https://th.bing.com/th/id/Re528315a64cf6e09f3cf63aff89bdef2?rik=TP%2buCaxtoYiOCQ&riu=http%3a%2f%2fassets.vixendaily.com%2fwp-content%2fuploads%2f2017%2f05%2fwhat-causes-unintentional-weight-gain-these-conditions-do-1.jpg&ehk=D5oQHbLa6rbVJplcLevFR%2bWAADQARNRBnekNAOKA1QM%3d&risl=&pid=ImgRaw

6 دلیل علمی برای افزایش وزن در زمستان و مواردی که باید برای جلوگیری از آن انجام شود

چرا در زمستان وزن اضافه می کنیم؟ بیشترین دلیل این امر فقط خوردن و آشامیدن زیاد است. با این وجود دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم. علاوه بر محرومیت از نور روز ، این واقعیت که مکانیسم های زنده ماندن ما در برابر آب و هوای سرد نیز در حال کار هست ، باعث می شود که از افزایش وزن جلوگیری شود. چند مطالعه همچنین نشان می دهد که چرا به دلایل علمی در زمستان افزایش وزن پیدا می کنیم. در اینجا 6 دلیل وجود دارد که باعث افزایش وزن ما در زمستان می شود و آنچه می توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

1-میزان متابولیسم ما افزایش می یابد

متابولیسم ما در زمستان به طور محسوسی شتاب می گیرد. شما می پرسید چرا؟ زیرا بدن ما سعی می کند برای تعادل دمای خود انرژی بیشتری بسوزاند. این بدان معناست که برای تأمین انرژی اضافی به غذای بیشتری نیاز داریم.بنابراین به طور طبیعی ما احساس می کنیم برای رسیدن به میزان جدید متابولیسم خود ، باید غذای بیشتری بخوریم.

چه می توانیم بکنیم؟

برای به حداقل رساندن انرژی بدن برای گرم شدن خود ، خود و محیط اطراف خود را گرم و راحت نگه دارید تا دیگر به غذای اضافی نیاز نداشته باشید. خوشبختانه انجام این کار چندان دشوار نیست ، زیرا امروز می توانیم به راحتی کنترل دما را انجام دهیم.

2-سلول های ما چربی بیشتری ذخیره می کنند

مطالعات نشان داده است که سلولهای چربی ما به نور خورشید پاسخ مثبت می دهند. وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرند ، سلولهای نزدیک به پوست کوچک می شوند و در نتیجه چربی کمتری ذخیره می کنند.بنابراین این به این معنی است که وقتی از نور خورشید محروم می شویم ، توانایی سلول در ذخیره چربی افزایش می یابد ، بنابراین ما را در معرض افزایش وزن قرار می دهد.

چه می توانیم بکنیم؟

تا آنجا که ممکن است در معرض آفتاب قرار بگیرید. زودتر بلند شوید ، بنابراین شانس شما برای گرفتن طلوع آفتاب و گذراندن وقت بیشتر در خارج افزایش می یابد.

3-سیستم ذخیره بدن ما فعال شده است

انسان و خرس در واقع بسیار شبیه به هم هستند: هر دو در ماه های سرد زمستان به خواب بیشتری احتیاج دارند.

دانشمندان می گویند با سرما ، چکه های ابتدایی ما وارد عمل می شود و ما ناخودآگاه در تلاش هستیم کالری ذخیره کنیم ، درست مثل خرس هایی که برای خواب زمستانی آماده می شوند.

در واقع ، ما هنوز ترس از این که نتوانیم در زمستان جایی برای خوردن چیزی برای خوردن پیدا کنیم ، داریم.

چه می توانیم بکنیم؟

در این زمینه واقعاً کاری نمی توانید انجام دهید. تصور کنید خرسی است که با درام و شکلات گرم مورد علاقه خود در زیر پتو استراحت می کند! تنها تفاوت این است که شما نیمی از سال را بیدار نگه دارید.

4-نیاز ما به گرم شدن افزایش می یابد

سرما می تواند باعث ایجاد برخی تغییرات رفتاری شود که باعث ذخیره چربی می شود. به ویژه غذا خوردن یکی از راه های افزایش دمای بدن است.هنگامی که بدن ما چیزها را هضم می کند ، به طور طبیعی گرما تولید می کند و بنابراین ما غذای بیشتری می خواهیم تا به ما در گرم شدن کمک کنیم. ما همچنین تمایل به خوردن غذاهایی مانند شیرینی داریم.

چه می توانیم بکنیم؟

غذاهایی را انتخاب کنید که هضم آنها طولانی تر باشد (غذاهای غنی از چربی های سالم ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها) که باعث گرم شدن بدن می شوند.برای عملکرد سالم تیروئید و غده فوق کلیه ، که به تنظیم دمای بدن کمک می کند ، یک مکان جداگانه برای یک موز پر از ویتامین های گروه B و منیزیم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

5-ما بیشتر به خواب علاقه داریم

با کوتاه شدن روزها در زمستان ، دیدن خورشید کمتر بر روی هورمون های ما تأثیر منفی می گذارد.غدد صنوبری ما سعی می کنند با تولید ملاتونین بیشتر ، که مسئول چرخه خواب و بیداری ما است ، این کمبود را برطرف کنند. به همین دلیل احساس خواب و گرسنگی بیشتری می کنیم.

https://www.verywellfit.com/thmb/VuJ13gdn2VDI4NKYNTJ3zSabgaM=/2121x1414/filters:fill(FFDB5D,1)/GettyImages-510591532-584b7f975f9b58a8cd0d0233.jpg

چه می توانیم بکنیم؟

سعی کنید با مصرف مواد غذایی حاوی ملاتونین و آفتاب گرفتن بیشتر ، میزان تولید ملاتونین را کنترل کنید.گوجه فرنگی ، زیتون ، غلات و شیر تازه حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است. قهوه همچنین منبع خوبی از ملاتونین است.همه اینها نه تنها سطح ملاتونین را متعادل می کند بلکه بر سلامت کلی شما نیز تأثیر مثبت می گذارد.

6-کمتر ورزش می کنیم

این واقعیت مهمی است که ما انگیزه کاملی برای انجام ورزش در زمستان نداریم. هوای سرد و روزهای کوتاهتر مانع از این می شود که برای انجام فعالیت های معمول خود به بیرون برویم.به همین دلیل ماه های زمستان که وقت بیشتری را در خانه می گذرانیم یکی از بزرگترین مسئولیت های افزایش وزن ما هستند.

چه می توانیم بکنیم؟

از تمریناتی استفاده کنید که می توانید در خانه انجام دهید. سعی کنید از زندگی کم تحرک خودداری کنید.به برنامه روزانه خود 20-30 دقیقه پیاده روی اضافه کنید و یک شریک پیاده روی پیدا کنید که به شما احساس مسئولیت دهد.

سه شنبه 16 دی 1399
بؤلوملر :