https://th.bing.com/th/id/R9d1ad780d60006247044c4e2c3b5857d?rik=sA5qzs8xRZnQqA&riu=http%3a%2f%2fwww.energyefficiencyday.org%2fwp-content%2fuploads%2f2019%2f09%2fgroup-event.jpg&ehk=P0AvAnmTJnbzR6jhPp7BJgKS1B%2bT7voKxSKkOTW%2brGY%3d&risl=&pid=ImgRaw

راهنمای ایجاد یک برنامه روزمره و برنامه ریزی روز: فرمول یک روز پربار

 

همه ما انگیزه ای ذاتی داریم تا بتوانیم از زمان محدود خود روی زمین به طور موثر استفاده کنیم. انجام کارهای بیشتر در زمان کوتاه تر ، نگذاشتن زمان بدون انجام کاری بگذرد و تلاش هایی که می تواند خود را بهبود بخشد از مهمترین موضوعات برای همه ما است.

 

مطالعات در مورد مدیریت زمان در محیط های کاری که مهمترین بهره وری و کارایی آنهاست نشان می دهد که 40٪ از ما کل روز خود را صرف مشاغل غیرمولد می کنیم. بنابراین چه چیزی باعث می شود 60٪ باقی مانده بهره وری بیشتری داشته باشد؟

 

 

 

افرادی که می توانند از وقت خود بسیار پربارتر و به صورت متعادل استفاده کنند در واقع افرادی هستند که برخلاف تصور عمومی قادر به انجام کارهای زیادی در مدت زمان کوتاه نیستند اما می توانند از همه ساعات روز به طور موثر استفاده کنند راهی برای کار و وقت استراحت. خواهید فهمید که می توانید از وقت خود خیلی بهتر استفاده کنید وقتی بعضی روالها را دنبال می کنید و مهمتر از همه ، کشف می کنید که چه خواسته ها و خواسته هایی دارید.

 

این جریان برنامه و توصیه های روزانه ، که براساس برنامه ها و تحقیقات روزمره در مورد سازنده ترین افراد جهان آماده کرده ایم ، به شما کمک می کند تا زمانی که آن را متناسب با نیاز خود تنظیم می کنید ، در سطح بهینه استفاده کنید.

 

روز خود را با روال صبحگاهی آغاز کنید

 

 

ساعات صبحگاهی ، هنگامی که بدن ما با روشنایی روز از خواب بیدار می شود و روز را با انرژی جمع شده در هنگام خواب تازه می کند ، به عنوان پربازده ترین ساعات روز شناخته می شوند. علاوه بر تحقیقات صورت گرفته ، اسامی موجود در کتاب پرفروش لورا وندرکام "آنچه افراد موفق قبل از صبحانه انجام می دهند" نیز ساعات صبح را با هر کار یا فعالیتی که معمول می کنند می گذرانند. نوشیدن چای گیاهی ، خمیازه کشیدن ، دوش گرفتن ، پیاده روی ، نوشتن دفترچه خاطرات یا تمیز کردن نامه های الکترونیکی ... اگرچه کاری که صبح می توان انجام داد از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما این کار این است که هر روز صبح همان کار را انجام دهید و بچرخید آن را به یک آیین تبدیل کنید.

 

به عنوان مثال ، روال صبحگاهی ایلون ماسک ، یکی از نام های موجود در کتاب Vanderkam ، خواندن 30 دقیقه اول ایمیل هایی است که وی مهم می داند ، همراه با قهوه ، و سپس یک دوش سریع و رفتن به دفتر . مارک زاکربرگ ، نام موفق دیگری که به واسطه بهره وری معروف است ، دوست ندارد زود بیدار شود ، اما از همان لحظه بیدار شدن ، روزمره دویدن ، صبحانه ، لباس پوشیدن و رفتن به سر کار را با همان ترتیب روزانه ادامه می دهد. آریانا هافینگتون برای بیدار شدن از ساعت زنگ دار استفاده نمی کند. او هرگز بدون چند دقیقه مراقبه به تلفن خود نگاه نمی کند. تونی رابینز از جمله نام هایی است که زمان بیداری آنها مشخص نیست. با این حال ، مهم نیست چه ساعتی از خواب بیدار می شود ، اولین کاری که هنگام بیدار شدن از خواب انجام می دهد شنا در استخر است. جف بزوس که به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می شود ، در زمره کسانی است که برای بیدار شدن به ساعت بدن گوش می دهند. او بعد از بیدار شدن هر روز صبح با همسرش صبحانه می خورد و برنامه روزانه خود را ایجاد می کند.

 

 

پیشنهاداتی برای برنامه روزمره:

همانطور که می بینید ، اگرچه تفاوت زیادی بین مناسک افراد موفق وجود دارد ، اما ویژگی مشترک آنها این است که آنها سعی می کنند هر روز صبح با پایبندی به یک آیین ، این آیین را ادامه دهند. اصل موضوع در واقع این است که آیا شما کارهای خود را هر روز ادامه می دهید ، نه کاری که انجام می دهید. اگر روال صبحگاهی ندارید ، در اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد یک روال صبحگاهی از ابتدا وجود دارد ، حداقل در ابتدا:

 

قبل از اینکه هر کس دیگری در خانه با شما زندگی کند ، از خواب بیدار شوید. حتی اگر با کسی زندگی نمی کنید ، سعی کنید چند ساعت قبل از ساعت کاری بیدار شوید که توجه شما به طور مداوم با اعلان ها قطع می شود. در این اوقات آرام که حواس شما را پرت نخواهد کرد ، می توانید به ایمیل های مهم خود برگردید و یا ایمیل تمیز کنید ، برای خود زمان خواندن بسازید ، روزانه بنویسید ، مدیتیشن کنید یا بقیه روز را با دقت برنامه ریزی کنید.

روز خود را حداقل با یکی از سه تمرین ، مراقبه و تغذیه سالم آغاز کنید. به نظر کلیشه ای می آید ، اما واضح است که با خوردن غذای ناسالم از تختخواب ، انرژی مورد نیاز بقیه روز را پیدا نخواهید کرد. بنابراین ، سعی کنید حداقل یکی از این سه مورد را بسازید که انرژی شما را در برنامه صبحگاهی شما فعال کند.

جریان روز را دریافت کرده و برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در تمام ساعات روز با تعیین اهداف مشخص و مشخص این برنامه را دنبال می کنند 50٪ در رسیدن به اهداف خود موفق ترند و احساس می کنند 32٪ بیشتر از دیگران بر زندگی خود کنترل دارند.

بعد از ایجاد دستور کار ، آن را مرور کنید. به این ترتیب ، شما این فرصت را خواهید داشت که برای آنچه در طول روز با آن روبرو خواهید شد ، حتی میزان استرس خود را تجربه کرده و احساس آرامش کنید. همچنین ، برنامه خود را مرور کنید تا مربا و درگیری در برنامه خود را ببینید و از استرس لحظه آخر جلوگیری کنید. دوست یابی می تواند یک روال عالی صبحگاهی باشد.

از هر کاری که دوست دارید انجام دهید مراقبت کنید. صبحانه خوردن ، سگ خود را برای پیاده روی ، یا مراقبت از هر یک از سرگرمی های خود… یکی از بهترین راه ها برای شروع شاد روز و بالا بردن روحیه ، مراقبت از کار مورد علاقه خود است.

 

با تمرکز بر 3 مسئولیت بزرگ و مهم خود شروع کنید

اگر در ابتدای روز خود به طور مداوم روی کارهای کوچک کار می کنید ، ممکن است پیدا کردن فرصت هایی برای رسیدن به اهداف بزرگتر در طول روز دشوار باشد. سه بزرگترین مسئولیتی را که برای آن روز انجام می دهید از روز قبل یا در برنامه صبحگاهی خود ذکر کنید. این مسئولیت ها را در بالای لیست کارهای خود قرار دهید. کل برنامه خود را با توجه به این سه مسئولیت مهم برنامه ریزی کنید و سعی کنید حواس او را پرت کند و باعث خلل در این کارها شود.

 

به عنوان مثال ، اگر ساعت 9-11 صبح برای اولین کار بزرگ خود رزرو کرده اید ، تلفن و تمام اعلان های خود را بین این ساعت خاموش کنید. اگر محیط کار شما برای کار تنهایی مناسب نیست ، از هدست استفاده کنید. نکته مهم این است که هنگام کار بر روی مسئولیت های بزرگ روز ، گوش های خود را بسته نگه دارید و فقط بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.

 

بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که با کدام یک از این سه ماموریت بزرگ شروع کنید؟ شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام کار را باید با روش "خوردن قورباغه" شروع کنید ، که اغلب در اولویت بندی استفاده می شود و در مقاله بعدی ما به تفصیل در مورد آن صحبت خواهد شد. طبق این تکنیک ، شغلی که باید شروع کنید این است که با مسئولیتی که باید انجام دهید شروع کنید اما بیشتر نمی خواهید آن را انجام دهید. وقتی وظیفه ای را که نمی خواستید انجام دهید به اتمام برسانید ، زیرا باعث خستگی یا بدشکنی شما شده و پاهایتان به عقب برمی گردند ، تا پایان روز احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. با شتاب از بین بردن بار سنگین و احساس موفقیت ، می توانید بقیه روز را بسیار پربارتر سپری کنید.

 

یک استراحت طولانی در ظهر داشته باشید

یکی از مواردی که شما باید با توجه به ساعاتی که بهره وری بالایی دارید ، هنگام برنامه ریزی برای کار خود فراموش نکنید ، برنامه ریزی موثر برای تعطیلات است. برای اینکه روز خود را با بهره وری و بهره وری بیشتر سپری کنید ، پس از گذراندن اوقات مثمر ثمر صبح خود برای کار در کارهای مهم ، حتماً در اواسط روز استراحت کنید.

 

استراحت در محل کار به این معنی نیست که این زمان را صرف هیچ کاری نکنید. به عنوان مثال ، اوان ویلیامز ، بنیانگذار Twitter و Medium ، از استراحت خود در طول روز برای ورزش استفاده می کند و اظهار داشت که او صبح ها ورزش می کرد ، اما سپس برنامه را به استراحت ناهار خود منتقل کرد ، بنابراین احساس انرژی بیشتری برای بقیه روز. بنیانگذار Bussiness Insider ، الکسا پیپیا ، از جمله کسانی است که این ورزش را برای استراحت ناهار انجام داده است. همچنین می توانید با استفاده از روال هایی که خوشبختی و انرژی به شما می دهد ، استراحت هایی را که برای کار در ظهر انجام می دهید ارزیابی کنید.

 

 

سعی کنید تماس های تلفنی و جلسات خود را بعد از ظهر تا حد امکان انجام دهید.

 

با توجه به ریتم شبانه روزی ، که چرخه بیولوژیکی بدن ما است ، می توانیم شرایطی را تجربه کنیم که ذهن کندتر کار می کند و در تمرکز مشکل دارد ، که به آن مه مغز بعد از ظهر می گویند. به جای اینکه خودتان را به مبارزه با این مسئله وادار کنید و روی کار خود تمرکز کنید ، می توانید با خوردن مقداری میان وعده و خوابیدن برای مدت کوتاهی انرژی ذهنی خود را پر کنید. بعد از ظهر می توانید برنامه خود را مرور کنید ، کارهایی را که به پایان رسانده اید بنویسید و میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. انجام این کار به شما کمک می کند انگیزه لازم برای بقیه روز را بدست آورید.

 

از آنجا که انرژی شما در ساعات بعد از ظهر نسبتاً کم خواهد شد ، می توانید این ساعت ها را به جای کارهایی که شما را مجبور یا نیاز به خلاقیت دارند ، به کارهای با شدت نور اختصاص دهید که به تلاش ذهنی زیادی نیاز ندارند. تماس تلفنی و جلسات از جمله موثرترین و بی دردسرترین کارهایی است که می توانید در این ساعات انجام دهید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.x0oki8usQY1VKY8tAZo5sgHaFR?pid=ImgDet&rs=1

سعی کنید قانون 52-17 را دنبال کنید

هیچ یک از ما ربات هایی نیستیم که برای کارآیی و تولید مداوم کار کنند. این یک واقعیت مسلم است که همه ما برای استفاده م needثر از ظرفیت ، آرامش و تجدید قوا در طول روز به تعطیلات مکرر نیاز داریم. در حالی که صدها نظر مختلف در مورد چند وقت استراحت در طول روز وجود دارد ، یک مطالعه اخیر نشان می دهد کسانی که در 10٪ لیست افراد با بازده ترین افراد هستند ، روال را دنبال می کنند که به طور ایده آل شامل 52 دقیقه کار و 17 دقیقه است استراحت استراحت برای اینکه در حین انجام کار احساس خستگی ، خستگی و خستگی مفرط نکنید ، قطعاً نباید از استراحت 17 دقیقه ای استراحت غافل شوید حتی اگر 52 دقیقه عملکرد کامل نداشته باشید.

 

برای هر روز یک موضوع انتخاب کنید

جک دورسی ، مدیر عامل توییتر و اسکوئر می گوید که او همیشه 8 ساعت در روز را به هر دو شرکت اختصاص می دهد. پاسخ وی به این سوال که چگونه می تواند با کار 16 ساعت در روز مثمر ثمر باشد ، ایجاد یک موضوع متفاوت برای هر روز است.

 

دورسی ، که دوشنبه ها را به جلسات مدیریت ، سه شنبه ها به مطالعات توسعه محصول ، چهارشنبه ها به بازاریابی و ارتباطات ، پنج شنبه ها به نرم افزار و مشارکت ها و جمعه ها به 5 موضوع مختلف به عنوان استخدام و فرهنگ شرکت ها تقسیم می کند ، این است که او می گوید انگیزه و انرژی خود را زنده نگه می دارد . به همین ترتیب ، دورسی ، که آخر هفته ها را نیز تم می کند ، از شنبه ها برای پیاده روی و از یکشنبه ها برای برنامه ریزی هفته آینده استفاده می کند.

 

دورسی می گوید که مضمون گذراندن روزها باعث تمرکز بیشتر وی می شود و به این ترتیب او می تواند از همه عوامل حواس پرتی فاصله بگیرد.

 

سعی کنید زمان تصمیم گیری خود را به حداقل برسانید

 

 

آیا تا به حال توجه کرده اید که افرادی مانند مارک زاکربرگ ، باراک اوباما و استیو جابز هر روز لباس یکسانی بپوشند؟ البته این که این افراد همیشه لباس یکسانی می پوشند به دلیل بد سلیقگی یا تنبلی آنها نیست. تنها دلیل این کار این است که می خواهند انرژی ذهنی خود را حفظ کنند.

 

انرژی ذهنی مورد نیاز برای تصمیم گیری هوشمندانه و م atثر ، به ویژه در ساعات آخر روز در پایین ترین سطح قرار دارد. راه برای زنده نگه داشتن انرژی ذهنی شما این است که در کمترین زمان ممکن وقت خود را صرف کارهای ساده مانند انتخاب لباس یا انتخاب غذا کنید و از خستگی تصمیم گیری جلوگیری کنید.

 

افراد مولد سعی می کنند با اتوماسیون و ساده سازی تصمیماتی که تا آنجا که ممکن است مهم نباشند ، از خستگی تصمیم گیری جلوگیری کنند. شما می توانید با استفاده از کاربردهای ساده مانند تهیه لباس روز بعد قبل از خواب ، تعیین غذای روز یکشنبه برای همه وعده ها و افزودن جلسات به تقویم به جای در نظر گرفتن ، به این مهم دست پیدا کنید.

 

کارهای خود را در لیست کارها قرار دهید

وقتی این پست را می خوانید ، به احتمال زیاد در وسط جلسه هستید یا به کاری علاقه دارید. با این حال ، تحقیقات علمی قبلا ثابت کرده است که توانایی انجام چندین کار همزمان ، به نام چند وظیفه ای ، که زمانی بسیار محبوب بود ، واقعی نیست. تحقیقات نشان می دهد تمرکز همزمان بر روی دو چیز متفاوت امکان پذیر نیست و ما دچار این توهم می شویم که می توانیم همزمان چندین کار را انجام دهیم ، فقط به این دلیل که می توانیم توجه خود را به سرعت بین کارها جابجا کنیم.

 

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که وقتی با بیش از یک کار همزمان روبرو می شویم ، یعنی زمانی که توجه خود را به طور مداوم بین مشاغل جلب می کنیم ، بهره وری ما 40٪ کاهش می یابد. اگر لازم است همزمان روی چندین شغل تمرکز کنید ، به جای چند وظیفه ای ، گروه بندی مشاغل و وظایف خود را در نظر بگیرید. همانطور که می توانید تصور کنید ، این اجرا بسیار ساده است: پس از ایجاد لیست کارهای خود ، با جمع آوری کارهای مشابه در کنار هم و تمرکز فقط در یک دوره زمانی خاص ، کار کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید تمام تماس های تلفنی خود را در یک ساعت پشت سر هم پر کنید ، یا با کارهای مشابه مانند یک ساعت بعد از ظهر صرف تمیز کردن نامه ها و پاسخ دادن به ایمیل هایی که به آنها بازنگشته اید ، نباشید.

 

ساعات شب را فقط برای استراحت تنظیم کنید

 

بدن شما غروب ، هنگامی که نور روز از بین می رود ، شروع به ترشح هورمون های مورد نیاز برای استراحت و بازسازی می کند. به همین دلیل ، هر چقدر هم که مشغول باشید ، عصر حتماً استراحت کنید. برای گذراندن روز بعد با بهره وری بیشتر ، باید عصر استراحت کنید و اجازه دهید بدن دوباره احیا شود. می توانید این ساعاتی را که کار نمی کنید با فعالیت هایی پر کنید که به شما کمک می کند استرس خود را کاهش دهید مانند مراقبه ، مراقبت از سرگرمی ها ، تماشای چیزها.

 

طبق انجمن روانشناسی آمریکا ، موثرترین راهکارها برای کاهش استرس شما شامل ورزش ، خواندن یا گوش دادن به موسیقی ، گذراندن وقت با دوستان و خانواده ، ماساژ ، پیاده روی در فضای باز ، مراقبه ، یوگا و سرگرمی هایی است که می تواند به شما کمک کند تا قدرت خلاقیت خود را آزاد کنید. مواردی که در این لیست وجود ندارد شامل خرید ، سیگار و الکل ، غذا خوردن ، انجام بازی های رایانه ای ، گشت و گذار در اینترنت و انواع فعالیت هایی است که شما را ملزم می کند بیش از دو ساعت جلوی صفحه مصنوعی باشید.

یکشنبه 3 اسفند 1399
بؤلوملر :