https://apexmedicalspa.com/wp-content/uploads/Laser-Acne-Treatment.jpg

جوش و درمان آکنه

 

جوشیک بیماری پوستی است که با التهاب غدد چربی در ریشه مو مشخص می شود. آکنه (جوش) بیشتر در نوجوانی دیده می شود. آکنه اغلب در صورت ، پشت ، سینه ، بازوها ، شانه ها و باسن ظاهر می شود. آکنه در مردان بیشتر از زنان است. بیشتر افراد مبتلا به آکنه شدید یک ویژگی خانوادگی دارند. در بیماران زن ؛ اگر آکنه با رشد موهای مردانه و بی نظمی قاعدگی همراه باشد ، باید معاینات هورمونی انجام شود.

 

دلایلی که آکنه را افزایش می دهد؟

 

داروها: لیتیوم ، گلوکوکورتیکوئیدها ، داروهای ضد بارداری خوراکی ، یدیدها ، آندروژن ها ، دانازول.

 

فشار

 

استفاده شدید و نادرست از مواد آرایشی

 

چگونه آکنه را درمان کنیم؟

 

مهمترین نکته در درمان آکنه سن بیمار ، شکل و توزیع آکنه است. اگر آکنه به غیر از صورت روی تنه گسترده باشد ، یا اگر به آکنه کیستیک تبدیل شده باشد ، کرم ها کافی نیستند ، باید آنتی بیوتیک خوراکی یا داروهای ویژه ویتامین A استفاده شود.

 

در صورت عدم درمان جوش چه اتفاقی می افتد؟

 

اگر آکنه درمان نشود ، خطر ایجاد زخم زیاد است و این وضعیت از نظر زیبایی ظاهری کاملاً آزار دهنده است.

 

چه مواردی باید در درمان آکنه در نظر گرفته شود؟

 

 صورت باید 1-2 بار در روز با یک ژل تمیز کننده ملایم شسته شود. برای کاهش خشکی و تحریک ناشی از داروهای آکنه ، باید بعد از پاکسازی پوست در شب از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده شود.

 

از چه مواردی در درمان آکنه استفاده نکنم؟

 

 از مواد آرایشی روغنی ، کرم های روغنی و ضد آفتاب های روغنی استفاده نشود.

 

آیا آکنه پس از درمان دوباره برمی گردد؟

 

ممکن است جوش ها پس از درمان دوباره ظاهر شوند و این بیشتر در افراد با نوع پوست چرب دیده می شود. محصولات آرایشی مناسب که تعادل چربی پوست را تنظیم می کنند ، خطر ایجاد آکنه را کاهش می دهند.

 

آیا فشار دادن جوش ها اشکالی ندارد؟

 

فشردن جوش ها درست نیست و شما دوره بهبودی آکنه را که می توانید با یک درمان ساده از بین ببرید و باعث ایجاد زخم می شوید طولانی می کنید.

 

آیا می توان از زخم های آکنه خلاص شد؟

 

جوش ها در صورت عدم درمان صحیح و به موقع می توانند جای زخم ایجاد کنند. آکنه های عمیق و ملتهب باعث ایجاد زخم های بیشتری می شوند. برای درمان اسکار آکنه درمان های لیزر ، سوزن طلا ، لایه برداری ، کرم های لایه بردار ، درمارولر یا درماپن می تواند انجام شود.

 

استفاده از محصولات آرایشی روی پوست مستعد آکنه

 

 استفاده از مواد آرایشی نامناسب ممکن است باعث ایجاد آکنه ، افزایش آکنه موجود یا ایجاد واکنش آلرژیک شود. بنابراین استفاده از محصولات آرایشی روی پوست مستعد آکنه بسیار مهم است. از کانسیلر ، سایه چشم ، پایه و پودرهای معدنی بر روی پوست مستعد آکنه استفاده شود.

شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :