بانوی زیبا

سندرم تخمدان پلی کیستیک (pkos) چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.YCBI4XCQ_HOVId4nBKNd4QHaE6?pid=Api&rs=1

سندرم تخمدان پلی کیستیک (pkos) چیست؟

این یک اختلال هورمونی ژنتیکی است که علت آن مشخص نیست و امروزه از هر 10 زن در دو نفر مشاهده می شود. در این بیماری ، که نه تنها در سنین بالا ، بلکه در دوره های نوجوانی نیز ظاهر می شود: بی نظمی یا عدم وجود قاعدگی ، افزایش رشد مو ، آکنه ، افزایش وزن ، ایجاد مقاومت به انسولین ، مشکلات پوستی و فاکتور استرس و تمایل به افسردگی از مشکلات اصلی است.

 

اولین تشخیص ممکن است به دلیل علائم دوران بلوغ به تأخیر بیفتد زیرا در دوران بلوغ ظاهر می شود. با این حال ، مطابق با علائم در حال ظهور ، تشخیص آن با ارزیابی  برخی آزمایشات و سونوگرافی در مداخله زودهنگام آسان تر است. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض خطر چاقی و دیابت هستند.

 

آیا درمانی برای بیماری  پلی کیستیک وجود دارد؟

اگرچه این روش درمانی قطعی نیست ، اما روشهایی وجود دارد که می تواند علائم را کاهش دهد ، آنها را از بین ببرد و کیفیت زندگی را افزایش دهد. با توجه به شکایات بیماران ، درمان مناسب با توجه به عواملی مانند سن ، وزن ، میل بارداری یا عدم تمایل بیمار امکان پذیر است.

اولین مورد این است: تغییر سبک زندگی. برای فرد ضروری است که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کند ، عزم خود را برای کاهش وزن ، کنار آمدن با عوامل استرس ، زندگی منظم و برنامه ریزی شده ، جلوگیری از فعالیت بدنی منظم و عادات بد ، تعیین کند. در حقیقت ، اساسی ترین اصول محافظت از سلامتی ما از این راه ها عبور می کند.با مداخلات لازم در حضور پزشک و متخصص رژیم غذایی ، می توان کنترل مادام العمر را فراهم کرد و زندگی سالم را داشت.

 

 مشکل دیگری که اغلب در پلی کیستیک بیش از سندرم ایجاد می شود: آپنه خواب

 

آپنه خواب: توقف تنفس به مدت 10-15 ثانیه در هنگام خواب است. 5٪ از زنان مبتلا به PCOS دچار آپنه خواب هستند.

 

هنگام صبح که بیماران از خواب بیدار می شوند ، احساس خستگی ، بی بند و باری می کنند. تمایل به خواب در طول روز زیاد است. در چنین حالتی ، باید در بیمارستان یا مرکزی با آزمایشگاه خواب ارزیابی شود.

 https://healthjade.com/wp-content/uploads/2017/09/polycystic-ovarian-syndrome.jpg

در اینجا برخی از توصیه های رژیم غذایی وجود دارد:

 

کنترل وزن:

کاهش 3-4 کیلوگرم در ماه با یک برنامه غذایی منظم و متعادل ، سالم ترین و ایده آل ترین روش است. شروع با عزم و اراده ، به جای اینکه به این فکر کنیم که اولاً چند کیلو وزن کم کنیم ، ما را قادر می سازد سریعتر به هدف برسیم. برای اطمینان از ایجاد انگیزه لازم است هر از گاهی فرار کنید ، زیرا رژیم مداوم باعث کاهش سرعت متابولیسم می شود. به همان اندازه رسیدن به هدف مهم است که با خوردن چیزی که در یک وعده غذایی در هفته میل می کنید انگیزه خود را ایجاد کنیم.

 

اصلیترین وعده های غذایی صبحانه:

 

کمتر غذا خوردن اساسی ترین قانون است. در غیر این صورت ، ما نمی توانیم گرسنگی خود را کنترل کنیم یا حتی اگر غذا بخوریم ، ممکن است سیر نشویم و با بحران های گرسنگی تمایل ما به دسر افزایش می یابد. در هر کجا که هستیم ، نباید از تهیه میان وعده ها و وعده های اصلی خود غافل شویم ، تغذیه با فاصله 3-4 ساعت برای کنترل قند خون مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر صبحانه خود را ساعت هشت صبح بخوریم ، باید حوالی ساعت 10:30 و 11 صبح میان وعده بخوریم. برای تنقلات ، ممکن است به جای تنقلات ، شیر ، دوغ ، ماست را به همراه میوه های خشک ترجیح دهیم.

 

غذاهای با شاخص گلیسمی پایین را ترجیح دهید:

شاخص گلیسمی را می توان به عنوان تأثیر کربوهیدرات ها بر قند خون در بدن تعریف کرد. شاخص گلیسمی پایین ، شاخصی است که به طور ناگهانی باعث تسریع و کاهش قند خون نمی شود. برای کنترل سالم قند خون و کاهش مقاومت به انسولین ضروری است. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین: محصولات غلات کامل ، سبوس جو دوسر ، ذرت  ، خربزه ، هندوانه ، آناناس ، ذرت بو داده ، بلغور ، هویج ، غذاهای غیر نشاسته ای.

 

مصرف آب:

در هر رژیم غذایی ، میزان آب مورد نیاز بدن ما 5/2 - 3 لیتر در روز است. اگر در نوشیدن آب مشکلی داریم ، می توانید با غذاهایی با طعم مورد علاقه ما آب تهیه کنید. به عنوان مثال ، ما باید آب را با لیمو ، زنجبیل ، میخک و میوه های خشک تهیه کنیم و نیاز آب خود را برآورده کنیم. به این ترتیب مشکل ادم و تورم برطرف می شود.

آردینی اوخو
پنجشنبه 25 دی 1399
بؤلوملر :

سنگ عقیق چیست؟ چه فوایدی دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.1tg2ZrywCk8oQvf43ioN9gHaHE?pid=Api&rs=1

سنگ عقیق چیست؟ چه فوایدی دارد؟

همچنین به سنگ یمن یا سنگ جاودانه معروف است. سنگ عقیق در بسیاری از رنگ ها موجود است. اما رایج ترین رنگ ها قرمز و نارنجی است. به ویژه در کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر هرتز است. اعتقاد بر این است که محمد (ص) انگشتر عقیق نیز به همراه داشته است. این سنگی است که نشان دهنده شادی و آرامش است.

 

سنگ عقیق در کدام کشورها استخراج می شود؟

کشورهایی که سنگ عقیق استخراج می شود به شرح زیر است: چین ، ایتالیا ، ماداگاسکار ، مکزیک ، مصر و ایران

سنگ عقیق به کشورهایی مانند آلمان و هند صادر می شوند.

 

سنگ عقیق در کدام چاکراها موثر است؟

چاکراهایی که عقیق روی آنها موثر است چاکرای قلب ، چاکرای ریشه و چاکرای زیر شکم هستند.

 

فواید سنگ عقیق چیست؟

 

از نظر معنوی از افراد محافظت می کند.

انرژی زیادی دارد و استرس را از بین می برد.

به فرد کمک می کند تا معاشرت کند و با محیط سازگار شود.

احساس خستگی و فرسودگی را از بین می برد.

درد را کاهش می دهد.

برای پوست مفید است.

انرژی زندگی را افزایش می دهد.

با حواس پرتی شما از افکار منفی ،  افکار و انرژی مثبت را فراهم می کند.

قدرت منطق می دهد.

محافظت در برابر چشم بد را فراهم می کند.

گردش خون را تنظیم می کند.

برای فشار خون مفید است.

برای نامزدی خوب است.

متابولیسم را تسریع می کند.

سنگ عقیق یک عملکرد محافظ در برابر انرژی منفی دارد.

برای بی خوابی مفید است.

سنگ عقیق باعث نشاط می شود.

افراد را خوشبین می کند.

باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.

برای اختلالات عصبی مفید است.

گفته می شود که از استخوان ها و ساختار دندان محافظت می کند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.JUQvXoS-k17NDavYiiR-pQHaFA?pid=Api&rs=1

چگونه سنگ عقیق را تمیز کنیم؟

مانند تمام سنگهای طبیعی ، سنگ عقیق نیز باید مرتبا تمیز شود. سنگ های پاک نشده می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند ، بنابراین تمیز کردن باید به طور منظم انجام شود. روش های تمیز کردن سنگ عقیق به شرح زیر است:

می توانید سنگ را با یک ساعت نگه داشتن در زیر نور آفتاب تمیز کنید.

همچنین می توانید سنگ را با خیساندن یک ساعت در زیر آب روان تمیز کنید. اما این روش امروزه پر هزینه خواهد بود. بنابراین ، نگه داشتن آن در زیر نور خورشید کافی خواهد بود.

برای تمیز کردن روزانه ، سنگ باید با یک پارچه مرطوب پاک شود. هیچ ماده شوینده ای نباید استفاده شود.

آردینی اوخو
چهارشنبه 24 دی 1399
بؤلوملر :

چه زمانی و در چه سنی جراحی گوش انجام می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R7c5bb6e5a630da6eb0d59fdf151ad6a0?rik=AFHVhkCK186s5g&riu=http%3a%2f%2fwww.facialsurgery.com%2fimage%2fbig%2ftwopics%2fotoplasty_5872171191b.jpg&ehk=9JWwxx%2f5uXY07GuUaaxNfI%2fRWXZxtn604f5BgXZVSFU%3d&risl=&pid=ImgRaw

چه زمانی و در چه سنی جراحی گوش انجام می شود؟

کاربردهای اتوپلاستی که در بین مردم به عنوان جراحی گوش شناخته می شود ، توجه بسیاری از افراد مبتلا به این مشکل را به خود جلب می کند.

اتوپلاستی روشی برای تغییر شکل ، موقعیت یا اندازه گوش است. اگر از میزان خارج شدن گوش از سرتان ناراحت نیستید ، می توانید عمل جراحی زیبایی بینی را انتخاب کنید. اگر گوش ها یا گوش های شما به دلیل آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی بد شکسته باشد ، ممکن است اتوپلاستی استفاده کنید. اتوپلاستی را می توان در هر سنی ، بعد از رسیدن گوش به اندازه کامل (معمولاً بعد از 5 سال) ، تا بزرگسالی انجام داد. در بعضی موارد ، جراحی از همان 3 سالگی انجام می شود. اگر کودکی با گوشهای برجسته و اشکال دیگر گوش متولد شود ، بلافاصله پس از تولد آتل زدن شروع می شود و می تواند این مشکلات را با موفقیت اصلاح کند.

 

در موارد زیر می توانید از  اتوپلاستی استفاده کنید:

 

- اگر تصویر گوش برجسته ای دارید

- اگر گوشهای شما بزرگتر باشد ،

- شما از جراحی قبلی گوش راضی نیستید

 

اتوپلاستی به طور معمول در هر دو گوش برای بهینه سازی تقارن انجام می شود.

بعد از رسیدن گوش به اندازه کامل ، اتوپلاستی را می توان در هر سنی انجام داد ، معمولاً بعد از 5 سالگی انجام می‌شود. اتوپلاستی محل گوش شما را تغییر نمی دهد و توانایی شنوایی شما را تغییر نمی دهد.

 

اتوپلاستی خطرات مختلفی را شامل می شود ، از جمله:

 

زخم: در حالی که جای زخم دائمی است ، اما به احتمال زیاد در پشت گوش یا در چین گوش شما پنهان می شود.

 

عدم تقارن در قرار دادن گوش: این می تواند در نتیجه تغییراتی در روند بهبود ایجاد شود. علاوه بر این ، ممکن است جراحی عدم تقارن قبلی را با موفقیت اصلاح کند.

