https://servingjoy.com/wp-content/uploads/2014/12/Jar-of-ice-cold-Peach-Tea.jpg

فواید هلو: فواید شگفت انگیز این میوه خوشمزه تابستانی را کشف کنید

  

فواید هلو ، یکی از شیرین ترین و آبدارترین میوه های تابستانی ، بی پایان است. تصور می شود که این میوه آبدار بیش از 8000 سال پیش در چین سرچشمه گرفته است. هلو به همراه شلیل ، آلو ، زردآلو و گیلاس از خانواده میوه های سنگی است. همچنین یکی از اقوام بادام است. علاوه بر خوشمزه بودن ، فواید بی نظیری برای سلامتی دارد. می توانید این میوه خوشمزه را به تنهایی بخورید یا آن را به غذاهای مختلف اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با فواید هلو ، همراه با فواید سلامتی مانند بهبود سلامت دستگاه گوارش و صاف شدن پوست ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

ارزش های غذایی هلو

 

 

هلو دارای ویتامین ها ، مواد معدنی و بسیاری از ترکیبات گیاهی است. یک هلو متوسط ​​(حدود 150 گرم) حاوی این مواد مغذی است:

 

کالری: 58

پروتئین: 1 گرم

چربی: کمتر از 1 گرم

کربوهیدرات: 14 گرم

فیبر: 2 گرم

ویتامین C: 17٪ نیاز روزانه

ویتامین A: 10٪ نیاز روزانه

پتاسیم: 8٪ نیاز روزانه

نیاسین: 6٪ نیاز روزانه

ویتامین E: 5٪ نیاز روزانه

ویتامین K: 5٪ نیاز روزانه

مس: 5 درصد نیاز روزانه

منگنز: 5٪ نیاز روزانه

هلو همچنین حاوی مقادیر کمتری منیزیم ، فسفر ، آهن و برخی ویتامین های گروه B است. علاوه بر این ، با آنتی اکسیدان ها ؛ این ماده دارای ترکیبات گیاهی مفیدی است که با آسیب اکسیداتیو مقابله کرده و از بدن در برابر پیری و بیماری محافظت می کند. هرچه میوه تازه تر و رسیده تر باشد ، حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است.

 

در یک مطالعه ، اثرات آنتی اکسیدانی در 30 دقیقه پس از مصرف در مردان سالم که آب هلو تازه مصرف کردند ، مشاهده شد.

 

تصور می شود که هلوهای تازه و کنسرو شده دارای مقادیر مشابهی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند (به شرطی که میوه پوست کنده نشود). با این حال ، هلو تازه دارای سطوح آنتی اکسیدانی بالاتری است و در محافظت در برابر آسیب های اکسیداتیو موثرتر از انواع کنسرو شده است.

 

فواید هلو

همانطور که می بینید ، هلو از نظر فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی است. همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی مانند آنتی اکسیدان است که می تواند بدن شما را در برابر پیری و بیماری محافظت کند. بنابراین ، هلو چه فوایدی دارد؟

 

ممکن است به هضم غذا کمک کند

یک هلو متوسط ​​حدود 2 گرم فیبر برای شما فراهم می کند. نیمی از آنها فیبر محلول و نیمی دیگر غیر محلول هستند. فیبر نامحلول مقدار زیادی به مدفوع اضافه می کند و به عبور غذا از روده کمک می کند و احتمال یبوست را کاهش می دهد.

 

از سوی دیگر ، فیبر محلول به عنوان غذا برای باکتری های دوست در روده عمل می کند. این باکتری ها به نوبه خود اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای مانند استات ، پروپیونات و بوتیرات تولید می کنند که سلول های روده را تغذیه می کند. اسیدهای چرب زنجیره کوتاه موجود در روده شما همچنین می تواند به کاهش التهاب و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و کولیت اولسراتیو کمک کند.

 

شکوفه هلو قسمت دیگری از این میوه مفید است که می تواند برای هضم غذا مفید باشد. ما می دانیم که از آنها در طب سنتی چین برای درمان اختلالات گوارشی بسیار استفاده می شود. مطالعات مختلف نشان می دهد که ترکیبات موجود در گلها می تواند به طور م theثر قدرت و فرکانس انقباضات روده را افزایش دهد ، که به حفظ ریتم مناسب برای هل دادن مناسب غذا کمک می کند. در حالی که عصاره شکوفه هلو اغلب در تحقیقات استفاده می شود ، یک چای گیاهی تهیه شده از گل در کره به طور گسترده ای مصرف می شود.

 

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

نکته دیگری که می توانیم آن را از فواید هلو بدانیم ، سلامت قلب است. این میوه خوشمزه می تواند عوامل خطر در بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول را کاهش دهد. علاوه بر این ، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که هلو می تواند به اسیدهای صفراوی ، ترکیباتی که توسط کبد از کلسترول تولید می شود ، متصل شود. اسیدهای صفراوی مقید ، همراه با کلسترول موجود در آنها ، در نهایت از طریق مدفوع دفع می شود. این می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

 

همچنین تحقیقی وجود دارد که نشان می دهد هلو می تواند سطح کلسترول کل و بد و همچنین فشار خون و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

 

از سلامت پوست پشتیبانی می کند

هلو دارای اثرات محافظتی است که به سلامت پوست شما کمک می کند. مطالعات مختلف نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو می توانند توانایی پوست در حفظ رطوبت را بهبود بخشند ، در نتیجه باعث بهبود بافت پوست می شوند. با این حال ، پیش بینی می شود که استفاده از عصاره های شکوفه هلو یا میوه به طور مستقیم بر روی پوست می تواند از آسیب UV جلوگیری کند.

 

ممکن است از برخی از برخی انواع سرطان جلوگیری کند

 

 

وقتی صحبت از فواید هلو می شود ، یکی از خواص برجسته آن نوید سرطان برای انواع مختلف آن است.  هلو مانند بسیاری از میوه ها ، ترکیبات گیاهی مفیدی را برای بدن شما فراهم می کند که ممکن است در برابر انواع سرطان ها محافظت کند.

 

به طور خاص ، پوست و میوه هلو غنی از کاروتنوئیدها و اسید کافئیک است (دو نوع آنتی اکسیدان خاصیت ضد سرطانی دارند). مطالعات مختلف نشان داده است که ترکیبات موجود در دانه هلو می تواند رشد تومورهای پوستی غیر سرطانی را محدود کرده و از تبدیل آنها به سرطانی جلوگیری کند.

 

هلو همچنین دارای پلی فنل است. پلی فنول ها دسته ای از آنتی اکسیدان ها هستند که ثابت شده است رشد و گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد. پلی فنل های هلو ممکن است توانایی از بین بردن سلول های سرطانی را داشته باشد بدون اینکه به سلول های سالم آسیب برساند.

 

یک مطالعه نشان داد که زنان یائسه ای که حداقل 2 هلو یا شلیل مصرف می کنند هر روز در طی 24 سال 41٪ خطر ابتلا به سرطان پستان را دارند.

 

ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد

هلو می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد. هنگامی که بدن شما در معرض آلرژن قرار می گیرد ، هیستامین ها یا مواد شیمیایی ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن شما را برای از بین بردن آلرژن آزاد می کند. هیستامین ها بخشی از سیستم دفاعی بدن شما هستند و باعث ایجاد علائم آلرژی مانند عطسه ، خارش یا سرفه می شوند. تحقیقات نشان می دهد هلو با جلوگیری از ترشح هیستامین در خون می تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند. همچنین حدس زده می شود که عصاره هلو نیز ممکن است م effectiveثر باشد و التهاباتی را که در واکنش های آلرژیک معمولاً دیده می شود ، محدود کند.

 

سایر مزایای احتمالی

فواید هلو به همین موارد محدود نمی شود. مطالعات نشان می دهد که می تواند فواید زیر را نیز داشته باشد:

ممکن است از ایمنی حمایت کند: هلو غنی از مواد مغذی تقویت کننده ایمنی و آنتی اکسیدان است. مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که می تواند با انواع خاصی از باکتری ها نیز مبارزه کند.

ممکن است در برابر سموم خاص محافظت کند: در یک مطالعه ، عصاره هلو که به افراد سیگاری داده می شود باعث دفع ادرار نیکوتین می شود.

ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد: تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در هلو می توانند از افزایش سطح قند خون و مقاومت به انسولین جلوگیری کنند.

اضافه کردن به رژیم غذایی آسان است

هلو میوه ای است که به راحتی قابل دسترسی است و می توان آن را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کرد. شما می توانید از این میوه خوشمزه به صورت خام یا پخته لذت ببرید. می توانید با افزودن آن به ماست یا انواع دسرها ، آن را مصرف کنید.

 

به عنوان مثال هلو تازه یک میان وعده غنی از مواد مغذی عالی است. به راحتی می توانید آن را به تنهایی یا همراه با ماست و یک مشت آجیل میل کنید. همچنین می توانید هلو را در اسموتی مخلوط کرده یا کمی له کنید تا طعم آن به آب اضافه شود.

 

چگونه هلو را انتخاب کنیم؟

 

 

هلو بسیار متنوع است ؛ برخی ممکن است سفید ، برخی ممکن است زرد باشد. هلوهای سفید معمولاً شیرین تر هستند ، در حالی که هلوهای زرد ترش تر هستند. هنگام انتخاب هلو ، به طور معمول می توانید بوی آن را در نظر بگیرید. هرچه رایحه شیرین تر باشد ، معمولاً بیشتر رس می شود. سعی کنید از میوه های له شده ، قهوه ای ، پوسیده یا چروکیده شده ، بیش از حد رسیده جلوگیری کنید. در عوض ، هلوهایی با گوشت سفت یا کمی نرم انتخاب کنید.

 

با فشار دادن گوشت و احساس خرد شدن کمی هلو می توانید بفهمید چه موقع هلو رسیده و آماده خوردن است. هلوها پس از چیدن همچنان به بلوغ می رسند. بنابراین ، اگر هلوهایتان بسیار سفت است ، سعی کنید آنها را بدون مصرف 1-3 روز روی پیشخوان نگه دارید. هلوهای رسیده تقریباً یک هفته در دمای اتاق دوام می آورند. اگر در این مدت قصد خوردن آنها را ندارید ، می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید تا از رسیدن بیش از حد آنها جلوگیری کند. همچنین می توانید هلوهای رسیده را فریز کنید ، اما ابتدا باید آنها را خرد کرده و در کمی آب لیمو غوطه ور کنید تا از قهوه ای شدن آنها جلوگیری شود.

یکشنبه 10 مرداد 1400
بؤلوملر :