https://basiclyhealthy.com/wp-content/uploads/2020/07/Weight-10-2048x1363.jpg

 

 

گرسنه بودن به خاطر رژیم گرفتن و لاغر شدن ، کنار گذاشتن وعده های غذایی معمولاً باعث افزایش وزن می شود ، حتی اگر این باعث شود فکر کنیم با گذشت زمان ضعیف می شویم. زیرا متابولیسم که به طور کامل تغذیه نشود با وضعیت دیگری روبرو می شود. او دچار استرس متابولیکی می شود و شرایط را به عنوان یک سندرم ترک برداشت می کند و تمایل دارد تا حد ممکن انرژی ذخیره کند. بنابراین ، شروع به ذخیره هر غذایی می کند که به عنوان چربی در بدن مصرف می شود.

 

این کمک به کسی است که می خواهد رژیم بگیرد ، عادات غذایی سالم به دست آورد. تصور می شود که یک رژیم غذایی سالم و متعادل با گذشت زمان وزن اضافی را از بین می برد. در حالی که بسیاری از متخصصان رژیم درمانی لیست های رژیمی تهیه می کنند ، آنها بین رژیم های پروتئینی یا کربوهیدرات برای افرادی که می خواهند لاغر شوند تصمیم می گیرند. اگرچه زیاد ترجیح داده نمی شود ، اما رژیم های متعادل تأکید می شوند زیرا چنین رژیم هایی باعث کاهش وزن طولانی مدت می شوند.

  

شما نباید گرسنه رژیم بگیرید!

 

بارزترین ویژگی رژیم های غذایی این است که آنها شامل وعده های غذایی مکرر هستند. دلیل داشتن وعده های غذایی بیشتر این است که نباید گرسنه بمانید. برخلاف آنچه شناخته شده است ، گرسنه بودن تأثیر یکسانی بر همه ندارد ، در ابتدا باعث کاهش وزن ناسالم و نامتعادل می شود ، اما بدن سپس تمایل به افزایش وزن سریع دارد.

 

اگرچه به نظر می رسد کاهش وزن از این طریق روندی سریع و مثر است ، اما در آینده می توان با مشکلات عمده سلامتی روبرو شد. بدن مقدار کافی کالری برای دریافت دارد و وقتی این کالری ها گرفته نشوند ، اعضای بدن قادر به عملکرد نیستند.

 

چه کسی نباید هرگز با گرسنگی لاغر شود؟

 

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هرگز نباید سعی کنند وزن خود را از گرسنگی کاهش دهند. به همین ترتیب ، در مورد دیابت پنهان و دیابت ، نباید به دنبال روش کاهش وزن از گرسنگی بود. زیرا در مدت کوتاهی تأثیرات منفی خود را نشان می دهند. افرادی که با این بیماری های مزمن سر و کار دارند و احتمالاً به این بیماری ها مبتلا هستند ، ترجیح نمی دهند از این طریق لاغر شوند. کاهش وزن در مدت زمان کوتاه منجر به کمبود ویتامین ها و مواد معدنی کافی می شود و پس از گذشت زمان ، فرد پس از افزایش وزن چاق می شود. به همین دلایل ، ممکن است مشکلات روانی یا افسردگی رخ دهد.

 

کاهش وزن در برنامه های غذایی مشاهده می شود که مادران باردار و شیرده با تصمیمی که برای کاهش سریع وزن گرفتند شروع کردند. اما این روش از تأمین مواد مغذی لازم به بدن جلوگیری کرده و مشکلات جدی را هم برای کودک و هم برای مادر ایجاد می کند. این امکان وجود دارد که افرادی که از داروهای منظم مانند انسولین ، کودکان ، افراد مبتلا به اختلالات خوردن و درمان روانی استفاده می کنند ، از برنامه غذایی که با این روش ها ایجاد می کنند آسیب های مختلف ببینند.

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :