https://th.bing.com/th/id/OIP.Zn2LcuDiFzPP6-wHBE_NKgHaD3?pid=Api&rs=1

5 دلیل برای اینکه دائما احساس گرسنگی می کنیم

"من احساس سیری نمی کنم ، چرا همیشه گرسنه ام؟" اگر شما یکی از کسانی هستید که می گویید ، وقت آن است که احساس گرسنگی خود را بر طرف کنید. زیرا گاهی گرسنگی شما می تواند روانشناختی باشد تا جسمی. برخی شرایط که ما متوجه آنها نمی شویم احساس گرسنگی بیش از حد معمول در شما ایجاد می کند. سبک زندگی و عادت های شما بر سلامت عمومی و همچنین مصرف مواد غذایی تأثیر می گذارد. حال ، مایلم در مورد 5 عادت صحبت کنم که بدون اینکه متوجه شوید می تواند احساس گرسنگی ایجاد کند.

 

1. عوامل حواس پرتی

 

 

قرار گرفتن در معرض محرک های خارجی هنگام غذا خوردن نه تنها می تواند حواس شما را پرت کند بلکه باعث می شود از میز گرسنه شوید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که هنگام صرف ناهار توسط یک بازی ویدیویی حواسشان پرت می شود نسبت به افرادی که بازی نمی کنند کمتر احساس سیری می کنند. به همین دلیل ، برای جلوگیری از حواس پرتی ، می توانید زمان صفحه نمایش را به حداقل برسانید و هنگام غذا خوردن از دستگاه های الکترونیکی خود استفاده نکنید. به این ترتیب ، شما نه تنها از غذا لذت می برید ، بلکه به بدن کمک می کنید تا سیگنال های سیری را بهتر احساس کند.

 

2. احساسات خود را درک کنید

در طول روز ، تغییرات عاطفی زیادی مانند شادی ، غم ، هیجان ، ترس و عصبانیت را تجربه می کنیم و در چنین مواردی ، افراد معمولاً ناخودآگاه تمایل به مصرف غذاهای مورد علاقه خود دارند. فقط برای سرکوب یا احساساتی که تجربه می کنید می توانید به غذا بروید انگار که از نظر جسمی گرسنه باشید. بسیار مهم است که از احساسات خود آگاهی داشته باشید تا کالری اضافی مصرف نکنید. به عنوان مثال ، در چنین مواردی می توانید توجه خود را بر روی نکات مختلفی مانند گوش دادن به موسیقی ، مطالعه کتاب ، مرتب سازی اتاق یا انجام هر فعالیتی که مناسب شما باشد ، معطوف کنید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.7EpAPFQZW5QpIAqH02dnSQHaE7?pid=Api&rs=1

3. زمان خواب شما ممکن است کوتاه باشد

 

 

خواب کافی و با کیفیت برای سلامتی و همچنین در کنترل اشتها بسیار مهم است. خواب به تنظیم گرلین ، معروف به هورمون گرسنگی کمک می کند و کمبود خواب نیز باعث ترشح بالاتر گرلین می شود. به همین دلیل ممکن است در هنگام بی خوابی احساس گرسنگی کنید. خواب کافی و با کیفیت با افزایش ترشح هورمون لپتین معروف به هورمون سیری به شما کمک می کند احساس سیری کامل کنید. یک مطالعه نشان می دهد که 15 مرد بالغ که فقط 1 شب می خوابند ، در مقایسه با گروهی که 8 ساعت می خوابند ، به طور قابل توجهی گرسنه ترند و 14٪ سایزهای بزرگتر را در صبحانه روز بعد ترجیح می دهند. برای اینکه سطح گرسنگی خود را کنترل کنید ، میانگین زمان صرف خواب باید 7-9 ساعت باشد.

 

4- گروه چربی ممکن است در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد

اگر رژیم غذایی شما چربی کمی داشته باشد ، احساس گرسنگی مکرر می تواند اجتناب ناپذیر باشد. از آنجا که هضم چربی ها طولانی تر می شود و برای مدت طولانی در معده شما باقی می ماند. هرچه هضم غذا بیشتر شود ، احساس سیری بیشتر احساس می شود. اگرچه گروه چربی گروهی است که اکثر افراد با تعصب به آن نزدیک می شوند ، اما باید تأکید کرد که نوع و مقدار چربی در اینجا نقش مهمی دارد. در رژیم غذایی خود ، به دانه های روغنی غنی از اسیدهای چرب سالم مانند بادام ، گردو ، فندق ، بادام زمینی ، بادام هندی ؛ با افزودن غذاهایی مانند آووکادو ، زیتون و روغن زیتون می توانید محتوای چربی رژیم خود را افزایش دهید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.5309IoeFT87JwfUIKTJfJAHaE6?pid=Api&rs=1

5. کمی آب بنوشید.

 

 

اغلب می توانید احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید. اگر غالباً احساس کمبود می کنید ، زمان آن رسیده است که عادت های نوشیدن خود را تغییر دهید. مطالعه ای که در مجله تغذیه اروپا منتشر شد ، رابطه بین میزان آب مصرفی قبل از غذا و انرژی دریافتی را بررسی کرد. در نتیجه مطالعه ، نتیجه گیری شد که 568 میلی لیتر (تقریباً 3/2 - 3 لیوان) آب مصرف شده قبل از غذا باعث کاهش مصرف انرژی می شود. در این مرحله ، ممکن است مفید باشد که یک یا دو لیوان آب بنوشید تا فقط متوجه شوید که تشنه هستید.

چهارشنبه 8 بهمن 1399
بؤلوملر :