https://arisefamilychiropractic.com/wp-content/uploads/chiropractor.jpg

کایروپراکتیک چیست؟

 

کایروپراکتیک یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که با استفاده از تکنیک های خاصی که به صورت دستی اعمال می شود ، رفع گرفتگی در ساختارهای اسکلتی عضلانی ، به ویژه ستون فقرات را فراهم می کند.

 +

متخصصان عمل جراحی با استفاده از دستها یا وسایل کمکی ، نیروی ناگهانی و کنترل شده ای را به ستون فقرات وارد می کنند. هدف اصلی تصحیح ناهماهنگی ها (فرورفتگی ها) در سیستم اسکلتی عضلانی است ، در نتیجه فشرده سازی عصب را کاهش می دهد ، درد را کاهش می دهد و توانایی طبیعی بدن را برای بهبود خود بهبود می بخشد.

 

ساب لکساسیون اختلال در یک مفصل یا قطعه نامرتب است که در آن یکپارچگی و عملکرد فیزیولوژیکی و بیومکانیکی تغییر می کند ، در جریان اطلاعات بین مغز و بقیه اعضای بدن تداخل ایجاد می کند ، و اطلاعات منتقل شده از ریشه های عصب را کاهش می دهد یا تغییر می دهد.

 

گرفتگی مهره ها توانایی بهبودی بدن را کاهش می دهد. این وضعیت باعث پریشانی می شود زیرا بر توانایی طبیعی سیستم عصبی در عملکرد تأثیر می گذارد. ساب لاغری می تواند در نتیجه فشارهای مکرر جسمی یا یک حادثه جسمی رخ دهد ، اما اغلب می تواند نتیجه سبک های زندگی امروز باشد: استرس بیش از حد ، سو تغذیه ، کمبود یا اضافه ورزش بدنی

 

عواقب ناشی از افتادگی ، بسیاری از بیماری های شایع است ، از جمله سردرد ، درد فک ، درد قفسه سینه ، کمردرد ، عدم تمرکز ، اختلالات خواب ، پایین بودن سیستم ایمنی بدن و حتی مشکلات در زانوها و پاها. با این حال ، برای حفظ آن بسیار مهم است. سلامتی کل بدن.

 

متخصص کایروپراکتور ساب لکشن را تشخیص می دهد و تنظیمات خاصی را روی مفصل ایجاد می کند بدون آنکه از دامنه حرکتی فیزیولوژیکی فراتر رود ، اغلب با تنظیمات خاصی که توسط دستان وی انجام می شود. این تنظیم ستون فقرات را به حالت اولیه خود برمی گرداند ، اصطکاکی را که باعث سایش و تحلیل رفتن مفاصل می شود ، از بین می برد ، و جریان عصبی و عصبی را بازیابی می کند.

 

مناطق کاربرد معمول تمرین کایروپراکتیک

 

کاربردهای کایروپراکتیک به طور گسترده در سراسر جهان در دردهای ستون فقرات به صورت مکانیکی استفاده می شود و به طور گسترده ای در ادبیات آمده است. مناطق پرکاربرد

 

دردهای کمر و کمر

 

گردن درد

 

آسیب های ورزشی

 

سردرد و مشکلات تعادل

 

فیبرومیالژیا

 

سندرم درد میوفاشیال

 

اختلالات وضعیت بدنی

 

خطرات موجود در عمل کایروپراکتیک چیست؟

 

عمل کایروپراکتیک ایمن است و هنگامی که با آموزش مجاز کایروپراکتیک انجام می شود مشکلی جدی ایجاد نمی کند. عوارض جانبی جدی این است که باعث آسیب به سکته در شریان مهره ای و متعاقب آن در شریان مهره ای می شود. اکثر قریب به اتفاق عوارض دستکاری ستون فقرات به دلیل تشخیص نادرست یا تکنیک نامناسب در بیشتر موارد ، با ارزیابی دقیق و آگاهی از عوارض و موارد منع درمان دستکاری ، احتمال پیشگیری از آسیب زیاد است.

 

شکستگی حاد

 

در رفتگی

 

 پارگی رباط

 

 عدم ثبات

 

 تومورهای ستون فقرات

 

 عفونت

 

 میلوپاتی حاد

 

 آسیب های حاد بافت نرم

 

 پوکی استخوان

 

نارسایی مهره ای

 

سرنگومیلیا

 

در مواردی مانند واژیناسیون بیسیل در ستون فقرات گردنی فوقانی نباید استفاده شود.

 

 

 

یک طرح درمانی کایروپراکتیک شامل چه مواردی است؟

 

 

 

متخصص کایروپراکتیک برای افزایش ظرفیت عملکردی و کاهش درد ؛ ستون فقرات و سایر دستکاری ها یا تحرکات بافت نرم ، تکنیک های ریلکسیشن مایوفاشیال ، نوار کینزیوتراپی ، تمرینات درمانی ، هدف آن حفظ کیفیت زندگی در بالاترین سطح با آموزش های ارگونومی برای بهینه سازی سلامت ستون فقرات است.

پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :