https://www.dietpillswatchdog.com/wp-content/uploads/2013/06/green-coffee-beans.jpg

چربی سوزی ، کاهش وزن: 20 فواید معجزه آسای قهوه سبز!

قهوه سبز در زندگی شما چه جایگاهی دارد؟ احتمالاً هرگز آن را ننوشیده اید یا فقط اسم آن را می دانید. خوب ، اگر به شما بگویم که این قهوه در بسیاری از مشکلات سلامتی موثر است ، چه فکر می کنید؟ بله ، قهوه سبز فواید بسیار بیشتری از آنچه شما فکر می کنید دارد ، برخلاف قهوه سنتی که هنگام بو دادن فاقد اسید کلروژنیک است ، قهوه سبز که از نظر اسید کلروژنیک بسیار غنی است حتی بر مشکلات سلامتی نیز تأثیر مثبت دارد. در این متن مزایای علمی اثبات شده قهوه سبز را گردآوری کرده ایم و خواندن آنها را به شما توصیه می کنیم!

 

فواید قهوه سبز

1. چربی سوزی را تسریع می کند

2. خطر دیابت را کاهش می دهد

3. متابولیسم را تسریع می کند

4- علائم پیری را از بین می برد

5. کلسترول خوش خیم (HDL) را افزایش می دهد و کلسترول بدخیم را کاهش می دهد

6. از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند

7. اثرات مضر رادیکال های آزاد بر روی بدن را از بین می برد

8. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

9. سیستم عصبی را تحریک می کند ،

10. سوزاندن کالری را تسریع می کند ،

12. به کاهش سریع وزن کمک می کند ،

13. برای خستگی و ضعف مفید است ،

14. فشار خون را تنظیم می کند ،

15. کافئین مشکلی ایجاد نمی کند ،

16. فشار خون را کنترل می کند ،

17. سموم و ادم را در بدن از بین می برد ،

18. چربی شکم را حل می کند ،

19. بدن را متناسب نگه می دارد ،

20. تمرکز را افزایش می دهد.

 

 https://th.bing.com/th/id/OIP.BVjwJ25ChC6N-rE1rUyi3AHaE8?pid=Api&rs=1

تفاوت قهوه سبز با سایر قهوه ها چیست؟

 

قهوه سبز ، در واقع شکل پردازش نشده قهوه کلاسیک است. تفاوت در اینجاست. از آنجا که تفت دادن قهوه باعث از بین رفتن اسید کلروژنیک آن می شود ، این ماده فایده ای ندارد با این تفاوت که "قابل آشامیدن" است ، اما وقتی سبز بماند تعادل اسید خود را حفظ می کند و با مصرف این روش یکی یکی فواید خود را نشان می دهد.

 

آیا قهوه سبز باعث چربی سوزی می شود؟

بسیاری از کارشناسان درباره قهوه سبز اظهار نظر کرده اند که اخیراً در جهان به عنوان "قهوه چربی سوز" شناخته می شود. کافئین و اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز سطح مشخصی از چربی سوزی را تسریع می کند و به عملکرد متابولیسم کمک می کند. این امر باعث می شود که ضعف در مدت زمان کمتری اتفاق بیفتد.

قهوه سبز به لطف اسید کلروژنیک موجود در آن ، سرعت سوزاندن کالری را تسریع می کند و به حل شدن چربی کمک می کند. کاهش سریع قهوه سبز ، اگر به طور منظم مصرف شود منطقه را سم زدایی کرده و به ذوب شدن چربی شکم کمک می کند.

اسید کلولوژنیک موجود در قهوه و دانه های قهوه ، علاوه بر خاصیت کاهش قند خون ، کاهش وزن و چاقی را به طور جدی به چالش می کشد. کارشناسان تغذیه توصیه می کند که قهوه سبز که دارای اثر تسریع کننده متابولیسم است ، تأثیر زیادی در لاغری دارد و باید به طور منظم مصرف شود.

 

آیا قهوه سبز باعث جوان ماندن می شود؟

 

جوان ماندن و همچنین کاهش وزن یکی از محبوب ترین ترندهای امروزی است. خطوط صورت که با افزایش سن پدیدار می شوند ، یکی از نشانه های افزایش سن است. البته با استفاده از محصولات آرایشی می توانید این علائم را تسکین دهید ، اما حدس می زنید که این محصولات به پوست شما آسیب می رسانند؟

قهوه سبز با داشتن اثر آنتی اکسیدانی بالا ، به لطف این ویژگی با جلوگیری از آسیب سلول ، علائم پیری را از بین می برد. این به شما امکان می دهد پوستی زیبا تر داشته باشید.

قهوه سبز سطح قند خون را کنترل می کند

قهوه سبز به عنوان محافظی در برابر دیابت عمل می کند ، که امروزه معمول است. به کنترل سطح قند خون کمک می کند. کارشناسان اظهار می کنند که خطر دیابت در کسانی که روزانه 1-2 فنجان قهوه سبز مصرف می کنند کمتر است.

 

قهوه سبز ضد ورم است

از جمله مزایای قهوه سبز که تأثیرات مثبتی بر بسیاری از مشکلات سلامتی دارد ، ویژگی کاهش ادم آن است. متخصصان اظهار می کنند که در صورت استفاده منظم ، بدن را از سموم پاک می کند و خاصیت کاهش ادم را نشان می دهد. مصرف یک فنجان قهوه سبز در صبح و عصر اجازه می دهد تا ورم ناشی از بسیاری از بیماری ها از بدن خارج شود.

 

آیا قهوه سبز برای قلب مفید است؟

بو دادن قهوه بعد دیگری به قهوه می بخشد. طعم آن را تغییر می دهد ، عطر و رنگ آن را تغییر می دهد. اینها تأثیراتی است که نوشیدنی را خوشمزه می کند. با این حال ، وقتی قهوه تفت داده می شود ، اگرچه از این زیبایی ها برخوردار است ، اما باعث از بین رفتن اسید کلروژنیک نیز می شود. متخصصان بیماری های قلبی عروقی تأکید می کنند که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد بنابراین قهوه سبز باید علاوه بر قهوه کلاسیک به طور منظم مصرف شود.

 

قهوه سبز کلسترول را متعادل می کند

 

کلسترول در هر انسانی وجود دارد ، اما اگر این مقدار کم یا زیاد باشد ، باعث بیماری می شود. رژیم منظم و ورزش به تعادل کلسترول کمک می کند. علاوه بر این ، طبق تحقیقات متخصصان ، قهوه سبز ، سرشار از آنتی اکسیدان ، اثر کاهش کلسترول بدخیم را با افزایش کلسترول خوش خیم (HDL) هنگام مصرف منظم نشان می دهد.

 

قهوه سبز برای مشکل کافئین مفید است

کسانی که در طول روز بیش از حد قهوه یا چای مصرف می کنند ، به کافئین اعتیاد پیدا می کنند. اگرچه در ابتدا خسارت زیادی وارد نمی کند ، اما در آینده آسیب جدی ایجاد می کند. با این حال ، مصرف غذاها یا نوشیدنی های مناسب برای تأمین نیاز کافئین ، خطر اعتیاد را کاهش می دهد. از جمله مزایای قهوه سبز ، مفید بودن آن برای مشکل کافئین است. به عبارت دیگر ، با جلوگیری از مصرف ناخواسته قهوه و چای در طول روز ، به محافظت از سلامتی کمک می کند.

 

آیا قهوه سبز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؟

افرادی که بیشتر بیمار می شوند، افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. گروهی که بیشتر تحت تأثیر بیماری های دستگاه تنفسی (آنفلوانزا ، آسم ، برونشیت ، COVID-19) قرار دارند نیز افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. فواید قهوه سبز بیشمار است. کارشناسان می گویند مصرف قهوه سبز در برابر شیوع ویروس کرونا مفید خواهد بود و این امر را به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن می دانند. مصرف منظم تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد.

 

قهوه سبز سیستم عصبی را تحریک می کند

 

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند شکایت از حافظه و سیستم عصبی است. بسیاری از عوامل محیطی مانند کار زیاد در طول روز ، شلوغ بودن ترافیک ، حل مشکلات پیش بینی شده باعث کاهش عملکرد ذهنی و حواس پرتی می شود. در نتیجه تحقیقات در مورد فواید قهوه سبز مشخص شده است که اگر به طور مرتب مصرف شود ، در افزایش عملکرد ذهنی و از بین رفتن مشکل حواس پرتی تأثیر دارد.

 

آیا قهوه سبز میزان کالری سوزی را افزایش می دهد؟

 

عامل دیگری که باعث افزایش وزن می شود کالری اضافی است. کالری ناشی از غذایی است که مصرف می کنیم و هنگامی که به صورت متعادل غذا نمی خوریم یا به فعالیت های ورزشی و کالری سوزی نمی پردازیم ، شروع به چاق شدن می کنیم. البته بهترین راه حل ، پرهیز از غذاهای اعتیاد آور است. روش های مختلف درمانی (بیورزونانس) را می توان برای این امر استفاده کرد. با این وجود می توان سرعت سوزاندن کالری را به طور طبیعی تسریع کرد. متخصصان اظهار می کنند که میزان اسید کلروژنیک در قهوه سبز باعث تسریع در سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود.

 

قهوه سبز بدن را متناسب نگه می دارد

 

در طول روز ، افراد با عوامل محیطی زیادی روبرو هستند که می تواند باعث خستگی شود. استرس در مشاغل ، سنگینی کار انجام شده ، کارهای خانه برای زنان خانه دار ، شدت کار برای زنان شاغل و ... باعث می شود بدن نشاط خود را از دست بدهد. تحقیقات در مورد فواید قهوه سبز نشان می دهد که مصرف 1-2 فنجان قهوه سبز در روز به تناسب اندام بدن کمک می کند.

 

آیا قهوه سبز سریع لاغر می شود؟

قهوه سبز که اخیراً به ویژه در بین خانم ها محبوب شده است ، میزان مصرف کالری را افزایش می دهد که به کاهش وزن در مدت زمان کمتری کمک می کند. قهوه سبز که معمولاً از برزیل وارد می شود و به کشور ما وارد می شود ، به دلیل سطح اسید کلروژنیک موجود در آن احساس سیری می کنید که با کمک به کار سریعتر سوخت و ساز بدن ، کاهش وزن را تسریع می کند.

 

قهوه سبز برای خستگی مفید است؟

 

کارهای انجام شده در طول روز ، پریشانی و استرس ناشی از ترافیک باعث خستگی بیشتر فرد می شود. نوشیدن قهوه سبز به جای نوشیدن قهوه سنتی ، خستگی را بهتر برطرف می کند. اثر سم زدایی قهوه سبز بر خستگی بهتر تأثیر می گذارد. متخصصان توصیه می کنند یک فنجان قهوه سبز مخصوصاً بعد از شام میل کنید.

 

سوالات متداول درباره قهوه سبز

 

چگونه با قهوه سبز وزن کم کنیم؟

قهوه سبز که حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک است ، متابولیسم بدن را تسریع می کند و بنابراین کاهش وزن را تسریع می کند.

 

عوارض جانبی قهوه سبز چیست؟

اگر قهوه سبز که تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت انسان دارد ، بیش از حد مصرف  شود باعث اثرات مضر مانند بی خوابی ، عصبی ، بی قراری ، حالت تهوع ، استفراغ ، افزایش ریتم قلب ، سردرد و اضطراب می شود.

 

آیا مادران شیرده می توانند قهوه سبز بنوشند؟

متخصصان هشدار می دهند مادران شیرده نباید کافئین بیش از حد مصرف کنند. از آنجا که میزان کافئین قهوه سبز ، که نوع خام قهوه کلاسیک است ، بسیار زیاد است ، مادران شیرده باید حداکثر 1 فنجان در روز مصرف کنند.

 

قهوه سبز بعد از چه مدت اثر می گذارد؟

قهوه سبز بعد از ناهار یا شام مصرف می شود. توصیه می شود 15 دقیقه بعد از غذا مصرف شود. این اثر هنگامی شروع می شود که به مدت 1 ماه به طور منظم استفاده شود.

 

چگونه قهوه سبز دم کنیم؟

قهوه سبز درست مثل قهوه کلاسیک در یک قهوه جوش تهیه می شود. می توانید آن را با افزودن 1 قاشق چای خوری قهوه سبز به یک فنجان آب تهیه کنید.

 

چه زمانی باید قهوه سبز نوشید؟

اگر رژیم دارید ، می توانید 1 ساعت قبل یا نیم ساعت بعد از میان وعده بنوشید.

 

 

آیا هرکسی می تواند قهوه سبز بنوشد؟

در شرایط عادی ، هر فرد سالم می تواند قهوه سبز مصرف کند. اما اگر بدون مشورت با پزشک از آن استفاده نکنید ، سالمتر خواهد بود.

 

آیا زنان باردار می توانند قهوه سبز بنوشند؟

زنان باردار بیش از زنان عادی به کالری نیاز دارند. از آنجا که قهوه سبز دارای خاصیت کالری سوزی است ، زنان باردار نباید بیش از 1 فنجان در روز مصرف کنند.

پنجشنبه 4 دی 1399
بؤلوملر :