برنامه را دنبال می کنند 50٪ در رسیدن به اهداف خود موفق ترند و احساس می کنند 32٪ بیشتر از دیگران بر زندگی خود کنترل دارند.

بعد از ایجاد دستور کار ، آن را مرور کنید. به این ترتیب ، شما این فرصت را خواهید داشت که برای آنچه در طول روز با آن روبرو خواهید شد ، حتی میزان استرس خود را تجربه کرده و احساس آرامش کنید. همچنین ، برنامه خود را مرور کنید تا مربا و درگیری در برنامه خود را ببینید و از استرس لحظه آخر جلوگیری کنید. دوست یابی می تواند یک روال عالی صبحگاهی باشد.

از هر کاری که دوست دارید انجام دهید مراقبت کنید. صبحانه خوردن ، سگ خود را برای پیاده روی ، یا مراقبت از هر یک از سرگرمی های خود… یکی از بهترین راه ها برای شروع شاد روز و بالا بردن روحیه ، مراقبت از کار مورد علاقه خود است.

 

با تمرکز بر 3 مسئولیت بزرگ و مهم خود شروع کنید

اگر در ابتدای روز خود به طور مداوم روی کارهای کوچک کار می کنید ، ممکن است پیدا کردن فرصت هایی برای رسیدن به اهداف بزرگتر در طول روز دشوار باشد. سه بزرگترین مسئولیتی را که برای آن روز انجام می دهید از روز قبل یا در برنامه صبحگاهی خود ذکر کنید. این مسئولیت ها را در بالای لیست کارهای خود قرار دهید. کل برنامه خود را با توجه به این سه مسئولیت مهم برنامه ریزی کنید و سعی کنید حواس او را پرت کند و باعث خلل در این کارها شود.

 

به عنوان مثال ، اگر ساعت 9-11 صبح برای اولین کار بزرگ خود رزرو کرده اید ، تلفن و تمام اعلان های خود را بین این ساعت خاموش کنید. اگر محیط کار شما برای کار تنهایی مناسب نیست ، از هدست استفاده کنید. نکته مهم این است که هنگام کار بر روی مسئولیت های بزرگ روز ، گوش های خود را بسته نگه دارید و فقط بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

 

بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که با کدام یک از این سه ماموریت بزرگ شروع کنید؟ شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام کار را باید با روش "خوردن قورباغه" شروع کنید ، که اغلب در اولویت بندی استفاده می شود و در مقاله بعدی ما به تفصیل در مورد آن صحبت خواهد شد. طبق این تکنیک ، شغلی که باید شروع کنید این است که با مسئولیتی که باید انجام دهید شروع کنید اما بیشتر نمی خواهید آن را انجام دهید. وقتی وظیفه ای را که نمی خواستید انجام دهید به اتمام برسانید ، زیرا باعث خستگی یا بدشکنی شما شده و پاهایتان به عقب برمی گردند ، تا پایان روز احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. با شتاب از بین بردن بار سنگین و احساس موفقیت ، می توانید بقیه روز را بسیار پربارتر سپری کنید.

 

یک استراحت طولانی در ظهر داشته باشید

یکی از مواردی که شما باید با توجه به ساعاتی که بهره وری بالایی دارید ، هنگام برنامه ریزی برای کار خود فراموش نکنید ، برنامه ریزی موثر برای تعطیلات است. برای اینکه روز خود را با بهره وری و بهره وری بیشتر سپری کنید ، پس از گذراندن اوقات مثمر ثمر صبح خود برای کار در کارهای مهم ، حتماً در اواسط روز استراحت کنید.

 

استراحت در محل کار به این معنی نیست که این زمان را صرف هیچ کاری نکنید. به عنوان مثال ، اوان ویلیامز ، بنیانگذار Twitter و Medium ، از استراحت خود در طول روز برای ورزش استفاده می کند و اظهار داشت که او صبح ها ورزش می کرد ، اما سپس برنامه را به استراحت ناهار خود منتقل کرد ، بنابراین احساس انرژی بیشتری برای بقیه روز. بنیانگذار Bussiness Insider ، الکسا پیپیا ، از جمله کسانی است که این ورزش را برای استراحت ناهار انجام داده است. همچنین می توانید با استفاده از روال هایی که خوشبختی و انرژی به شما می دهد ، استراحت هایی را که برای کار در ظهر انجام می دهید ارزیابی کنید.

 

 

سعی کنید تماس های تلفنی و جلسات خود را بعد از ظهر تا حد امکان انجام دهید.

 

با توجه به ریتم شبانه روزی ، که چرخه بیولوژیکی بدن ما است ، می توانیم شرایطی را تجربه کنیم که ذهن کندتر کار می کند و در تمرکز مشکل دارد ، که به آن مه مغز بعد از ظهر می گویند. به جای اینکه خودتان را به مبارزه با این مسئله وادار کنید و روی کار خود تمرکز کنید ، می توانید با خوردن مقداری میان وعده و خوابیدن برای مدت کوتاهی انرژی ذهنی خود را پر کنید. بعد از ظهر می توانید برنامه خود را مرور کنید ، کارهایی را که به پایان رسانده اید بنویسید و میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. انجام این کار به شما کمک می کند انگیزه لازم برای بقیه روز را بدست آورید.

 

از آنجا که انرژی شما در ساعات بعد از ظهر نسبتاً کم خواهد شد ، می توانید این ساعت ها را به جای کارهایی که شما را مجبور یا نیاز به خلاقیت دارند ، به کارهای با شدت نور اختصاص دهید که به تلاش ذهنی زیادی نیاز ندارند. تماس تلفنی و جلسات از جمله موثرترین و بی دردسرترین کارهایی است که می توانید در این ساعات انجام دهید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.x0oki8usQY1VKY8tAZo5sgHaFR?pid=ImgDet&rs=1

سعی کنید قانون 52-17 را دنبال کنید

هیچ یک از ما ربات هایی نیستیم که برای کارآیی و تولید مداوم کار کنند. این یک واقعیت مسلم است که همه ما برای استفاده م needثر از ظرفیت ، آرامش و تجدید قوا در طول روز به تعطیلات مکرر نیاز داریم. در حالی که صدها نظر مختلف در مورد چند وقت استراحت در طول روز وجود دارد ، یک مطالعه اخیر نشان می دهد کسانی که در 10٪ لیست افراد با بازده ترین افراد هستند ، روال را دنبال می کنند که به طور ایده آل شامل 52 دقیقه کار و 17 دقیقه است استراحت استراحت برای اینکه در حین انجام کار احساس خستگی ، خستگی و خستگی مفرط نکنید ، قطعاً نباید از استراحت 17 دقیقه ای استراحت غافل شوید حتی اگر 52 دقیقه عملکرد کامل نداشته باشید.

 

برای هر روز یک موضوع انتخاب کنید

جک دورسی ، مدیر عامل توییتر و اسکوئر می گوید که او همیشه 8 ساعت در روز را به هر دو شرکت اختصاص می دهد. پاسخ وی به این سوال که چگونه می تواند با کار 16 ساعت در روز مثمر ثمر باشد ، ایجاد یک موضوع متفاوت برای هر روز است.

 

دورسی ، که دوشنبه ها را به جلسات مدیریت ، سه شنبه ها به مطالعات توسعه محصول ، چهارشنبه ها به بازاریابی و ارتباطات ، پنج شنبه ها به نرم افزار و مشارکت ها و جمعه ها به 5 موضوع مختلف به عنوان استخدام و فرهنگ شرکت ها تقسیم می کند ، این است که او می گوید انگیزه و انرژی خود را زنده نگه می دارد . به همین ترتیب ، دورسی ، که آخر هفته ها را نیز تم می کند ، از شنبه ها برای پیاده روی و از یکشنبه ها برای برنامه ریزی هفته آینده استفاده می کند.

 

دورسی می گوید که مضمون گذراندن روزها باعث تمرکز بیشتر وی می شود و به این ترتیب او می تواند از همه عوامل حواس پرتی فاصله بگیرد.

 

سعی کنید زمان تصمیم گیری خود را به حداقل برسانید

 

 

آیا تا به حال توجه کرده اید که افرادی مانند مارک زاکربرگ ، باراک اوباما و استیو جابز هر روز لباس یکسانی بپوشند؟ البته این که این افراد همیشه لباس یکسانی می پوشند به دلیل بد سلیقگی یا تنبلی آنها نیست. تنها دلیل این کار این است که می خواهند انرژی ذهنی خود را حفظ کنند.

 

انرژی ذهنی مورد نیاز برای تصمیم گیری هوشمندانه و م atثر ، به ویژه در ساعات آخر روز در پایین ترین سطح قرار دارد. راه برای زنده نگه داشتن انرژی ذهنی شما این است که در کمترین زمان ممکن وقت خود را صرف کارهای ساده مانند انتخاب لباس یا انتخاب غذا کنید و از خستگی تصمیم گیری جلوگیری کنید.

 

افراد مولد سعی می کنند با اتوماسیون و ساده سازی تصمیماتی که تا آنجا که ممکن است مهم نباشند ، از خستگی تصمیم گیری جلوگیری کنند. شما می توانید با استفاده از کاربردهای ساده مانند تهیه لباس روز بعد قبل از خواب ، تعیین غذای روز یکشنبه برای همه وعده ها و افزودن جلسات به تقویم به جای در نظر گرفتن ، به این مهم دست پیدا کنید.

 

کارهای خود را در لیست کارها قرار دهید

وقتی این پست را می خوانید ، به احتمال زیاد در وسط جلسه هستید یا به کاری علاقه دارید. با این حال ، تحقیقات علمی قبلا ثابت کرده است که توانایی انجام چندین کار همزمان ، به نام چند وظیفه ای ، که زمانی بسیار محبوب بود ، واقعی نیست. تحقیقات نشان می دهد تمرکز همزمان بر روی دو چیز متفاوت امکان پذیر نیست و ما دچار این توهم می شویم که می توانیم همزمان چندین کار را انجام دهیم ، فقط به این دلیل که می توانیم توجه خود را به سرعت بین کارها جابجا کنیم.

 

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که وقتی با بیش از یک کار همزمان روبرو می شویم ، یعنی زمانی که توجه خود را به طور مداوم بین مشاغل جلب می کنیم ، بهره وری ما 40٪ کاهش می یابد. اگر لازم است همزمان روی چندین شغل تمرکز کنید ، به جای چند وظیفه ای ، گروه بندی مشاغل و وظایف خود را در نظر بگیرید. همانطور که می توانید تصور کنید ، این اجرا بسیار ساده است: پس از ایجاد لیست کارهای خود ، با جمع آوری کارهای مشابه در کنار هم و تمرکز فقط در یک دوره زمانی خاص ، کار کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید تمام تماس های تلفنی خود را در یک ساعت پشت سر هم پر کنید ، یا با کارهای مشابه مانند یک ساعت بعد از ظهر صرف تمیز کردن نامه ها و پاسخ دادن به ایمیل هایی که به آنها بازنگشته اید ، نباشید.

 

ساعات شب را فقط برای استراحت تنظیم کنید

 

بدن شما غروب ، هنگامی که نور روز از بین می رود ، شروع به ترشح هورمون های مورد نیاز برای استراحت و بازسازی می کند. به همین دلیل ، هر چقدر هم که مشغول باشید ، عصر حتماً استراحت کنید. برای گذراندن روز بعد با بهره وری بیشتر ، باید عصر استراحت کنید و اجازه دهید بدن دوباره احیا شود. می توانید این ساعاتی را که کار نمی کنید با فعالیت هایی پر کنید که به شما کمک می کند استرس خود را کاهش دهید مانند مراقبه ، مراقبت از سرگرمی ها ، تماشای چیزها.

 

طبق انجمن روانشناسی آمریکا ، موثرترین راهکارها برای کاهش استرس شما شامل ورزش ، خواندن یا گوش دادن به موسیقی ، گذراندن وقت با دوستان و خانواده ، ماساژ ، پیاده روی در فضای باز ، مراقبه ، یوگا و سرگرمی هایی است که می تواند به شما کمک کند تا قدرت خلاقیت خود را آزاد کنید. مواردی که در این لیست وجود ندارد شامل خرید ، سیگار و الکل ، غذا خوردن ، انجام بازی های رایانه ای ، گشت و گذار در اینترنت و انواع فعالیت هایی است که شما را ملزم می کند بیش از دو ساعت جلوی صفحه مصنوعی باشید.

آردینی اوخو
یکشنبه 3 اسفند 1399
بؤلوملر :