بانوی زیبا

کایروپراکتیک چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://arisefamilychiropractic.com/wp-content/uploads/chiropractor.jpg

کایروپراکتیک چیست؟

 

کایروپراکتیک یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که با استفاده از تکنیک های خاصی که به صورت دستی اعمال می شود ، رفع گرفتگی در ساختارهای اسکلتی عضلانی ، به ویژه ستون فقرات را فراهم می کند.

 +

متخصصان عمل جراحی با استفاده از دستها یا وسایل کمکی ، نیروی ناگهانی و کنترل شده ای را به ستون فقرات وارد می کنند. هدف اصلی تصحیح ناهماهنگی ها (فرورفتگی ها) در سیستم اسکلتی عضلانی است ، در نتیجه فشرده سازی عصب را کاهش می دهد ، درد را کاهش می دهد و توانایی طبیعی بدن را برای بهبود خود بهبود می بخشد.

 

ساب لکساسیون اختلال در یک مفصل یا قطعه نامرتب است که در آن یکپارچگی و عملکرد فیزیولوژیکی و بیومکانیکی تغییر می کند ، در جریان اطلاعات بین مغز و بقیه اعضای بدن تداخل ایجاد می کند ، و اطلاعات منتقل شده از ریشه های عصب را کاهش می دهد یا تغییر می دهد.

 

گرفتگی مهره ها توانایی بهبودی بدن را کاهش می دهد. این وضعیت باعث پریشانی می شود زیرا بر توانایی طبیعی سیستم عصبی در عملکرد تأثیر می گذارد. ساب لاغری می تواند در نتیجه فشارهای مکرر جسمی یا یک حادثه جسمی رخ دهد ، اما اغلب می تواند نتیجه سبک های زندگی امروز باشد: استرس بیش از حد ، سو تغذیه ، کمبود یا اضافه ورزش بدنی

 

عواقب ناشی از افتادگی ، بسیاری از بیماری های شایع است ، از جمله سردرد ، درد فک ، درد قفسه سینه ، کمردرد ، عدم تمرکز ، اختلالات خواب ، پایین بودن سیستم ایمنی بدن و حتی مشکلات در زانوها و پاها. با این حال ، برای حفظ آن بسیار مهم است. سلامتی کل بدن.

 

متخصص کایروپراکتور ساب لکشن را تشخیص می دهد و تنظیمات خاصی را روی مفصل ایجاد می کند بدون آنکه از دامنه حرکتی فیزیولوژیکی فراتر رود ، اغلب با تنظیمات خاصی که توسط دستان وی انجام می شود. این تنظیم ستون فقرات را به حالت اولیه خود برمی گرداند ، اصطکاکی را که باعث سایش و تحلیل رفتن مفاصل می شود ، از بین می برد ، و جریان عصبی و عصبی را بازیابی می کند.

 

مناطق کاربرد معمول تمرین کایروپراکتیک

 

کاربردهای کایروپراکتیک به طور گسترده در سراسر جهان در دردهای ستون فقرات به صورت مکانیکی استفاده می شود و به طور گسترده ای در ادبیات آمده است. مناطق پرکاربرد

 

دردهای کمر و کمر

 

گردن درد

 

آسیب های ورزشی

 

سردرد و مشکلات تعادل

 

فیبرومیالژیا

 

سندرم درد میوفاشیال

 

اختلالات وضعیت بدنی

 

خطرات موجود در عمل کایروپراکتیک چیست؟

 

عمل کایروپراکتیک ایمن است و هنگامی که با آموزش مجاز کایروپراکتیک انجام می شود مشکلی جدی ایجاد نمی کند. عوارض جانبی جدی این است که باعث آسیب به سکته در شریان مهره ای و متعاقب آن در شریان مهره ای می شود. اکثر قریب به اتفاق عوارض دستکاری ستون فقرات به دلیل تشخیص نادرست یا تکنیک نامناسب در بیشتر موارد ، با ارزیابی دقیق و آگاهی از عوارض و موارد منع درمان دستکاری ، احتمال پیشگیری از آسیب زیاد است.

 

شکستگی حاد

 

در رفتگی

 

 پارگی رباط

 

 عدم ثبات

 

 تومورهای ستون فقرات

 

 عفونت

 

 میلوپاتی حاد

 

 آسیب های حاد بافت نرم

 

 پوکی استخوان

 

نارسایی مهره ای

 

سرنگومیلیا

 

در مواردی مانند واژیناسیون بیسیل در ستون فقرات گردنی فوقانی نباید استفاده شود.

 

 

 

یک طرح درمانی کایروپراکتیک شامل چه مواردی است؟

 

 

 

متخصص کایروپراکتیک برای افزایش ظرفیت عملکردی و کاهش درد ؛ ستون فقرات و سایر دستکاری ها یا تحرکات بافت نرم ، تکنیک های ریلکسیشن مایوفاشیال ، نوار کینزیوتراپی ، تمرینات درمانی ، هدف آن حفظ کیفیت زندگی در بالاترین سطح با آموزش های ارگونومی برای بهینه سازی سلامت ستون فقرات است.

آردینی اوخو
پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

وسواس و درمان آن چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://media.buzzle.com/media/images-en/photos/human-expressions/1200-24498442-doctor-and-patient.jpg

وسواس و درمان آن چیست؟

 

 

اساساً اختلال وسواس؛ وسواسی که به طور ناگهانی در ذهن رخ می دهد و خارج از اراده و کنترل نفس فرد بر ذهن او مسلط می شود ، مزاحم ، غالباً تهدیدکننده ، اصرار و تکرار می شود که غالباً برای فرد پوچ و بی معنی است اما با تلاش داوطلبانه از ذهن پاک نمی شود و فرد نمی تواند جلوی آن را بگیرد ، این یک اختلال روانی ناشی از الگوهای رفتاری نشخوارکننده (اجبارها) است که وظیفه آنها کاهش یا از بین بردن اضطراب ناشی از وسواس است ، غالباً در پاسخ به وسواس های مکرر.

 

وسواس فکری ، که از نظر علمی ثابت شده و دارای انواع مختلفی است ، اغلب توسط خود شخص "بی معنی ، پوچ" توصیف می شود. با وجود این ، فرد نمی تواند این افکار مداوم و تکراری را که با تلاش داوطلبانه به ذهن او حمله می کنند ، از بین ببرد. در یک سطح خاص ، وسواس به قدری شدید می شود که تقریباً هر فرد با توجه به افکار وسواسی خود زندگی خود را شروع می کند. ذهن ، که به دنبال سرکوب ، کاهش یا خنثی کردن ناراحتی ، درک تهدید و اضطراب ناشی از وسواس است ، اغلب الگوهای رفتاری تکراری تکراری و اغلب خارج از کنترل در برابر وسواس ایجاد می شود. افکار تکراری ، پریشان کننده ، اضطراب زا ، مداوم که بر ذهن مسلط هستند و اقدامات تکراری ، فوق العاده آزار دهنده برای کاهش و از بین بردن تأثیر آنها ، کل زندگی فرد را در بر می گیرد و فضای زندگی رایگان به فرد نمی دهد. با این حال ، این حلقه معیوب به طور جدی عملکرد فرد را در همه زمینه های شخصی ، شغلی و مربوط به مدرسه و بین فردی مختل می کند.

 

 در روند طبیعی زندگی بشر ، تردیدها ، اضطراب ها ، اضطراب ها و وسواس ها ممکن است گاه به گاه توسط عوامل زیادی ایجاد شود. با توجه به این واقعیت که بسیاری از عوامل استرس زا در زندگی روزمره زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهند ، جریان زندگی انسان ها در قالب شتاب گرفته ، عدم اطمینان از آینده رشد می کند ، روشن است که این احساسات و افکار طبیعی هستند و بیشتر مردم می توانند با این احساسات کنار بیایند و افکار و آنها می توانند آن را حل کنند بدون اینکه اجازه دهند تأثیر منفی بگذارد. با این وجود وسواس و اجباری که در نتیجه حضور آنها اتفاق می افتد بسیار بیشتر از این موارد است. این یک بیماری جدی است که فرد نتواند آگاهانه از ذهن خود دور شود و نتواند خود را از انجام آن منصرف کند و در نهایت باعث نقص عملکرد قابل توجهی در کل حوزه زندگی فرد می شود.

 

 وسواس ممکن است افکار احتمالی یا تحقق پذیر باشد و در بعضی موارد غیرواقعی یا هذیانی باشد. با این حال ، در هر دو شرایط ، فرد به وضوح اظهار می کند که چنین چیزی اتفاق نمی افتد ، اما نمی تواند این افکار را از ذهن خود دور کند. در موارد OCD ، اغلب می توان از زبان افراد شنید که می گویند "من می دانم که این کار مزخرفی است ، من می دانم که چنین چیزی نمی تواند باشد ، اما هر کاری که می کنم ، نمی توانم خودم را از فکر کردن در مورد آنها باز دارم". وسواس نیز غالباً حاوی ابراز تردید است و اما هرگز عبارتی قطعی نیست. "اگر این کار را انجام دهم ، اگر آن را انجام دهم یا آن را انجام دهم چه؟" افکار در حال شکل گیری هستند.

 

چگونه اغلب ، کدام سن و چه کسی OCD بیشتر قابل مشاهده است؟

 

 هنگامی که مطالعات انجام شده در سال های اخیر مورد بررسی قرار می گیرد ، می توان فهمید که شیوع OCD در جامعه ما تا چه حد شدید است. تحقیقات نشان می دهد که OCD امروزه از هر 100 نفر در 3-4 نفر مشاهده می شود. OCD که اخیراً به طور واضح بیان شده است که شیوع آن به طور جدی افزایش یافته است ، نوعی اختلال روانی است که می تواند در هر سنی رخ دهد ، اگرچه این یک بیماری شایع است که اغلب در سنین بلوغ شروع می شود و اغلب در سنین 20-30 مشاهده می شود. اگرچه شناخته شده است که در مردان زودتر اتفاق می افتد ، اما بیشتر در خانمها دیده می شود و با مطالعاتی که اکثر مردم کشور زن هستند ، پشتیبانی می شود.

 

علائم اختلال وسواس اجباری (OCD) چیست؟

 

 تمام علائم بیمار مبتلا به وسواس را می توان در چهار عنوان اصلی دسته بندی کرد:

 

1) فرد رفتارهای تکراری و ناراحت کننده ای دارد که نمی تواند از آنها جلوگیری کند یا از آنها جلوگیری کند. اینها اجبارهای بیمار است و شامل رفتارهای قابل مشاهده است. مانند شستن دستها ، پاک کردن ، تکان دادن سر ، شمردن.

 

2) رفتارهایی وجود دارد که فرد از آنها اجتناب می کند و یا از آنها اجتناب می کند. مثل اینکه نمی توانید از ترس کثیف شدن دست بزنید ، بنشینید یا حتی بیرون بروید.

 

3) فرد افکاری دارد که تکراری است یا نمی توان از آنها جلوگیری کرد. این افکار نیز اجباری است اما از خارج قابل مشاهده نیست. مانند شمردن اعداد ، تکرار افکار خاص ، تکرار کلمات خاص.

 

4) افکاری وجود دارد که او از آنها اجتناب می کند یا سعی در فرار دارد و این وسواس های بیمار است. برای فرار از این افکار ، بگذارید آنهاتلاش می شود جلوی آنها را بگیریم یا با اجبار به آنها خنثی کنیم.

 

متداول ترین وسواس و اجبارها

 

• وسواس مشکوک و اجبار کنترل

 

 متداول ترین نوع آن است. افراد می توانند از اجاق گاز ، درب ، گاز طبیعی ، شیرآلات و غیره استفاده کنند. به طور مداوم به احتمال باز ماندن وسایل ، باز کردن قفل ماشین ، فراموش کردن برخی از وسایل وصل شده در دستگاه و نیاز به اطمینان و اطمینان مداوم و مکرر چرخاندن و بررسی مشکوک می شوید (اجبار کنترل). این حلقه معیوب می تواند در بسیاری از نقاط مختلف زندگی فرد خود را نشان دهد.

 

• وسواس آلودگی و تمیز کردن اجباری

 

 این یک حلقه معیوب است که به صورت افکار اصرارآمیز (وسواس آلودگی) است که بدن ، لباس ، خانه یا هر مکان زندگی فرد توسط بسیاری از عوامل مانند میکروب ها و خاک آلوده می شود و رفتارهای تکراری (تمیز کردن اجباری) برای از بین بردن اضطراب در مورد این موارد ممکن ها. فرد به طور مداوم بدن یا محیط خود را در برابر آلودگی احتمالی تمیز و شستشو می دهد.

 

وسواس های جنسی

 

 آنها وسواسی با محتوای جنسی هستند که نمی توانند با خودش ، سن و موقعیت اجتماعی او مطابقت داشته باشند ، اما او نمی تواند فکر خود را متوقف کند. این شخص افکار پیوسته ای از ماهیت جنسی نسبت به شخص یا افرادی دارد که مناسب نیستند. به دلیل وجود این افکار ، فرد اغلب می تواند رفتارهای اجتناب از محیط های اجتماعی و تنبیه خود را به دلیل این افکار مشاهده کند.

 

وسواس مذهبی

 

 ممکن است افکار تکراری وجود داشته باشد که ذهن فرد را مطابق با اعتقاداتش مشغول کند. مانند افکار اصرارآمیز مبنی بر مجازات ، آلوده شدن و مجازات شدن او توسط خالق به دلیل عمل یا فکر غلط ، تشریفات اصرار آمیز مطابق با اعتقادات مذهبی وی ، افکار مکرر توهم که در هنگام انجام تشریفات لازم به ذهن متبادر می شوند. با اعتقادات مذهبی او

 

تقارن نظم وسواس و اجبار

 

 بسیار رایج؛ چیدمان متقارن اشیا ، ترتیب وسایل از بزرگ به کوچک ، به ترتیب حروف الفبا ، تفکیک لباس با توجه به انتقال رنگ ، تا شدن و قرار دادن لباس به طور منظم ، بیشتر اوقات ، اضطراب از اینکه اتفاق بدی برای او یا عزیزانش رخ دهد ، اینکه روز او باشد اشتباه پیش خواهد رفت یا همه چیز وسواس و اجبارهای اشتباهی پیش خواهد رفت که به شکل افکار تکراری درباره خودشان است.

 

• شمارش اجبارها

 

 برخی از بیماران OCD اعتقاد دارند که اگر هر تعداد فعالیت روزانه را تا تعداد معینی انجام ندهند ، همه چیز اشتباه پیش خواهد رفت. یا در برخی موارد ، برای رفع اضطراب ناشی از وسواس مختلف ، اجبارهای شماری نشان می دهند.

 

• اجبار قرقره و ذخیره سازی

 

 این یک نوع رایج اجبار است. فرد به دلایل نیاز به ذخیره و نگهداری و نیاز به سرکوب اضطراب ناشی از افکار اصرار خود در مورد بلایایی که در صورت خداحافظی ممکن است روی دهد ، تمام وسایل ضروری و غیرضروری را جمع و احتکار می کند.

 

خرافات ، اعداد ، اقلام و رنگهای فرخنده یا شوم

 

 در برخی از بیماران OCD ، رفتارهای مربوط به انجام ، حرکت ، شروع و خاتمه با توجه به تعداد فرخنده و بدشانس آنها مشاهده می شود. در مورد اقلام و رنگ ها نیز همین مورد وجود دارد.

 

چه عواملی باعث اختلال اجباری عینی (OCD) می شود؟

 

 اگرچه علت آن به طور دقیق مشخص نیست ، اما تصور می شود که بسیاری از عوامل بیولوژیکی و محیطی در بروز بیماری نقش دارند.

 

• عوامل ژنتیکی

 

• تخریب در عملکردهای مغز و تعادل سراتونین

 

• آسیب های دوران کودکی

 

• خصوصیات شخصیتی

 

می توان آن را از جمله دلایلی دانست که برای پیشرفت و روند بیماری در نظر گرفته شده است.

 

 تصور بر این است که وجود یک بیماری روانی در خانواده این فرد و وجود تشخیص OCD در والدین و بستگان درجه یک وی ، باعث ایجاد OCD به عنوان یک عامل ژنتیکی می شود. تصور می شود که کاهش بیش از حد سطح سروتونین ، که عامل مهمی در انتقال عصبی در برخی از قسمتهای مغز است ، یا وخیم شدن عملکرد آن ، تشکیل OCD را تسهیل می کند. علاوه بر این ، آسیب های دوران کودکی ؛ به عنوان مثال ، مشاهده شده است که نقش مهمی در پیشرفت OCD در بزرگسالی یا OCD در کودکان با شروع کودکی در افرادی که در معرض سو abuse استفاده جنسی ، بی توجهی و بدرفتاری کودکان و خشونت قرار گرفته اند ، ایفا می کند. علاوه بر این ، ویژگی های شخصیتی فرد به عنوان عاملی ظاهر می شود که باید از جمله دلایل ابتلا به اختلال وسواس فکری در نظر گرفته شود. الگوی شخصیت وسواسی-اجباری ، مکانیسم های دفاعی و غیره وقتی مورد توجه قرار گرفت ، می توان مشاهده کرد که آنها به دلیل ویژگی های شخصیتی مستعد ابتلا به OCD هستند.

 

آیا می توان اختلالات اجباری اجباری (OCD) را درمان کرد؟ چطور؟

 

 وسواساختلال اجباری نوعی اختلال روانی است که کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد ، باعث اختلالات جدی در زمینه های مهم عملکردی می شود ، زندگی فرد را به یک کابوس تبدیل می کند و فرد در آن رنج می برد.

 

 با این حال ، مسئله مهمی که باید مورد تاکید قرار گیرد و شناخته شود این است که OCD سرنوشت فرد نیست. OCD یک اختلال احتمالی است. با یک رویکرد و پروتکل درمانی که به صورت جداگانه تعیین می شود ، می توان بهبودهای دائمی را در بیماران مبتلا به OCD در مدت زمان کوتاهی با همکاری درمانگر-مشتری مشاهده کرد.

 

 اگرچه مدارس و روشهای مختلفی وجود دارد ، خصوصاً پیروی از مدرسه شناختی رفتاری ، رویکرد به بیمار سالهاست که راهنمای تشخیص و درمان این اختلال است. هدف از رویکرد رفتاردرمانی شناختی در درمان OCD مقابله با بیمار با افکار مداوم ، تکراری و ناکارآمد (وسواس) و جلوگیری از اجبارهایی است که به منظور کاهش اضطراب ناشی از این مقایسه ایجاد می شود. درک اصل حلقه معیوب ایجاد شده توسط OCD با بررسی ساختارهای فکری و کدهای شناختی فرد ، رویارویی فرد با وسواس با برخی از روش ها ، الگوهای فکر ناکارآمد و روش های عملکردی.

 

 

آردینی اوخو
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

درمان واریس

0 گؤروش
یازار:‌

https://payantitr.ir/wp-content/uploads/2019/06/%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%A7.jpg

درمان واریس

 

 

واریس چیست؟

 

اگرچه رگهای واریسی در سراسر بدن مشاهده می شود ، این بزرگ شدن رگهای پا است که از پوست به رنگ سبز-بنفش پف می کنند.

 

دلیل تنوع

 

این شیوع در زنان سه برابر بیشتر از مردان است. بیش از نیمی از زنان بالغ در جامعه درجات مختلف واریس دارند. این بدتر شدن وریدهای سطحی پا و نشت خون به سمت مناطق تحتانی است. این وضعیت را نارسایی وریدی می نامند. جریان کم خون باعث افزایش فشار در رگهای پا و جمع شدن خون در ورید می شود. فشار افزایش یافته با انبساط و تورم رگهای زیر جلدی طبیعی پا طی سالها باعث ایجاد واریس می شود. در تشکیل واریس ، انتقال خانوادگی ، جنسیت زن ، وزن ، بارداری ، ایستادن بیش از حد به دلیل شغل و سن از عوامل خطر است. واریس در زنان چندین برابر مردان مشاهده می شود. بیش از نیمی از زنان بزرگسال واریس دارند.

 

 

 

 

 

یافته های وریدهای واریسی

 

در مرحله اولیه شکایات معمولاً گرفتگی ، درد ، خارش و تورم است که در اواخر روز افزایش می یابد. در مرحله آخر تغییر رنگ پوست ، زخم ها و عفونت ها.

 

 

 

واریس درمان نشده

 

اگر نارسایی عروقی و رگهای واریسی که به دلیل آن ایجاد شده اند درمان نشوند ، به تعدادی از فرایندهای نامطلوب پیشرفت می کنند. اینها تورم دائمی در پا ، زخم های باز است که تا استخوان و انسداد ورید گسترش می یابد و می تواند کشنده باشد.

 

 

 

 

 

رفتار

 

درمان های جراحی حدود صد سال است که استفاده می شود. روش های سوزاندن لیزر و فرکانس رادیویی (RF) پس از دهه 2000 توسعه یافتند.

 

در سالهای اخیر ، روش چسب (bioglue) ، که متفاوت از روشهای درمانی قدیمی است ، ایجاد شده است. در این روش هیچ برشی وجود ندارد و عمل نمی شود. در روش Bioglue با کمک مینی کاتتر ماده ای به نام سیانو اکریلات از داخل پا در ناحیه زیر زانو به سطح داخلی ورید تزریق می شود و ورید آسیب دیده چسبانده می شود و از بین می رود. این یک روش بدون درد است و از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود. نیازی به اقامت در بیمارستان نیست. کار یا زندگی اجتماعی را می توان در همان روز شروع کرد. این فرآیند به طور متوسط ​​15 دقیقه طول می کشد. بعد از عمل ، تنها کاری که باید انجام دهید پوشیدن جوراب های فشاری به مدت 2 روز است.

آردینی اوخو
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

ارتباطات داخلی

0 گؤروش
یازار:‌

http://rosemaryplorin.com/wp-content/uploads/2016/04/Rosemary-Plorin_Internal-Communications.jpg

ارتباطات داخلی

 

ارتباطات عبارت است از تبادل اطلاعات ، احساسات و رفتارهایی که بین حداقل دو گروه زنده یعنی فرستنده و گیرنده صورت می گیرد. ارتباط می تواند کلامی ، نوشتاری (همراه با متن) ، تصویری (همراه با تصاویر ، نمادها) و همچنین زبان بدن (حرکات ) باشد. برخلاف انتظار ما ، 65٪ ارتباطات از زبان بدن و 20٪ از نشانه های کلامی تشکیل شده است ، در حالی که کلماتی که استفاده می کنیم فقط 15٪ را تشکیل می دهند. بنابراین شاید سرنخ های بیشتری به اندازه کلماتی که ما در ارتباطات استفاده می کنیم مهم باشند.

 

یکی از مهمترین مواردی که بر ارتباطات ما تأثیر می گذارد ، شدت عاطفی ما است. عصبانیت می تواند احساسات واقعی موجود در پس خشم را تحت الشعاع خود قرار دهد و باعث شود ما واکنش نادرستی نشان دهیم. وقتی عصبانی می شویم ، ممکن است در آن لحظه نتوانیم واکنش های خود را کنترل کنیم. وقتی ما فقط به جای یافتن و حل آنچه از آن عصبانی می شویم سعی در سرکوب آن داریم ، بعداً زمان اشتباه ممکن است بوجود آید. به همین دلیل صحبت در مورد احساسات مهم است.

 

آیا واقعاً به دلیل رفتار یا گفتار طرف مقابل است یا چیزی متفاوت است که ما تجربه می کنیم؟ این چیزی نیست که ما همیشه به آن فکر کنیم ، حتی اگر غالباً از موقعیتی که تجربه می کنیم عصبانی هستیم (بحث با همسر ، مشکلات در محل کار ، خستگی ، سردرد و ...) ، متوجه می شویم و ابتدا واکنش بیرونی نداریم. آگاهی از وقایع واقعی و افرادی که احساسات ما را در این زمینه تشکیل می دهند ، این امکان را برای ما فراهم می کند که در هنگام برقراری ارتباط ، واکنشهای خود را به درستی فرموله کرده و در صورت بروز موقعیتی ، آن را کنترل کنیم.

 

وقتی واقعه ای که ما را آزار می دهد ناشی از کودک است (مانند اطاعت نکردن ، انجام کاری که تکرار می کنید ، رعایت نکردن قوانین) ، اولین واکنش ما چگونه خواهد بود. در شرایطی که خشم و عصبانیت در آن لحظه واکنش نشان می دهند ، برخورد با واکنش متقابل بسیار ممکن است. در چنین شرایطی ، کلماتی که استفاده خواهید کرد ، لحن صدا ، زبان بدن و به عبارت دیگر زبان ارتباطی شما عواملی هستند که شکل واکنشی را که از کودک دریافت خواهید کرد تعیین می کنند. زیرا جملات و کلمات منفی (مانند احمقانه ، احمقانه ، بی کفایت ، تنبل) که برای کودک استفاده خواهید کرد باعث کاهش عزت نفس وی می شود و وی را سرزنش می کند و عصبانیتش را افزایش می دهد ، و این ممکن است باعث شود او با نگرش و واکنش.

 

یک زبان وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از این شرایط استفاده شود: من زبان! وقتی عصبانی می شویم ، به جای انتقاد از رفتار شخص مقابل و استفاده از زبان متهم علیه او با شروع جمله به عنوان Sen ؛ ما می توانیم از من شروع کنیم ، و احساسات و افکار واقعی خود را در مورد واقعه ای که باعث آزار ، ناراحتی یا عصبانیت ما شده بیان کنیم. ما باید احساسی را که هنگام انجام این کار احساس می کنیم ، به وضوح توضیح دهیم ، اینکه این رویداد چیست و چرا عصبانی هستیم. در حالی که از زبان خود استفاده می شود ، باید از تعمیم ، صفت ، قضاوت و مفاهیم انتزاعی پرهیز کرد. ما باید تعاریف مشخصی را ترجیح دهیم. به این ترتیب می توانیم به جای واکنش نشان دادن به طرف مقابل ، طرف ما را درک کنیم.

 

جملات مثال:

 

چند بار به شما گفته ام که ​​روی زمین قدم نزنید؟

 

من نگرانم که اگر بدون جوراب روی زمین قدم بگذارید ممکن است بیمار شوید.

 

آیا دوباره تکالیف خود را انجام ندادید؟ من همیشه در تلاش هستم.

 

وقتی می بینم که تکالیف خود را انجام نداده اید ، فکر می کنم به اندازه کافی کار نکرده اید و از این بابت متاسفم زیرا می خواهم موفق باشید.

آردینی اوخو
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

نوشیدنی های اسیدی چگونه بر دندان های شما تأثیر می گذارند؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.orthodonticslimited.com/wp-content/uploads/2010/11/bad-for-your-teeth.jpg

نوشیدنی های اسیدی چگونه بر دندان های شما تأثیر می گذارند؟

مقاومت در برابر شیرینی کف دار یک نوشابه سرد ممکن است در بعضی مواقع دشوار باشد ، به خصوص با یک برگر یا یک برش پیتزا. با این حال ، وقتی از نظر سلامتی به آن نگاه می کنیم ، می دانیم که می تواند برای سلامت دهان و دندان و بدن ما کاملا مضر باشد.

 

نوشیدنی های اسیدی با دندان چه می کنند؟

 

هنگامی که یک نوشیدنی اسیدی می نوشید ، قند موجود در آن با باکتری های موجود در دهان ترکیب می شود. این باعث می شود اسیدی ایجاد شود که به دندان حمله کند. رژیم غذایی کولا به خودی خود دارای اسید است و می تواند حتی بیشتر به دندان آسیب برساند. هنگامی که یک جرعه جوش شیرین می نوشید ، اسید تشکیل شده به مدت بیست دقیقه به دهان شما حمله می کند و مینای دندان را می پوشاند. کودکان و نوجوانان خردسال تمایل بیشتری به پوسیدگی دندان دارند زیرا مینای دندان آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده است. با محدود کردن در مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین و همچنین مسواک زدن دندان های خود دو بار در روز ، با استفاده از نخ دندان می توانید خطر پوسیدگی دندان و سایر مشکلات را کاهش دهید. همچنین مهم است که به طور مرتب برای تمیز کردن به دندانپزشک مراجعه کنید و با مشکلات احتمالی مقابله کنید.

 

شکاف و فرسایش

 

دو اثر اصلی دندانپزشکی نوشابه ، حفره و فرسایش است. اسیدها به مینای دندان حمله می کنند و سختی آن را کاهش می دهند. لایه بعدی دندان عاج است و نوشابه همچنین می تواند به عاج آسیب برساند. آسیب به مینای دندان می تواند خطر پوسیدگی را افزایش دهد.

 

چه چیزی را می توان به جای نوشیدنی های اسیدی نوشید؟

 

یکی از مهمترین جنبه های سلامت عمومی کمبود آب بدن است. نوشابه در واقع می تواند باعث کم آبی بدن شود ، زیرا بیشتر نوشابه ها حاوی کافئین و قند هستند. نوشیدنی های ورزشی نیز غالباً حاوی قندی هستند که می توانند باعث ایجاد حفره شوند. نوشیدنی های ورزشی ، نوشابه و لیموناد نیز می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند و منجر به پوسیدگی سریعتر دندان ها شوند. برای هیدراته ماندن باید آب مصرف کنید. نه تنها برای شما مفید است ، بلکه مانند بسیاری از نوشیدنی های دیگر به دندان های شما آسیب نمی رساند.

 

چگونه از آسیب دیدن دندان جلوگیری کنیم

 

بهترین روش برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ، قطع مصرف نوشابه است. اگر می خواهید به نوشیدن این نوشیدنی ها ادامه دهید ، باید در حد متوسط ​​انجام شود. همچنین باید چنین نوشیدنی هایی را سریع مصرف کنید زیرا نوشیدن هرچه بیشتر طول بکشد ، آسیب دیدن دندان نیز بیشتر می شود. استفاده از نی نیز ایده خوبی است. نی می تواند به شما کمک کند قند را از روی دندان هایتان دور نگه دارید. همچنین باید دهان خود را بعد از نوشیدن نوشابه با آب بشویید زیرا می تواند اسیدها و قندها را بشوید ، این امر می تواند از حمله آنها به دندان های شما جلوگیری کند.

 

شما باید از نوشیدن این نوشیدنی ها قبل از خواب خودداری کنید ، زیرا قند و اسید می توانند دندان های شما را در تمام طول شب مورد حمله قرار دهند. اگرچه به نظر می رسد مسواک زدن دندان ها بلافاصله پس از نوشیدن نوشابه ، ایده خوبی به نظر برسد ، اما در واقع باید سی تا شصت دقیقه صبر کنید. اصطکاک ناشی از مسواک زدن می تواند آسیب بیشتری ببیند زیرا دندان در برابر قند و اسید حمله کننده به آن آسیب پذیر است.

 

این نوشیدنی ها در مورد سلامتی عمومی انتخاب خوبی نیستند. اگر ترجیح می دهید از نوشیدنی های گازدار و اسیدی استفاده کنید ، مصرف آن در حد متوسط ​​و محافظت از سلامت دندان در این فرآیند مهم است.

آردینی اوخو
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

آلرژی بهاری

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R8bd02bcea9e912295028fed9afc5b125?rik=aVxOww6Y%2fcceCg&pid=ImgRaw

آلرژی بهاری

 

 

در بهار به سلامتی خود توجه کنید!

 

در ماه های بهار که هوا گرم می شود ، گام به گام و همراه با جشن بصری طبیعت ، به سمت فصل تابستان حرکت می کنیم. هوا گرمتر می شود ، درختان شکوفا می شوند. البته از طرف دیگر مردم نیز در آرامش هستند. اما همه این تغییراتی که برای روح انسان مفید است ، گاهی برای ترسیم یک تصویر گلگون کافی نیست. چون بهار؛ از طرف دیگر ، گرم شدن و خنک شدن هوا ، شروع باران در اردیبهشت ، گرده هایی که از شکوفایی درختان بیرون می آیند ، می توانند برخی بیماری ها را با خود به همراه داشته باشند. اولین چیزی که به ذهن خطور می کند تب بهاری است که بیشتر با آن آشنا هستیم.

 

تب بهاری می تواند آسم را تحریک کند

 

با بهار ، گرده هایی که در هوا پرواز می کنند باعث خارش ، آبریزش یا گرفتگی بینی در برخی از بدن های آلرژیک می شوند. این فقط با این علائم نیست ، بلکه گاهی اوقات می تواند مشکلاتی مانند سرفه ، قطره قطره بعد از عمل ، خارش چشم و پارگی را به همراه داشته باشد. از آنجا که خورشید ویژگی فعال سازی آلرژی را دارد ، اگر طبیعت آلرژی زا دارید ، باید در صورت امکان در ساعاتی که آفتاب کاهش می یابد بیرون بروید. همچنین باید از محیط های پر درخت و گلدار که گرده گل در آن جمع شده است خودداری کنید. شما باید از عینک آفتابی و ماسک استفاده کنید. توجه به این نکته مفید است که کولر گازی که در خانه ، محل کار یا اتومبیل خود استفاده می کنید دارای فیلتر گرده است.

 

نکته ای که نباید فراموش شود این است که تب بهاری همچنین می تواند آسم آلرژیک را تحریک کند. بنابراین ، هنگامی که این علائم را تجربه می کنید ، ضروری است که بدون اینکه شرایط را به راحتی انجام دهید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

 

آسم آلرژیک می تواند عود کند

 

برای بیماران مبتلا به آسم آلرژیک بسیار مراقب است که در فصل بهار مراقبت بیشتری داشته باشند. آسم ، که به طور جدی زندگی انسان مانند تنگی نفس ، سرفه و خس خس را تنش می دهد ، معمولاً در بهار عود می کند. در این شرایط ناشی از التهاب نایژه ها ، باید از همه مواردی که می توانند باعث آلرژی شوند خودداری شود. در نتیجه ، شما باید در برابر گرد و غبار در خانه ها و اتومبیل ها و همچنین گرده گل احتیاط کنید. به خصوص در ماه های بهار باید بیشتر به بهداشت توجه کنید.

 

بیماری های تنفسی فوقانی را می توان مشاهده کرد

 

تغییرات ناگهانی دمای هوا در ماه های بهار باعث قرار گرفتن ناگهانی در معرض باد یا باران می شود. سپس این راه را برای بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی مانند لرز ، گلودرد ، سینوزیت و عفونت گوش هموار می کند. حتی کارهای کوچک مانند بیرون رفتن با لباس های نازک و غفلت از گرفتن لباس ضخیم تر ، باعث می شود که خود را در تخت بیمار خود ببینید. وقتی به مواردی مانند داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، توجه به مصرف روزانه آب ، خواب منظم و لباس پوشیدن طبق فصل رسیدگی می کنید ، لذت بردن از بهار بدون قرار گرفتن در معرض عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی امکان پذیر است.

 

ازن درمانی

 

ازن درمانی که بعنوان معروف است که کیفیت زندگی افراد را پس از استفاده افزایش می دهد. بسیاری از بیماری ها از فشار خون بالا تا دیابت ، از بیماری های مزمن گرفته تا تومورهای سرطانی بهبود می یابند. از طرف دیگر ، برای تب بهاری ، خستگی ، آلرژی و آسم در دوره بهار مفید است.

آردینی اوخو
شنبه 11 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

تعریف و اهمیت بازی در کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.familyeducation.com/sites/default/files/styles/trimester_style/public/2018-09/Play-in-21st-century-learning.jpg?itok=yTVzXe7Z

تعریف و اهمیت بازی در کودکان

 

 

واژگان کودکان به اندازه بزرگسالان غنی نیست. به همین دلیل ، آنها از طریق اسباب بازی به خود می گویند. آنچه صحبت با یک بزرگسال با کودکان در بازی است. این قدرت درون کودک با بازی آشکار می شود. ما شفابخش نیستیم ، بلکه فقط وسیله هستیم.

 

 

بازی چیست؟

بیان خود کودک ، روش یادگیری قوانین از تجربیات خود ، پلی است بین تخیل و واقعیت. بیان دنیای درونی کودک و استفاده از اشیا نهفته زمینه ای است که کودک ارزش های اجتماعی و اخلاقی را می آموزد.

 

 

این محیط ایده آل برای رشد ذهنی ، جسمی و شخصیتی کودک است. این ابزاری برای اجتماعی شدن کودک است ، ابزاری برای سازگاری کودک است ، نوآوری و تغییر محیط ایده آلی است که هوش ، بدن و رشد شخصیت کودک را فراهم می کند. این وسیله ای برای اجتماعی شدن کودک است. ابزاری برای سازگاری کودک است. بازی فعالیتی است که به طور کلی بر شخصیت وی تأثیر می گذارد.

 

 

نظرات بسیاری در مورد اینکه این بازی چیست یا چیست نیست. نکته مشترک همه این دیدگاه ها این است که بازی مهمترین فعالیت برای کودک است.

 

 

بازی روشی است که کودک می تواند موضوعاتی را یاد بگیرد که هیچ کس نمی تواند از طریق تجربیات خودش به او بیاموزد (yavuzer H.، 1998).

 

 

طبق گفته پیاژه ، بازی یک هماهنگی است. بازی ها اعمالی است که توسط کودکان یا برخی از دانش آموزان گروه انتخاب می شود و طبق آنها قوانین محکمی دارد.

 

 

طبق گفته گروس (1896) بازی یک تمرین است. بزرگسالان رفتاری را که در آینده با آن روبرو می شوند از طریق بازی به دست می آورند.

 

 

Caillois (1958) بازی یک عمل یا فعالیت داوطلبانه است که با آگاهی از متفاوت بودن از زندگی واقعی انجام می شود ، که شامل احساس تنش و سرگرمی است که در یک منطقه خاص و دوره زمانی مطابق با قوانینی که آزادانه پذیرفته می شوند ، حفظ می شود الزام آور.

 

بازی فعالیتی است که جایگاه مهمی در زندگی افراد در هر سنی دارد. این بازی که برای بزرگسالان به معنای تفریح ​​، استراحت و تفریح ​​است ، ابزاری برای شناخت و درک دنیایی است که کودک در آن زندگی می کند و افراد اطرافش. به طور کلی ، بازی بخشی از زندگی واقعی است و موثرترین فرآیند یادگیری برای کودک است ، که اساس رشد جسمی ، شناختی ، زبانی ، عاطفی و اجتماعی است که کودک با اراده و لذت بخشی ، با یا بدون آن شرکت می کند. یک هدف خاص

 

 

اهمیت بازی

بازی یک ابزار آموزشی است. اجازه می دهد کودک خواب ببیند. این یک محیط را برای او فراهم می کند تا احساس استقلال و آزادی کند. این یک دنیای بازی را ایجاد می کند که در آن می تواند احساس تسلط بر خود ، احترام ، صداقت و مسئولیت را ایجاد کند و در عین حال ، این بازی قوانین را به خودی خود آموزش می دهد.

 

 

بازی عامل مهمی برای رشد سالم است. توسعه فیزیولوژیکی را فراهم می کند ، رفلکس ها را تقویت می کند ، مهارت های قدرت و استقامت را بهبود می بخشد ، سیستم تنفسی و گردش خون را تنظیم می کند.

 

 

بازی شغلی است که از وقت آزاد استفاده بهینه می کند. این کودک امکان حرکت آزاد ، هیجان ، شادی ، سرزندگی و لحظات سرگرم کننده را فراهم می کند ، اختلافات را از بین می برد. (مانند جوانان فقیر و غنی چربی نازک)

 https://cmsphoto.ww-cdn.com/superstatic/1965703/art/default/47402272-37518337.jpg?v=1592670565

وقتی صحبت از کودکان می شود ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند بازی است. کودکان از طریق بازی دنیا را می شناسند. گاهی اوقات آنها از برخی مواد برای بازی استفاده می کنند ، اشیا اطراف ، افراد ، حوادث ، طبیعت ، سازه ها ، وسایل نقلیه ، حیوانات ، جاده ها می توانند برای کودک یادگیری بازی و مواد سرگرمی باشند ، بنابراین بسیار مهم است که والدین بازی کنند می تواند بازی را واسطه کند. بازی فعالیتی است که هم نیازهای کودک را برآورده می کند و هم والدین را قادر می سازد تا کودک را از نزدیک بشناسند و دنبال کنند. برای کودک مهم است که هنگام بازی آزاد باشد ، بتواند خودش را راحت ابراز کند و مورد قضاوت قرار نگیرد. یک بازی یا اسباب بازی که از نظر کودکانه یا کودکانه به نظر می رسد ممکن است نیاز مهم کودک ما را برآورده کند. انجام بازی برای والدین همیشه آسان نیست. برخی از افراد ممکن است چنین استعدادی نداشته باشند و در چنین حالتی تشخیص بین بازیهایی که از آنها لذت می برید و بازیهایی که از آنها لذت نمی برید مهم است. به عنوان مثال ، در حالی که مادر می تواند بازی خانه را با لذت بیشتری انجام دهد ، پدر می تواند کودک را در بازی های توپ و باغ همراهی کند. زیرا بازی هایی که بدون خسته شدن انجام می شوند باعث دلزدگی و نارضایتی بچه ها از بازی می شوند. به همین دلیل ، هر پدر و مادری باید در مورد گرایش به بازی تلاش کند. همچنین رعایت کودک در بازی و ایجاد محیطی برای ابراز احساسات از اهمیت برخوردار است. به ویژه در سنین پیش دبستانی ، بازی های نمایشی مانند نمایش عروسکی خانه برای کودکان بسیار مهم است تا بتوانند در دنیای درونی خود تأمل کنند.

 

محققانی که روی بازی مطالعه می کنند اتفاق نظر دارند که بهترین راه برای درک احساسات ، افکار و سطح رشد کودک ، مشاهده او در هنگام بازی است. انواع بازی هایی که کودک بازی می کند ، نقش هایی که در بازی ایفا می کند ، تمام رفتاری که هنگام اجرای این نقش ها از خود نشان می دهد ، سرنخ های جدیدی در مورد شناخت او دارد. فرصتی برای ابراز احساسات و افکار خود از طریق بازی.کودکی که می تواند به این موضوع پی ببرد ، اغلب نکات مفیدی در مورد چگونگی حل مشکل خود در طول بازی به ما می دهد.

 

 

بازی درمانی چیست

 

بازی درمانی برای کودکان همان چیزی است که برای بزرگسالان مشاوره است. بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا با قرار دادن یا استفاده از اسباب بازی ها به جای کلمات ، خود را بیان کنند. بازی درمانی نوعی از رشد درمانی است که هدف آن این است که کودکان بتوانند در هماهنگی و خوشبختی زندگی کنند. بازی درمانی مبتنی بر این واقعیت است که کودک در یک محیط طبیعی قرار دارد تا بتواند خود را از طریق بازی بیان کند. با استفاده از بازی و اسباب بازی به کودکان کمک می شود تا با کودکان ارتباط برقرار کنند ، مشکلات آنها را حل کنند و رفتارهای منفی خود را تغییر دهند. این یک فرآیند ویژه است که بر نیازهای کودکان برای ابراز وجود با استفاده از بازی ها و اسباب بازی ها متمرکز است. آنها آنها را ترغیب می کنند تا با بازی درمانی آموزش دیده ای که به آنها محیطی امن را ارائه می دهد ، همانطور که می خواهند بازی کنند. در این فرآیند ، انواع مختلفی از اسباب بازی ها برای بیان مشکلات عاطفی خود به کودکان ارائه می شود. فرصتی ایجاد می شود تا کودکان بتوانند از طریق بازی هایی که شامل هنر ، نمایش و خیال است ، خود را بیان کنند.

 

چرا بازی درمانی

کودکان عاشق بازی هستند. آنها به اندازه بزرگسالان مهارت و درک احساسات خود را رشد نداده اند. به همین دلیل ، این یک ویژگی شفابخشی است که به کودکان فرصت داده می شود تجربیات و احساسات خود را از طریق بازی بیان کنند. کودکان می توانند احساساتی مانند عصبانیت ، غم ، ترس یا ناامیدی را تحریک کنند که رفتار آنها را در یک محیط امن که توسط درمانگر تأمین می شود ، تحت تأثیر قرار می دهد. بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا احساسات و افکار خود را بیان کرده و افکار ذهنی و جسمی خود را رشد دهند. بازی بهترین روش برای کودکانی است که در سازگاری با شرایط زندگی مشکل دارند. کودکان روانتر از طریق بازی بیان می شوند و بازی درمانی محیطی را در اختیار آنها قرار می دهد که می توانند خود را به راحت ترین شکل ابراز کنند.

 

 

چگونه تصمیم بگیریم اگر یک کودک به بازی درمانی نیاز دارد

 

 

برخی از کودکان در خانواده هایی که در مدیریت این روند مشکل دارند ممکن است در این دوره ها بیش از دیگران به حمایت نیاز داشته باشند. اگر کودک شما در زندگی درمورد پدر یا مادر ، معلم یا دیگر کودک بزرگسال به حمایت نیاز دارد ، بازی درمانی می تواند به شما کمک کند.

 

روش بازی کودک محور

 

راجرز درمان را به صورت زیر خلاصه کرد ، به جای اینکه امیدوار باشد که نتایج از قبیل استقلال بیشتر و ادغام فرد با کمک به حل مسئله محقق شود ، این نتیجه مستقیماً هدف قرار می گیرد. تمرکز اصلی بر روی مسئله نیست ، بلکه به فرد بستگی دارد. هدف حل یک مسئله خاص نیست ، بلکه کمک به رشد فرد است تا فرد بتواند از پس مشکل فعلی برآید و مشکلات بعدی را بهتر کنار بیاورد.

 

آنها استدلال کردند که اگر در برقراری ارتباط اخلاص ، احترام مثبت بی قید و شرط و همدلی موفق باشد ، مشتری در یک تغییر شخصیت تغییر می دهد. آنها بر این باورند که بازی درمانی کودک محور معنادارترین و مفیدترین مربی تجارب کودک در یک رابطه مشاوره ای برای ایجاد تغییرات طولانی مدت و مثبت است.

 

 

به طور خلاصه ، این یک ابزار مهم برای کودکان است که به دلایل زیادی بازی می کنند. بازی محیط طبیعی کودک است. از نظر تکاملی ، بازی فاصله بین تجربیات عینی و افکار انتزاعی را پر می کند.

 

 

8 اصل اساسی را برای هدایت بازی درمانی کودک محور با درک رشد خود شناسایی کرد. این اصول اساسی بر اولویت رابطه مشاوره تأکید دارند.

 

 

1. ایجاد رابطه گرم و دوستانه با کودک.

 

2. پذیرفتن بی قید و شرط کودک ، بدون اینکه انتظار داشته باشید به نوعی متفاوت باشد.

 

3. ایجاد احساس آزادی در روابط تا کودک بتواند آزادانه خود را ابراز کند.

 

4. شناخت و انعکاس احساسات کودک به منظور درک کودک.

 

5- به مهارت های غریزی کودک احترام بگذارید تا مشکلات خودش را حل کند و مسئولیت را به عهده کودک قرار دهید.

 

6. اجازه دادن به کودک برای کارگردانی ، نه تلاش برای هدایت اعمال یا گفتار کودک.

 

7. تشخیص ماهیت تدریجی روند کودک و عجله در مشاوره دادن.

 

8- تعیین حد لازم برای ادغام مشاوره کودک در حوزه واقعیت.

 

 ضروری است که کودک به جای دستورات درمانگر ، روند درمانی را مدیریت کند. نیروی اصلی تغییر دانش درمانگر نیست ، بلکه منابع درونی و خرد کودک است.

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

وزن کردن درست

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R327bc74405aa3dd03ccfc1ebe5e6110f?rik=M9kLqGbr8L5Tkw&riu=http%3a%2f%2fbrucebradley.com%2fwp-content%2fuploads%2f2013%2f01%2fweight-loss.jpg&ehk=xWp4ILSK1FNi8PS1Q8U433uh6iE9YAUoc83ABUf4RG8%3d&risl=&pid=ImgRaw

وزن کردن درست

 

 

چرا وقتی در ساعات مختلف روز وزن می کنم نتیجه من متفاوت است؟ چگونه می توانم دقیق ترین نتیجه توزین را بدست آورم؟ چه موقع باید وزن کنم؟ من چند پیشنهاد برای حل این گونه علامت های سوال به شما خواهم داد.

 

با معده گرسنه و خالی وزن کنید

 

آنچه در طول روز می خورید / می نوشید می تواند باعث شود که شما 1-2 کیلو بیشتر از مقدار خود اضافه کنید. در صورت امکان ، من به شما توصیه می کنم صبح ناشتا وزن کنید ، اما اگر قصد دارید آن را در طول روز وزن کنید. حداقل 2 ساعت قبل از اندازه گیری ، چای (هر مایعی از جمله قهوه و آب نباید مصرف شود ، چیزی نباید خورده شود).

 

قبل از اینکه وزنه بزنید ، باید به توالت برود

 

  روده های ما باید قبل از وزن گیری راحت شوند. اگر از یبوست یا اسهال رنج می برید ، ممکن است نتیجه توزین شما را گمراه کند.

 

قبل از وزن گیری نباید ورزش انجام شود

 

  در طول ورزش ، با تعریق مقدار قابل توجهی آب از دست می دهیم. این وضعیت از دقت نتایج در اندازه گیری توزین جلوگیری می کند.

 

در دوره ثبت نام ، نتیجه وزن شما ممکن است برای شما متفاوت باشد

 

   میزان ادم در بدن شما معمولاً در روزهای نزدیک به قاعدگی و در طی دوره قاعدگی افزایش می یابد. وقتی در این دوره وزن می کنید ، احتمالاً وزن شما بیشتر از حد مجاز خواهد بود. من توصیه می کنم 2-3 روز پس از پایان دوره قاعدگی وزن خود را حفظ کنید.

 

مطمئن شوید که وزن کردن اندازه گیری صحیحی را بدست می آورد

 

اگر از ترازوی دیجیتال استفاده می کنید ، کالیبراسیون آن باید در فواصل منظم انجام شود. با قرار دادن وزنه های 5 کیلوگرمی می توانید تست کنید که ترازوی شما به درستی اندازه گیری می شود یا نه. در همان زمان ، برای ردیابی دقیق وزن ، در حالی که اندازه گیری می کنید ؛ شما باید وزن کردن خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید اندازه گیری ها باید همیشه با همان وزن کردن انجام شوند ، مکان وزن کردن شما نباید در اندازه گیری های دیگر تغییر کند و در صورت امکان ، اندازه گیری ها باید همزمان انجام شود.

 

هنگام وزن کردن باید لباس سبک بپوشید و لوازم جانبی فلزی یا سنگین مانند جواهرات ، کمربندهایی که ممکن است در نتیجه اندازه گیری تأثیر بگذارند باید برداشته شوند.

 

از بسیاری از غذاهای کربن هیدراته یا نمک قبل از وزن گیری دور بمانید. از مصرف الکول اجتناب کنید

 

  مصرف زیاد نمک و کربوهیدرات با افزایش احتباس آب در بدن باعث ورم می شود. وضعیت مشابهی برای مصرف الکل معتبر است.

 

روز پس از یک سفر طولانی شما نباید وزن کنید

 

  میزان ادم در بدن به دلیل نشستن طولانی مدت و تغییر فشار در طول یک سفر طولانی افزایش می یابد.

 

بعد از دوش بلافاصله وزن نگیرید

 

  آبی که پس از دوش گرفتن توسط پوست و موهای ما نگه داشته می شود باعث وزن بیش از حد شما می شود.

آردینی اوخو
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

لثه ها در مورد سلامت کلی شما چه می گویند؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://drgaryglassman.com/wp-content/uploads/2018/10/National-Gum-Care-Month-1.jpg


لثه ها در مورد سلامت کلی شما چه می گویند؟

 

آیا لثه های شما صورتی هست یا وقتی به آینه نگاه می کنید با لثه های قرمز پف کرده سر و کار دارید؟

شایع ترین علت التهاب لثه ، تجمع پلاک های باکتریایی بین و اطراف دندان ها است. پلاک باعث ایجاد پاسخ ایمنی می شود که در نهایت می تواند منجر به تخریب لثه یا بافت لثه شود. با این حال ، در صورت عدم درمان ، التهاب لثه می تواند به یک بیماری جدی تر به نام پریودنتیت پیشرفت کند. سموم حاصل از این پلاک باکتریایی نه تنها بر روی بافت لثه بلکه بر استخوان ها و رباط هایی که از دندان های شما پشتیبانی می کنند تأثیر می گذارد. از آنجا که این عفونت باعث ایجاد بیماری در استخوان و بافت های نگهدارنده می شود ، در نهایت ممکن است دندان های شما شل شده و نیاز به درمان و جراحی داشته باشند. با این حال ، حتی موارد پیشرفته بیماری پریودنتال نیز لازم نیست تا این مرحله پیشرفت کنند. در نهایت ، می تواند منجر به عوارض بعدی از جمله از دست دادن دندان شود.

 

پلاک دندان یک بیوفیلم است که به طور طبیعی در دندان ها جمع می شود. این معمولاً با استعمار باکتری هایی ایجاد می شود که سعی می کنند به سطح صاف دندان بچسبند. این باکتری ها می توانند از دهان در برابر استعمار میکروارگانیسم های مضر محافظت کنند ، اما پلاک های دندانی همچنین می توانند باعث پوسیدگی دندان و مشکلات پریودنتال مانند التهاب لثه و پریودنتیت مزمن ، عفونت لثه شوند.

 

وقتی پلاک به اندازه کافی برداشته نشود ، می تواند به صورت تارتار یا تارتار در پایه دندان های کنار لثه سفت شود. دارای رنگ زرد است. پلاک و تارتار در نهایت باعث تحریک لثه ها و ایجاد التهاب لثه در اطراف پایه دندان ها می شوند. این بدان معنی است که لثه ها می توانند به راحتی خونریزی کنند.

 

تغییر در هورمون ها: این می تواند در دوران بلوغ ، یائسگی ، چرخه قاعدگی و بارداری رخ دهد.

 

بیماری های خاص: سرطان ، دیابت و اچ آی وی با خطر بیشتر التهاب لثه در ارتباط هستند.

 https://www.balsallcommondental.com/wp-content/uploads/2017/03/bleeding-gums.jpeg

داروها: برخی از داروها می توانند سلامت دهان و دندان را تحت تأثیر قرار دهند ، به خصوص اگر جریان بزاق کاهش یابد. دیلانتین ، داروی ضد تشنج و برخی داروهای ضد آنژین می توانند باعث رشد غیر طبیعی بافت لثه شوند.

 کلینیک دندانپزشکی کودکان

سیگار کشیدن: التهاب لثه بیشتر در افراد سیگاری در مقایسه با غیر سیگاری ها ایجاد می شود.

 

سن: خطر ورم لثه با افزایش سن افزایش می یابد.

 

سو تغذیه: به عنوان مثال ، کمبود ویتامین C با بیماری لثه ارتباط دارد.

 

سابقه خانوادگی: کسانی که به التهاب لثه در والدین خود مبتلا هستند نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن هستند. تصور می شود که این به دلیل نوع باکتری های ما در سنین پایین است.

 

علائم و نشانه ها

 

در موارد خفیف التهاب لثه ، ناراحتی و علائم قابل توجه ممکن است وجود نداشته باشد.

 

علائم التهاب لثه عبارتند از:

 

لثه های قرمز یا بنفش روشن

 

لثه های حساس

 

خونریزی در لثه هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن

 

بوی بد دهان

 

التهاب یا تورم لثه

 

لثه در حال پوسیدگی

 

لثه های نرم

 

درمان

 

اگر تشخیص به موقع اتفاق بیفتد و درمان سریع و مناسب باشد ، می توان با التهاب لثه با موفقیت برگشت. درمان شامل مراقبت توسط دندانپزشک و اقدامات پیگیری است که بیمار در خانه انجام می دهد.

 

مراقبت از دندانپزشکی حرفه ای

 

اولین قدم شما در درمان پریودنتیت ، یک درمان محافظه کارانه و غیر جراحی است که جرم گیری ریشه (SRP) نامیده می شود. یک دندانپزشک یا یک متخصص بهداشت دندان با تراشیدن و از بین بردن پلاک و تارتار از سطح دندان و ریشه و هموار کردن ناهمواری ریشه برای جلوگیری از تجمع مجدد باکتری ها ، این روش درمانی را ارائه می دهد. پلاک و تارتار تمیز می شوند. دندانپزشک اهمیت بهداشت دهان و دندان و نحوه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را به طور موثر توضیح می دهد.

 کلینیک دندانپزشکی کودکان

در صورت لزوم ، قرار ملاقات های بعدی با تمیز کردن مکرر توصیه می شود.

 

مراقبت در منزل

 

دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.

 

از نخ دندان استفاده کنید.

 

به طور منظم با دهانشویه ضد عفونی کننده بشویید

آردینی اوخو
پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :