https://th.bing.com/th/id/R327bc74405aa3dd03ccfc1ebe5e6110f?rik=M9kLqGbr8L5Tkw&riu=http%3a%2f%2fbrucebradley.com%2fwp-content%2fuploads%2f2013%2f01%2fweight-loss.jpg&ehk=xWp4ILSK1FNi8PS1Q8U433uh6iE9YAUoc83ABUf4RG8%3d&risl=&pid=ImgRaw

وزن کردن درست

 

 

چرا وقتی در ساعات مختلف روز وزن می کنم نتیجه من متفاوت است؟ چگونه می توانم دقیق ترین نتیجه توزین را بدست آورم؟ چه موقع باید وزن کنم؟ من چند پیشنهاد برای حل این گونه علامت های سوال به شما خواهم داد.

 

با معده گرسنه و خالی وزن کنید

 

آنچه در طول روز می خورید / می نوشید می تواند باعث شود که شما 1-2 کیلو بیشتر از مقدار خود اضافه کنید. در صورت امکان ، من به شما توصیه می کنم صبح ناشتا وزن کنید ، اما اگر قصد دارید آن را در طول روز وزن کنید. حداقل 2 ساعت قبل از اندازه گیری ، چای (هر مایعی از جمله قهوه و آب نباید مصرف شود ، چیزی نباید خورده شود).

 

قبل از اینکه وزنه بزنید ، باید به توالت برود

 

  روده های ما باید قبل از وزن گیری راحت شوند. اگر از یبوست یا اسهال رنج می برید ، ممکن است نتیجه توزین شما را گمراه کند.

 

قبل از وزن گیری نباید ورزش انجام شود

 

  در طول ورزش ، با تعریق مقدار قابل توجهی آب از دست می دهیم. این وضعیت از دقت نتایج در اندازه گیری توزین جلوگیری می کند.

 

در دوره ثبت نام ، نتیجه وزن شما ممکن است برای شما متفاوت باشد

 

   میزان ادم در بدن شما معمولاً در روزهای نزدیک به قاعدگی و در طی دوره قاعدگی افزایش می یابد. وقتی در این دوره وزن می کنید ، احتمالاً وزن شما بیشتر از حد مجاز خواهد بود. من توصیه می کنم 2-3 روز پس از پایان دوره قاعدگی وزن خود را حفظ کنید.

 

مطمئن شوید که وزن کردن اندازه گیری صحیحی را بدست می آورد

 

اگر از ترازوی دیجیتال استفاده می کنید ، کالیبراسیون آن باید در فواصل منظم انجام شود. با قرار دادن وزنه های 5 کیلوگرمی می توانید تست کنید که ترازوی شما به درستی اندازه گیری می شود یا نه. در همان زمان ، برای ردیابی دقیق وزن ، در حالی که اندازه گیری می کنید ؛ شما باید وزن کردن خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید اندازه گیری ها باید همیشه با همان وزن کردن انجام شوند ، مکان وزن کردن شما نباید در اندازه گیری های دیگر تغییر کند و در صورت امکان ، اندازه گیری ها باید همزمان انجام شود.

 

هنگام وزن کردن باید لباس سبک بپوشید و لوازم جانبی فلزی یا سنگین مانند جواهرات ، کمربندهایی که ممکن است در نتیجه اندازه گیری تأثیر بگذارند باید برداشته شوند.

 

از بسیاری از غذاهای کربن هیدراته یا نمک قبل از وزن گیری دور بمانید. از مصرف الکول اجتناب کنید

 

  مصرف زیاد نمک و کربوهیدرات با افزایش احتباس آب در بدن باعث ورم می شود. وضعیت مشابهی برای مصرف الکل معتبر است.

 

روز پس از یک سفر طولانی شما نباید وزن کنید

 

  میزان ادم در بدن به دلیل نشستن طولانی مدت و تغییر فشار در طول یک سفر طولانی افزایش می یابد.

 

بعد از دوش بلافاصله وزن نگیرید

 

  آبی که پس از دوش گرفتن توسط پوست و موهای ما نگه داشته می شود باعث وزن بیش از حد شما می شود.

یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :