https://localhens.com/wp-content/uploads/2018/03/carton-eggs.jpg

یک غذای شگفت انگیز: تخم مرغ

 

 

تخم مرغ؛ پوسته بیرونی از یک سفید متراکم با یک زرد مدور در وسط تشکیل شده است. رنگ پوسته تخم مرغ (سفید یا قهوه ای) با توجه به نژاد مرغ متفاوت است. تفاوت در این پوسته بر ارزش غذایی تخم مرغ تأثیر نمی گذارد. رنگ زرده تخم مرغ با توجه به رژیم غذایی مرغ تغییر می کند. در کسانی که با ذرت ، چمن سبز و جو تغذیه می شوند زرد تیره و در کسانی که با غذای آماده تغذیه می شوند زرد روشن است.

 

محتوای تغذیه ای 1 تخم مرغ چگونه است؟

 

1 تخم مرغ تقریباً 70-80 کالری است. تخم مرغ در مقایسه با بسیاری از غذاها یک غذای سیرکننده و کم کالری است. محتوای کربوهیدرات آن کاملاً کم است. تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن شما است. همانطور که می دانیم ، اسیدهای آمینه عناصر سازنده پروتئین ها هستند. از طرف دیگر ، اسیدهای آمینه ضروری اسیدهای آمینه ای هستند که نمی توانند در بدن ما تولید شوند و از خارج به دست می آورند. پروتئین های تخم مرغ هضم می شوند و صد در صد مورد استفاده قرار می گیرند بدون اینکه در بدن شما زائد باشد.

 

زرده یا سفیده تخم مرغ ؟

 

تفاوت اصلی بین تخم مرغ و زرده تفاوت آنها در اسیدهای آمینه است. 63٪ پروتئین های سفید تخم مرغ آلبومین هستند و باقی مانده آنها موسین ، موکوئید و آویدین است. زرده تخم مرغ غنی از ویتامین و فسویتین است. زرده تخم مرغ مقدار لیزین ، لوسین ، ایزولوسین و متیونین بیشتر از سفید است. در عین حال ، زرده تخم مرغ از نظر ویتامین ها و مواد معدنی غنی تر است. تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی آنتی اکسیدان است. اگر می خواهید از تخم مرغ بهره کامل ببرید ، زرده و سفید را با هم مصرف کنید.

 

آیا تخم مرغ کلسترول را افزایش می دهد؟

 

در حالی که برخی از متخصصان تخم مرغ را به دلیل بالا بردن کلسترول منع می کنند ، برخی دیگر آنها را توصیه می کنند.طبق توصیه های غذایی انجمن قلب آمریکا ، میزان کلسترول خوراکی توسط افراد سالم نباید بیش از 300 میلی گرم باشد. افراد با کلسترول بالا باید زیر 200 میلی گرم باشند.

 

مطالعات نشان داده است که خوردن رژیم غذایی حاوی چربی اشباع شده در افزایش کلسترول خون موثرتر از خوردن غذاهای حاوی کلسترول بالا است.تخم مرغ حاوی یک سوم 5 گرم چربی است که بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده و غیراشباع است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در تخم مرغ ، لسیتین تأثیر کمی بر کلسترول خون دارد.

 

تخم مرغ یک غذای عالی ، از نظر پروتئین معادل شیر مادر است. بنابراین ، به رژیم غذایی خود تخم مرغ اضافه کنید.

 

به امید روزهای سالم و آرام

یکشنبه 20 تیر 1400
بؤلوملر :