See the source image

 

14 قانون طلایی در برابر خطر ویروس کرونا

نوع جدید ویروس (COVID-19) ، همچنین به عنوان ویروس کرونا شناخته می شود ، یک بیماری همه گیر است که برای اولین بار در ووهان ، چین در سه ماهه آخر سال 2019 ظاهر شد و تا سال 2020 در بیش از 200 کشور دیده شد. در حالی که ویروس های کرونا ، که در سال های گذشته به SARS-CoV و MERS-CoV معروف بودند ، نوعی ویروس مشترک انسان و دام است که از فردی به حیوان دیگر منتقل می شود ، اما در نوع جدید همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. از طرف دیگر ، تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد COVID-19 از دسامبر 2019 نشان می دهد که بیماری تا چه حد شدید است. در نتیجه تحقیقات دانشمندان و متخصصان مراقبت های بهداشتی روی بیش از 40 هزار نفر ، ویروس کرونا ؛

81٪ با علائم خفیف زنده مانده بودند

14٪ علائم شدیدی داشتند

5٪ به شدت بیمار شدند

نرخ های فوق در نتیجه تحقیقات انجام شده بر روی افراد مبتلا به ویروس کرونا ظاهر شده است. به طور کلی ، تعداد مرگ های ناشی از ویروس COVID-19 بین 1 تا 2 درصد متغیر است. مطالعات نشان داده است که این عفونت در کودکان 9 سال به پایین شایع نیست و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی ، از جمله افراد 65 سال به بالا ، میزان مرگ و میر بیشتری دارند.

 

14 قانون طلایی در برابر خطر ویروس کرونا

 

1. دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

 

2. هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با یک دستمال یکبار مصرف بپوشانید. اگر دستمال ندارید از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

 

3. چشم ها ، دهان یا بینی خود را با دست لمس نکنید.

 

4- حداقل سه یا چهار قدم با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند فاصله داشته باشید.

 

5- سفرهای خود را به خارج از کشور لغو یا به تعویق بیندازید.

 

6. 14 روز اول را در بازگشت از خارج از کشور در خانه سپری کنید. بازدید کننده دریافت نکنید و خود را منزوی کنید. بدون ماسک وارد اتاق شخص منزوی نشوید.

 

7- محیط خود را مرتباً تهویه کنید.

 

8- سطوح متداول استفاده شده را هر روز تمیز کنید. (سطوح مکرر استفاده شده مانند دستگیره درب  با آب و مواد شوینده هر روز تمیز کنید.)

 

9. حوله ، لیوان ، بشقاب ، دستکش ، تیغ ، مسواک و ... وسایل شخصی مانند اینها را به اشتراک نگذارید.

 

10. لباس های خود را با مواد شوینده معمولی در دمای 60-90 درجه بشویید.

 

11. از تماس نزدیک مانند دست دادن یا در آغوش گرفتن خودداری کنید.

 

12. برای سیستم ایمنی قوی ، مایعات زیادی بنوشید ، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید ، به الگوی خواب خود توجه کنید.

 

13. اگر علائم سرماخوردگی دارید ، با افراد مسن یا کسانی که بیماری های مزمن دارند تماس نگیرید و بدون پوشیدن ماسک از خانه بیرون نروید.

 

14. اگر تب مداوم ، سرفه و تنگی نفس دارید ، ماسک بزنید و به یک مرکز بهداشتی بروید.

یکشنبه 23 آذر 1399
بؤلوملر :