https://i-sam.unimedias.fr/2019/10/01/cancer_du_colon.jpg

سرطان روده بزرگ چیست؟

سرطان روده بزرگ یک بیماری بدخیم است که در روده بزرگ ایجاد می شود و در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

 

علائم سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ علائم زیادی دارد. این علائم ممکن است بسته به محل سرطان روده بزرگ متفاوت باشد. یافته هایی مانند خونریزی پنهان ، کم خونی و کاهش وزن در سرطان های واقع در روده بزرگ راست برجسته است. در سرطان های واقع در روده بزرگ چپ. علائمی مانند تورم در شکم ، تغییر در اجابت مزاج و خونریزی مقعدی ممکن است ایجاد شود. با این حال ، در سرطان رکتوم ، خونریزی مقعدی و تغییر شکل مدفوع در خط مقدم است.

 

تشخیص سرطان روده بزرگ

ساده ترین آزمایش که نشان می دهد سرطان روده بزرگ است ، خون پنهانی در مدفوع است. سرطانهای پیشرفته در معایناتی مانند توموگرافی و سونوگرافی نیز دیده می شوند. با این حال ، تشخیص قطعی توسط کولونوسکوپی انجام می شود.

 

 

 

مراحل سرطان روده بزرگ

در مورد مرحله IV ، سرطان به اندام های دیگر گسترش یافته و بهره از درمان جراحی کاهش می یابد. قرار داشتن در مرحله قابل درمان برای سرطان روده بزرگ یک شانس است.

 

 

 

درمان سرطان روده بزرگ

سرطان هایی که فقط به روده بزرگ محدود می شوند باید بدون انتظار عمل شوند. این وضعیت برای سرطان مقعد کمی متفاوت است ، رادیوتراپی و شیمی درمانی می توانند با توجه به شرایط بالینی بیمار و مرحله بیماری قبل از جراحی استفاده شوند.

 

 

 

جراحی سرطان روده بزرگ

پس از ارزیابی بیهوشی بیمار از جراحی سرطان روده بزرگ ، مناسب ترین روش باید برای بیمار انتخاب شود. استفاده از یک روش برای هر بیمار بسیار دقیق نخواهد بود ، روش جراحی باید با توجه به سن بیمار ، شرایط بالینی و تجربه جراح انتخاب شود.

 

شیمی درمانی در سرطان روده بزرگ چه مدت طول می کشد؟

ما با توجه به مشاوره آنکولوژی و آسیب شناسی نهایی ، شیمی درمانی را در سرطان روده بزرگ برنامه ریزی می کنیم. این برای هر بیمار متفاوت است. انتخاب داروها و مدت زمان مصرف ممکن است بسته به سن بیمار ، وضعیت قلب و سایر اعضای بدن او متفاوت باشد.

 

 

 

آیا سرطان روده بزرگ کشته می شود؟

سرطان روده بزرگ یک بیماری بسیار کشنده است. در بیمارانی که تحت درمان مناسب یا مراحل پیشرفته قرار نگرفته اند ، می تواند کشنده باشد. انسداد ناشی از سرطان روده بزرگ همچنین می تواند منجر به سوراخ شدن و مرگ ناگهانی در شکم شود.

 

 

 

چه مدت سرطان روده بزرگ رخ می دهد؟

همه سرطان های روده بزرگ از پولیپ ایجاد می شوند. در حالی که حدود 5 سال طول می کشد تا یک پولیپ ایجاد شود ، اما تبدیل آن از پولیپ به سرطان حدود 5 سال طول می کشد.

چهارشنبه 16 تیر 1400
بؤلوملر :