تغییر در احساس پوست: جابجایی مجدد گوش در حین جراحی زیبایی بینی ممکن است به طور موقت بر احساس پوست در ناحیه تأثیر بگذارد. به ندرت ، تغییرات دائمی هستند.

مشکلات بخیه: بخیه هایی که برای شکل جدید گوش استفاده می شود می تواند به سطح پوست برسد و ممکن است لازم باشد تا برداشته شود. این می تواند باعث التهاب پوست آسیب دیده شود. در نتیجه ، ممکن است نیاز به جراحی اضافی داشته باشد.

اصلاح بیش از حد: اتوپلاستی می تواند خطوط غیرطبیعی ایجاد کند که باعث می شود گوش ها به عقب ثابت شوند.

 

مانند هر نوع عمل جراحی بزرگ ، اتوپلاستی خطر خونریزی ، عفونت و واکنش های جانبی به بیهوشی را دارد. همچنین ممکن است به نوار جراحی یا سایر مواد استفاده شده در حین یا بعد از عمل واکنش آلرژیک داشته باشید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.bGP87obPrsTk1GmqE3e5LwHaDk?pid=Api&rs=1

روند قبل از عمل

در ابتدا ، شما در مورد جراحی زیبایی بینی با یک جراح پلاستیک صحبت خواهید کرد. در اولین بازدید شما ، جراح پلاستیک شما احتمالاً در مورد این فرایندها صحبت خواهد کرد:

 

سابقه پزشکی بررسی می شود : آماده باشید تا به سوالات مربوط به شرایط پزشکی فعلی و گذشته ، به ویژه عفونت گوش پاسخ دهید. در مورد داروهایی که اخیراً مصرف کرده اید یا مصرف کرده اید و هر جراحی دیگری که انجام داده اید صحبت کنید.

 

معاینه بدنی انجام می شود: برای تعیین گزینه های درمانی شما ، پزشک گوش های شما را از جمله قرارگیری ، اندازه ، شکل و تقارن معاینه می کند. همچنین ممکن است پزشک از پرونده های شما برای سوابق پزشکی عکس بگیرد.

 

درباره انتظارات خود بحث کنید: توضیح دهید که چرا می خواهید جراحی زیبایی گوش انجام دهید و از نظر ظاهر پس از عمل چه انتظاراتی دارید. اطمینان حاصل کنید که خطرات مانند تصحیح بیش از حد احتمالی را درک می کنید.

 

اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی گوش هستید ، ممکن است پزشک توصیه کند که مراحل آماده سازی را از قبل انجام دهید.

 

غذا و داروها

 

به احتمال زیاد از مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که می توانند خونریزی را افزایش دهند ، اجتناب کنید. سیگار کشیدن جریان خون در پوست را کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید ، پزشک به شما توصیه می کند قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید. همچنین ، حتماً برنامه ریزی کنید تا کسی بعد از جراحی شما را به خانه برساند و در شب اول بهبودی با شما باشد.

 

چه انتظاری می توانید قبل از عمل داشته باشید؟

 

اتوپلاستی را می توان در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام داد. گاهی اوقات این روش با آرام بخشی و بی حسی موضعی انجام می شود که فقط بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر ، ممکن است قبل از بیهوشی عمومی انجام شود که باعث بیهوشی شما می شود.

در طول روش

تکنیک های اتوپلاستی بسته به نوع اصلاح مورد نیاز متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح پلاستیک شما انتخاب می کند ، محل برش ها و جای زخم های حاصل را تعیین می کند.

پزشک شما ممکن است بریدگی هایی در پشت و چین های داخلی گوش ایجاد کند:

پس از ایجاد برش ها ، پزشک می تواند غضروف و پوست اضافی را از بین ببرد. سپس غضروف ها را در موقعیت مناسب جمع کرده و با بخیه های داخلی محکم می کند. برای بستن برش ها از بخیه های اضافی استفاده خواهد شد. این روش به طور معمول حدود دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

بعد از اتوپلاستی ، گوش های شما برای محافظت و پشتیبانی با باند پوشانده می شود. احتمالاً احساس ناراحتی و خارش خواهید کرد. طبق دستور پزشک از داروهای ضد درد استفاده کنید. اگر از داروهای ضد درد استفاده می کنید و ناراحتی شما افزایش می یابد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 18 دی 1399
بؤلوملر :

6 دلیل علمی برای افزایش وزن در زمستان و مواردی که باید برای جلوگیری از آن انجام شود

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/Re528315a64cf6e09f3cf63aff89bdef2?rik=TP%2buCaxtoYiOCQ&riu=http%3a%2f%2fassets.vixendaily.com%2fwp-content%2fuploads%2f2017%2f05%2fwhat-causes-unintentional-weight-gain-these-conditions-do-1.jpg&ehk=D5oQHbLa6rbVJplcLevFR%2bWAADQARNRBnekNAOKA1QM%3d&risl=&pid=ImgRaw

6 دلیل علمی برای افزایش وزن در زمستان و مواردی که باید برای جلوگیری از آن انجام شود

چرا در زمستان وزن اضافه می کنیم؟ بیشترین دلیل این امر فقط خوردن و آشامیدن زیاد است. با این وجود دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم. علاوه بر محرومیت از نور روز ، این واقعیت که مکانیسم های زنده ماندن ما در برابر آب و هوای سرد نیز در حال کار هست ، باعث می شود که از افزایش وزن جلوگیری شود. چند مطالعه همچنین نشان می دهد که چرا به دلایل علمی در زمستان افزایش وزن پیدا می کنیم. در اینجا 6 دلیل وجود دارد که باعث افزایش وزن ما در زمستان می شود و آنچه می توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

1-میزان متابولیسم ما افزایش می یابد

متابولیسم ما در زمستان به طور محسوسی شتاب می گیرد. شما می پرسید چرا؟ زیرا بدن ما سعی می کند برای تعادل دمای خود انرژی بیشتری بسوزاند. این بدان معناست که برای تأمین انرژی اضافی به غذای بیشتری نیاز داریم.بنابراین به طور طبیعی ما احساس می کنیم برای رسیدن به میزان جدید متابولیسم خود ، باید غذای بیشتری بخوریم.

چه می توانیم بکنیم؟

برای به حداقل رساندن انرژی بدن برای گرم شدن خود ، خود و محیط اطراف خود را گرم و راحت نگه دارید تا دیگر به غذای اضافی نیاز نداشته باشید. خوشبختانه انجام این کار چندان دشوار نیست ، زیرا امروز می توانیم به راحتی کنترل دما را انجام دهیم.

2-سلول های ما چربی بیشتری ذخیره می کنند

مطالعات نشان داده است که سلولهای چربی ما به نور خورشید پاسخ مثبت می دهند. وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرند ، سلولهای نزدیک به پوست کوچک می شوند و در نتیجه چربی کمتری ذخیره می کنند.بنابراین این به این معنی است که وقتی از نور خورشید محروم می شویم ، توانایی سلول در ذخیره چربی افزایش می یابد ، بنابراین ما را در معرض افزایش وزن قرار می دهد.

چه می توانیم بکنیم؟

تا آنجا که ممکن است در معرض آفتاب قرار بگیرید. زودتر بلند شوید ، بنابراین شانس شما برای گرفتن طلوع آفتاب و گذراندن وقت بیشتر در خارج افزایش می یابد.

3-سیستم ذخیره بدن ما فعال شده است

انسان و خرس در واقع بسیار شبیه به هم هستند: هر دو در ماه های سرد زمستان به خواب بیشتری احتیاج دارند.

دانشمندان می گویند با سرما ، چکه های ابتدایی ما وارد عمل می شود و ما ناخودآگاه در تلاش هستیم کالری ذخیره کنیم ، درست مثل خرس هایی که برای خواب زمستانی آماده می شوند.

در واقع ، ما هنوز ترس از این که نتوانیم در زمستان جایی برای خوردن چیزی برای خوردن پیدا کنیم ، داریم.

چه می توانیم بکنیم؟

در این زمینه واقعاً کاری نمی توانید انجام دهید. تصور کنید خرسی است که با درام و شکلات گرم مورد علاقه خود در زیر پتو استراحت می کند! تنها تفاوت این است که شما نیمی از سال را بیدار نگه دارید.

4-نیاز ما به گرم شدن افزایش می یابد

سرما می تواند باعث ایجاد برخی تغییرات رفتاری شود که باعث ذخیره چربی می شود. به ویژه غذا خوردن یکی از راه های افزایش دمای بدن است.هنگامی که بدن ما چیزها را هضم می کند ، به طور طبیعی گرما تولید می کند و بنابراین ما غذای بیشتری می خواهیم تا به ما در گرم شدن کمک کنیم. ما همچنین تمایل به خوردن غذاهایی مانند شیرینی داریم.

چه می توانیم بکنیم؟

غذاهایی را انتخاب کنید که هضم آنها طولانی تر باشد (غذاهای غنی از چربی های سالم ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها) که باعث گرم شدن بدن می شوند.برای عملکرد سالم تیروئید و غده فوق کلیه ، که به تنظیم دمای بدن کمک می کند ، یک مکان جداگانه برای یک موز پر از ویتامین های گروه B و منیزیم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

5-ما بیشتر به خواب علاقه داریم

با کوتاه شدن روزها در زمستان ، دیدن خورشید کمتر بر روی هورمون های ما تأثیر منفی می گذارد.غدد صنوبری ما سعی می کنند با تولید ملاتونین بیشتر ، که مسئول چرخه خواب و بیداری ما است ، این کمبود را برطرف کنند. به همین دلیل احساس خواب و گرسنگی بیشتری می کنیم.

https://www.verywellfit.com/thmb/VuJ13gdn2VDI4NKYNTJ3zSabgaM=/2121x1414/filters:fill(FFDB5D,1)/GettyImages-510591532-584b7f975f9b58a8cd0d0233.jpg

چه می توانیم بکنیم؟

سعی کنید با مصرف مواد غذایی حاوی ملاتونین و آفتاب گرفتن بیشتر ، میزان تولید ملاتونین را کنترل کنید.گوجه فرنگی ، زیتون ، غلات و شیر تازه حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است. قهوه همچنین منبع خوبی از ملاتونین است.همه اینها نه تنها سطح ملاتونین را متعادل می کند بلکه بر سلامت کلی شما نیز تأثیر مثبت می گذارد.

6-کمتر ورزش می کنیم

این واقعیت مهمی است که ما انگیزه کاملی برای انجام ورزش در زمستان نداریم. هوای سرد و روزهای کوتاهتر مانع از این می شود که برای انجام فعالیت های معمول خود به بیرون برویم.به همین دلیل ماه های زمستان که وقت بیشتری را در خانه می گذرانیم یکی از بزرگترین مسئولیت های افزایش وزن ما هستند.

چه می توانیم بکنیم؟

از تمریناتی استفاده کنید که می توانید در خانه انجام دهید. سعی کنید از زندگی کم تحرک خودداری کنید.به برنامه روزانه خود 20-30 دقیقه پیاده روی اضافه کنید و یک شریک پیاده روی پیدا کنید که به شما احساس مسئولیت دهد.

آردینی اوخو
سه شنبه 16 دی 1399
بؤلوملر :

جوش چیست؟چه چیزی برای درمان جوش خوب است؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.QiWHnpic0ZBVMuo4xRBqLAHaEc?pid=Api&rs=1

جوش چیست؟چه چیزی برای درمان جوش خوب است؟

جوش ها ضایعات کوچکی روی پوست هستند که در نتیجه انسداد منافذ و یا آلوده شدن پوست ایجاد می شوند. معمولاً جوش پس از مشکلات آکنه ایجاد می شود. از طرف دیگر ، این احتمال وجود دارد که جوش ها می توانند به دلایل دیگر مانند فولیکولیت باکتریایی ، کراتوز پیلاریس و سایر مشکلات پوستی ایجاد شوند. اگر جوش ها درمان نشوند و از تکثیر آنها جلوگیری نشود ، می توانند منجر به مشکلات شدید آکنه شوند. جوش ها معمولاً پس از جوش های سرسیاه ایجاد می شوند و انتهای آنها با چرک پر می شود.آکنه یک مشکل پوستی است که به ویژه در بزرگسالان ایجاد می شود. دلیل این امر آنست که جوش ها در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شوند و تغییرات هورمونی به ویژه در دوران بلوغ ایجاد می شود. دوره دیگری که در آن ممکن است آکنه به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شود ، دوره های قاعدگی زنان است. از طرف دیگر ، آکنه می تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است به دلیل عواملی مانند کثیف بودن پوست یا استرس بیش از حد ایجاد شود.  تفاوت بین جوش و آکنه چیست؟ جوش و آکنه مشکلات پوستی یکسانی نیستند. آکنه نوعی بیماری پوستی است که با وجود جوش ، جوش های سرسیاه و ضایعات سر سفید یا نوک دار مشخص می شود که به دلیل مسدود شدن منافذ پوست به دلیل تولید زیاد روغن ایجاد می شود. بنابراین ، آکنه نوع بسیار رایجی از جوش است. آکنه نوعی التهاب است که باعث ایجاد تاول های قرمز رنگ روی پوست می شود.

https://th.bing.com/th/id/OIP.WXGpqCVYswIbxEEZrVdrcgHaFj?pid=Api&rs=1

علائم آکنه

با شروع آکنه ، تورم کمی روی پوست ظاهر می شود. سپس به صورت زیر توسعه می یابد:

اندازه و شکل جوش ها ممکن است متفاوت باشد تورم ایجاد شده روی پوست به رنگ قرمز در می آید. این نشانه التهاب است. آکنه در بعضی موارد پر از چرک است و در بعضی موارد وجود ندارد. اگرچه بیشتر در صورت ایجاد می شود ، اما در بسیاری از قسمت های بدن از جمله قفسه سینه و پشت ممکن است ایجاد شود.

برخلاف جوش های طبیعی ، جوش های آلوده ملتهب می شوند. این نوع آکنه ها به دلیل عفونت هایی که در اعماق پوست ایجاد می شوند ، ایجاد می شوند. آنها بزرگتر و دردناک تر از جوشهای استاندارد هستند که تقریباً در همه مشاهده می شود.

علائم آکنه در اثر عفونت می تواند شامل موارد زیر باشد:

از جوش های استاندارد برجسته تر است. به دلیل التهاب ، شکل آن بزرگتر و رنگ آن قرمزتر است. بهبود آن نسبت به جوش های دیگر بیشتر طول می کشد. هنگام لمس درد ایجاد می کند و نسبت به تماس بسیار حساس است.

آکنه هایی که در اثر باکتری ایجاد می شوند می توانند به جوش تبدیل شوند. این شرایط بسیار مسری هستند و حتی با وجود یک عفونت جزئی می توانند علائمی مانند:

توده های قرمز و دردناکی که معمولاً در صورت ، گردن و باسن ظاهر می شوند خستگی به طور کلی احساس ناراحتی می کنید

ایمپتیگو: عفونت های استاف منجر به عفونت پوستی به نام ایمپتیگو می شود. این شرایط بسیار مسری باعث ایجاد جوش های ریز ، خارش دار و دردناک در پوست می شود. معمولاً در دست و صورت دیده می شود. با درمان مناسب ظرف 10 روز از روی پوست تمیز می شود. این عفونت به ویژه کودکان را درگیر می کند.

روزاسه: روزاسه ، آکنه ناشی از روزاسه ، معمولاً در صورت ایجاد می شود. این جوش ها بثوراتی هستند که باعث سوزش می شوند. بهبود آن در مقایسه با جوش های استاندارد بیشتر طول می کشد. انواع مختلفی از آکنه وجود دارد. این جوش ها از نظر علائم می توانند متفاوت باشند

انواع آکنه به صورت زیر ذکر شده است:

آکنه های سفید سر:

 جوش های سر سفید که به آنها کمدو نیز گفته می شود ، جوش های ریز زیر پوست هستند. دلیل اینکه سفید سر خوانده می شود سفید بودن نوک آن است. معمولاً داخل آنها پر از روغن است

جوش سرسیاه:

جوش های سرسیاه نوع مشخصی از جوش های کمدی روی پوست است. این جوش ها که سیاه یا قهوه ای تیره هستند ، در نتیجه اکسیداسیون ملانین و رنگدانه های پوست است.

پاپول: برجستگی های کوچک و گردی که روی پوست ظاهر می شوند. این نوع جوشها معمولاً به رنگ صورتی هستند

چرکچه: جوشهایی که جوشهای چرکی هستند ، به وضوح در سطح پوست دیده می شوند. این شش جوش قرمز در نوک آن یا به عبارتی بالای آن چرک دارد

 گره: این نوع جوش ها ، شبیه پاپول ها ، بزرگتر از پاپول ها هستند. پاپول ها ، که کاملاً دردناک هستند ، در پوست ایجاد می شوند.

 کیست: کیست ها را می توان به وضوح از پوست مشاهده کرد. کیست های پر از چرک معمولاً دردناک هستند. پس از آن کیست ها می توانند باعث ایجاد زخم شوند.

علل آکنه

چه عواملی باعث بروز آکنه می شوند؟ آکنه در نتیجه نقص در سبوم ، یعنی غدد سباسه ، که بخشی از لایه درم پوست است ، ایجاد می شود. به دلیل روغن اضافی تولید شده منافذ و فولیکول های مو مسدود شده است. در نتیجه ، جوش ها شروع می شوند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند منجر به تولید بیش از حد غدد چربی و بروز آکنه شود.

https://th.bing.com/th/id/OIP.v33B8J_TBd8gfCPndzZZrgHaD4?pid=Api&rs=1

دلایل بروز آکنه را می توان به صورت زیر ذکر کرد:

تولید سبوم (چربی بیش از حد پوست) غدد سباسه که توسط هورمون های آندروژن تحریک می شوند ، باعث تولید سبوم اضافی ، یعنی روغن ، روی پوست می شوند. با حرکت سبوم روی پوست ، باکتری ها و سلول های مرده روی پوست با آن مخلوط می شوند. در حالی که این یک روند طبیعی است ، تولید روغن اضافی می تواند منجر به احتقان اضافی و در نهایت جوش های پوستی شود.

تغییرات هورمونی آکنه یک مشکل پوستی است که به ویژه با بلوغ مشخص می شود. این به این دلیل است که در دوران بلوغ ، بدن شروع به تولید هورمون هایی به نام آندروژن می کند. این باعث رشد غدد چربی می شود. غدد چربی بخشی از ساختار پوست سالم است ، با این حال ، باعث آکنه می شود زیرا به دلیل هورمون ها بیش از حد تولید می شود. برخی از افراد ممکن است در خارج از بلوغ مشکل آکنه داشته باشند. برخی از مراحلی که هورمون های آندروژن می تواند باعث آکنه شود شامل قاعدگی و بارداری است.

افزایش سلولهای مرده پوست سلولهای مرده در پوست به آرامی و به طور طبیعی از بین می روند. بنابراین ، تجدید پوست فراهم می شود. با این حال ، در افرادی که غدد چربی فعال تری دارند ، به ویژه در نوجوانی ، سلول های مرده خیلی سریعتر ریزش می کنند. سلولهای پوستی مرده که با روغن پوست مخلوط شده اند ، لایه ای روی پوست ایجاد می کنند و با مسدود شدن منافذ پوست از تجدید پوست جلوگیری کرده و باعث آکنه می شوند.

 باکتری: باکتری ها موجوداتی زنده هستند که تقریباً در همه انواع پوست یافت می شوند. این باکتری ها به عنوان بخشی از سیستم سبوم طبیعی زندگی می کنند. از طرف دیگر ، وقتی منافذ مسدود می شوند ، باکتری ها به سرعت شروع به تکثیر می کنند. این باعث می شود پوست در اثر التهاب واکنش نشان دهد و آکنه را نشان دهد.

 التهاب هنگامی که برخی از باکتری ها که همیشه در ساختار پوست یا بدن وجود ندارند با بدن تماس پیدا کنند ، سیستم ایمنی بدن بلافاصله با فعال سازی گلبول های سفید خون شروع به مبارزه با باکتری ها می کند. این فرآیند به شیمی درمانی معروف است. در نتیجه ، جوش های قرمز و دردناک روی پوست ظاهر می شوند. روند این واکنش می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. به دلیل عفونت های قارچی ، ممکن است آکنه روی پوست ظاهر شود. وقتی قارچ ها به فولیکول های مو وارد می شوند ، باعث ایجاد جوش های پوستی می شوند. از آنجا که این جوش ها خارش دارند ، معمولاً توسط شخص منفجر می شوند. به طور خاص ، در سینه ، شانه ها ، پشت و صورت ایجاد می شود .

افزایش تستوسترون تصور می شود که ایجاد آکنه ممکن است به سطح بالای تستوسترون مربوط باشد. بین هورمون تستوسترون رابطه وجود دارد. اگرچه تستوسترون در زنان نیز وجود دارد ، اما در مردان یافت نمی شود ، بنابراین مردان ممکن است بیشتر از زنان مستعد آکنه باشند. افزایش سطح تستوسترون باعث تولید سبوم می شود. این منجر به مسدود شدن منافذ و از بین رفتن آکنه می شود. نمی توان گفت که رژیم غذایی می تواند به طور مستقیم باعث آکنه شود ، اما یک عادت رژیم غذایی به دور از تغذیه سالم می تواند بدن را از بسیاری جهات در معرض آکنه قرار دهد.روغن های سالم مانند فندق ، گردو ، روغن هسته و روغن زیتون از سلامت بدن و پوست پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ، مصرف مکرر چربی های ترانس ، که ناسالم به نظر می رسد ، می تواند منجر به بروز آکنه شود. ویتامین های A ، D و E ویتامین های بسیار ضروری برای سلامت پوست هستند. کمبود آنها بر سلامت پوست تأثیر منفی می گذارد و پوست را مستعد آکنه می کند.

 استرس پوست را مستقیماً تحت تأثیر هورمون هایی قرار می دهد که تولید روغن در منافذ را کنترل می کنند. افزایش استرس یا ادامه آن برای مدت طولانی نیز می تواند بر غدد چربی پوست تأثیر بگذارد. این باعث افزایش تولید سبوم می شود. در نتیجه ، روغن با سلولهای مرده در منافذ مخلوط می شود و جوش ها ظاهر می شوند.

درمان آکنه

چگونه آکنه عبور می کند؟ آکنه ، که می تواند زیبایی پوست را تحت تأثیر منفی قرار دهد ، همچنین می تواند باعث شرمساری برخی افراد شود. از طرف دیگر ، موثرترین روش پیشگیری از آکنه مراقبت از پاکسازی و مراقبت از پوست است. صورت باید به طور مرتب با آب و پاک کننده های بدون روغن تمیز شود. بنابراین ، فولیکول ها و منافذ مو با چربی بیش از حد مسدود نمی شوند. پوست که از سلولهای مرده نیز پاک می شود ، شروع به تنفس می کند.

برخی از روش های قابل استفاده در درمان آکنه را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

بنزوئیل پراکسید

بنزوئیل پراکسین ، که به طور گسترده ای برای درمان آکنه استفاده می شود ، در لوسیون ها ، ژل ها ، پاک کننده ها و کرم ها وجود دارد. این محصولات باکتری های ایجاد کننده آکنه و پوست مرده را از بین می برند.سلول ها را تمیز می کند. استفاده از آن با دقت مفید است. قبل از استفاده لازم است دستورالعمل های برنامه را کاملاً بخوانید.

اسید سالیسیلیک

لوسیون ها ، ژل ها ، پاک کننده ها و کرم های حاوی سالیسیلیک اسید منافذ پوست را پاک کرده و از گرفتگی جلوگیری می کنند. بنابراین ، می توان با آکنه مبارزه کرد ، مراقب باشید بیش از مقادیر توصیه شده از محصولات قابل استفاده در درمان آکنه استفاده نکنید. استفاده زیاد یا استفاده بیش از حد از آن می تواند رطوبت پوست را از دست داده و باعث قرمزی پوست شود. حتما از فشردن و پاره شدن جوش ها خودداری کنید ، زیرا ممکن است جای زخم در پوست ایجاد شود.

 درمان جوش های سرسختی آکنه که سرسخت تر یا سخت تر باشند ، می تواند بزرگتر و عمیق تر از سایر جوش های استاندارد باشد. درمان اینها دشوارتر است. معمولاً این جوشهای جاسازی شده در پوست انتهایی ندارند. برخی از روشهای درمانی که می توان آنها را استفاده کرد: به نرم شدن ناحیه آکنه کمک می کند. بنابراین ، چرک موجود در آن می تواند به سطح بالا رود. کیسه یخ: کمپرس یخ می تواند به کاهش درد در صورت التهاب کمک کند.

یخ به ویژه برای جوش های سخت مانند ندول ها و کیست ها محصولات پاک کننده پوست موثر است: تصور می شود که پاک کننده های پوستی بدون صابون می توانند به مقابله با آکنه کمک کنند روغن درخت چای: طبق مطالعات ، روغن درخت چای می تواند بهترین روغنی باشد که می تواند با آکنه در بین روغنهای اساسی مقابله کند. . این روغن هم باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد و هم درد آکنه را تسکین می دهد. کرم های مبتنی بر ویتامین: اگرچه تأثیر برخی از کرم های ویتامین بر روی آکنه دقیقاً مشخص نیست ، اما تصور می شود که کرم های حاوی مواد فعال مانند رتینول و روی اثر تسکین دهنده ای بر آکنه دارند.

درمان: برخی مطالعات نشان می دهد که مشکلات آکنه می تواند در نتیجه مسائل مربوط به سلامت دستگاه گوارش ، افسردگی یا اضطراب ایجاد شود. اول از همه ، درمان علت اصلی نیز می تواند به از بین بردن مشکلات آکنه کمک کند. ایده دیگر این است که پروبیوتیک ها می توانند با آکنه مقابله کنند.  

 درمان جوش های ملتهب درمان جوش های آلوده با هدف از بین بردن عفونت باکتریایی است. روش های استاندارد درمان آکنه می تواند از شیوع عفونت جلوگیری کند ، اما عفونت را به طور کامل درمان نمی کند. اگر عفونت شدید باشد ، می توان از آنتی بیوتیک درمانی استفاده کرد. بنابراین ، باکتری ها و عفونت از بین می روند. آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای آکنه به دو صورت قرص خوراکی و کرم موجود است.

برخی از روش های درمانی که می تواند برای درمان آکنه ملتهب استفاده شود: هنگام استفاده از کمپرس ، روی آکنه فشار ندهید. این امر می تواند محتویات آکنه را به عمق بیشتر تحریک کرده و باعث آزار و اذیت بیشتر بنزوئیل پراکسید شود: محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید می توانند با باکتری ها مقابله کنند بهداشت: در صورت امکان از تماس با آکنه خودداری کنید. این از شیوع عفونت جلوگیری می کند. مراقب باشید که ناحیه را تمیز کنید تا دیگر جوش ایجاد نشود. به طور خاص ، افراد مبتلا به عفونت استاف (که باعث جوش می شود) باید به تمیزی توجه بیشتری نشان دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به درمان آکنه ملتهب کمک کند:

اگر عفونت حتی پس از چند هفته با وجود درمان های اعمال شده ادامه یابد ، ممکن است به درمان های تهاجمی نیاز باشد. از بین روشهایی که می توان استفاده کرد ، لیزر درمانی و نور درمانی برای از بین بردن باکتریها یافت می شود. وقتی آکنه باعث آکنه می شود ، می توان جراحی آکنه ، یعنی برداشتن جرم را انجام داد. در این فرایند چرک داخل آکنه سرسخت برداشته می شود. سایر درمان ها شامل لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی است.

آردینی اوخو
پنجشنبه 11 دی 1399
بؤلوملر :

هنگام انتخاب عطر چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.stagandhenmanchester.co.uk/media/3001/perfume.jpg

هنگام انتخاب عطر چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

بسته به سلیقه فرد عطرهایی با رایحه های مختلف ترجیح داده می شوند. با این حال ، می توانید عطر مناسب را انتخاب کنید و با المنت های مناسبی که در انتخاب عطر در نظر گرفته می شود ، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

هنگام خرید عطر ، دوست داشتن عطر شخص دیگری و داشتن قیمت مقرون به صرفه را به عنوان یک مزیت در نظر نگیرید. عطری که در شخص دیگری دوست دارید همان تأثیر را روی پوست شما نخواهد داشت و ماندگاری عطرهای ارزان قیمت بسیار کم است.

هماهنگی و پاکسازی پوست

مهمترین عاملی که باید در انتخاب عطر به آن توجه کنید سازگاری آن با پوست شماست. یک عطر می تواند از فردی به فرد دیگر تأثیرات متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل ، خرید عطر مورد علاقه خود را در شخص دیگری بدون امتحان آن مانع از انتخاب درست شما می شود. اول از همه ، شما باید عطر را روی پوست خودتان امتحان کنید.

