https://drinkrepent.com/wp-content/uploads/2019/05/List-of-Minerals-in-Sea-Salt-Repent-blogs.jpg

نمک دریا چیست؟ فواید نمک دریایی چیست؟

آیا می خواهید پوست و بدن سالمی داشته باشید؟ ابتدا مقاله نمک دریا را بخوانید ، بیایید شروع کنیم! نمک دریا چیست؟ نمک دریا نمکی است که در اثر تبخیر آب دریا ایجاد می شود. رنگ این نمک به دلیل جذب مواد معدنی مهم از لایه رس خاک دریا ، تیره تر از نمک تصفیه شده است.

 

 

 

نمک دریا چیست؟

نمک دریا تیره تر از نمک سفره است زیرا حاوی مواد معدنی از لایه های رس و آب دریا است. نمک دریا ، کلسیم ، پتاسیم ، ید ، سدیم و غیره. این می تواند تا 82 ماده مغذی مفید برای بدن ، از جمله این محتوا برای حفظ تعادل الکترولیت ، سلامت پوست و رفع نیازهای معدنی بدن مفید است.

 

 

 

فرایند پردازش نمک دریا نیز برخلاف سایر نمک های فرآوری شده که اغلب حاوی مواد شیمیایی بیشتری هستند ، ساده است.

 

با این حال ، باید بدانید که آب و هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه نیز نقش مهمی در کیفیت و ترکیب مواد معدنی ارائه شده توسط نمک دریا دارد.

 

 

 

 

 

فواید نمک دریایی چیست؟

 

 

نمک دریا برای سلامت پوست مفید است

نمک دریا می تواند به حفظ رطوبت و جلوگیری از التهاب سطح پوست و آکنه کمک کند. این به دلیل محتوای منیزیم آن است که ضد التهاب است. علاوه بر این ، نمک همچنین به دفع سموم و کوچک شدن منافذ و تسریع گردش سلول ها کمک می کند.

 

تعادل الکترولیت را حفظ می کند

نمک دریا سرشار از منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و سدیم است. این باعث می شود که منبع عالی الکترولیت ها باشد. بدن انسان برای حفظ ترکیب و گردش خون ، مقاومت ماهیچه ها و عملکرد کلی بدن به الکترولیت ها نیاز دارد.

 

 

از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند

آیا اغلب دچار درد و گرفتگی عضلات می شوید؟ ممکن است پتاسیم و منیزیم کمتری مصرف کنید. نمک دریا می تواند راه حلی برای رفع گرفتگی عضلات و تقویت عضلات بدن باشد. حمام نمک دریا یک اثر اسمزی ایجاد می کند که از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. این همان چیزی است که نمک دریا را در کاهش خستگی و سفتی مداوم مفید می کند.

 

 

کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد

برای کسانی از شما که مشکل خواب دارند ، نمک دریا می تواند به شما در خواب راحت کمک کند. حمام کردن با نمک دریا احساس آرامش را ایجاد می کند و ماهیچه های کشیده را آرام می کند. همچنین ، مصرف نمک دریا می تواند از عادت آبریزش یا ترشح زیاد بزاق در هنگام خواب جلوگیری کند.

 

 

 

 

تفاوت نمک دریا و نمک سفره

همانطور که قبلاً ذکر شد ، نمک دریا از تبخیر آب دریا به دست می آید و سپس به نمک تبدیل می شود. مناطق مختلف دارای فرایندهای تولید متفاوت هستند و هر منطقه تغییرات متفاوتی در مواد معدنی ، رنگ ، سطح شوری و بافت ایجاد می کند.

 

 

معمولاً نمک دریا به شکل بلورهای بزرگ نامنظم است. نمک دریا گرانتر است زیرا از نمک سفره سالم تر است. از سوی دیگر ، نمک سفره مترادف با بافت ریزتر و سطوح مختلف شوری است. نمک سفره همچنین حاوی ید است که یک ماده مغذی ضروری برای حفظ سلامت تیروئید است. کمبود ید می تواند باعث عملکرد مطلوب تیروئید شود. نتایج از گواتر گرفته تا غده تیروئید متورم متفاوت است. نمک سفره معمولاً در استخرها تولید می شود ، بنابراین قیمت آن ارزان تر است. محتوای ید به کود ، آبیاری و فرایند تولید بستگی دارد.

چهارشنبه 13 مرداد 1400
بؤلوملر :