هنگام امتحان کردن عطر ، باید از تمیز بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید. به خصوص بعد از حمام ، عطر ماندگارتر و چشمگیرتر است. منافذ باز شده پس از دوش باعث می شود تا عطر بهتر جذب شده و ماندگارتر شود. به همین دلیل ، هنگام خرید عطر باید مطمئن شوید که پوست شما تمیز است.

 

قبل از خرید عطر باید از مصرف وعده های غذایی سنگین خودداری کنید. در غیر این صورت ، مصرف غذاهای روغنی ، ادویه دار و نمکی ، شیمی پوست شما را تغییر می دهد و اثرات عطر را منفی می کند. به طور کلی ، غذاهای بیش از حد تند ، روغنی و نمکی بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد و بوی عطر شما را تغییر می دهد.

 

عامل دیگری که ماندگاری عطر را تحت تأثیر قرار می دهد ، نوع پوست آن است. انواع پوستی که از هماهنگی عطر با پوست پشتیبانی کرده و ماندگاری آن را افزایش می دهند ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به خصوص عطرهای افرادی که پوست چرب دارند اثر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. با این وجود ماندگاری عطر مورد استفاده برای افرادی که دارای پوست خشک هستند کمتر است.

 

سازگاری عطر با سن شخص

کافی نیست که هنگام انتخاب عطر با پوست سازگار باشد. بسیار مهم است که عطری که انتخاب می کنید متناسب با سن شما باشد. استفاده از همین عطر برای فردی در 20 و 40 سالگی مناسب نخواهد بود.

در حالی که اسانس های مختلفی که در تولید عطر استفاده می شود ، تنوع عطرها را افزایش می دهد ، اما برای گروه های سنی مختلف نیز جذاب است. فردی در 20 سالگی می تواند با انتخاب رایحه های پویا و گل ، انتخاب درستی داشته باشد. توصیه می شود افراد بالای 30 سال باید رایحه های پیچیده ، شدید و شیرین را ترجیح دهند.

استفاده از رایحه های بسیار سنگین و شدید توسط فردی در 20 سالگی ممکن است در طرف مقابل تأثیر منفی بگذارد. داشتن یک ویژگی چشمگیر از عطرها ، کل محتوای عطر انتخاب شده و هماهنگی آن با پوست را تشکیل می دهد.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.qGg8tN_0vj9yQt3o-57HqgHaEK?pid=Api&rs=1

عطر چیست؟

عطر ها مخلوط معطر با بوی مطبوعی هستند و از مواد شیمیایی مختلف تولید می شوند. رایحه های ایجاد شده با مواد مختلف رقیق کننده و حلال بسته به ماندگاری به گروههای مختلف تقسیم می شوند. بسته به میزان ماده رقیق کننده مورد استفاده در تولید عطر ، به دو دسته "اسانس" و " ادکلن" تقسیم می شوند.

 

عطر ، نامی از ریشه لاتین ، از ریشه "par-fume" که به معنای بیرون آمدن از دود است ، تولید می شود. اگرچه قدمت رایحه ها به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد ، اما با بخور گرفتن از گیاهان معطر و رزین ها بخشی از زندگی بشر شده است.

 

عطرهایی که با سوزاندن گیاهان و ادویه هایی مانند بادام ، گشنیز ، گل مینا ، رزین سوزنی برگ و ترنج بدست می آمد به عنوان بخور استفاده می شد. عطر با مخلوط کردن و ترکیب گیاهان مختلف ، ادویه جات ، گلبرگهای گل و روغن بدست می‌آمد.

امروزه به منظور بدست آوردن عطرها با قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه ، از مواد اولیه مصنوعی ایجاد شده در آزمایشگاه ها و مخلوط های تهیه شده از روغنهای اساسی حاصل از گیاهان در عطرهای امروزی استفاده می شود.

 

کدام عطرها ماندگار هستند؟

میزان اسانس و غلظت مورد استفاده در تولید عطرها از جمله عواملی هستند که ماندگاری و کیفیت رایحه ها را تعیین می کنند. عطرهایی با غلظت بالا به عنوان عطرهای ماندگار و با کیفیت بالا توصیف می شوند. میزان زیاد الکل در عطرها به این معنی است که ماندگاری آنها پایین است.

 

بوی شدیدی که هنگام اسپری عطر در طی یک ساعت به حالت عادی برمی گردد و باید منتظر تعامل مواد شیمیایی موجود در محتوای آن با پوست خود باشید. همه رایحه ها تأثیر یکسانی بر همه ندارند. بر این اساس ، می توان گفت که همان عطر اثر متفاوتی از فردی به فرد دیگر دارد.

رژیم غذایی و عمدتا غذاهایی که فرد مصرف می کند تأثیر عطر مورد استفاده خود را تغییر می دهد. به همین دلیل ، همان عطر تأثیرات متفاوتی بر روی شخصی که غذاهای بیش از حد تند ، شور و چرب مصرف می کند و همچنین شخصی که به طور عمده سبزیجات می خورد ، خواهد داشت.با توجه به تناسب و ماندگاری اسانس استفاده شده در عطرها با نام های مختلف طبقه بندی می شوند. اگر لازم باشد اصطلاحاتی مانند EDP ، EDT و EDC را که مرتباً بر روی بسته بندی رایحه های معطر استفاده می کنیم ، با توجه به ماندگاری آنها استفاده می کنیم.

 

آردینی اوخو
چهارشنبه 10 دی 1399
بؤلوملر :

جراحی کیست فک

0 گؤروش
یازار:‌

https://exploreplasticsurgery.com/wp-content/uploads/2019/02/Anatomical-Models-of-Jaw-Cyst-Dr-Barry-Eppley-Indianapolis.jpg

جراحی کیست فک

دانشمندان با تحقیق روی بدن انسان روز به روز ، بعد  کشف نشده ای را پیدا می کندد. این وضعیت باعث شکل گیری بیماری های جدید می شود. بیماری ها و مشتقات آنها می تواند زندگی انسان را دشوار و حتی به حدی سخت کند که بتواند به زندگی او پایان دهد. اگرچه در برخی موارد ممکن است کوچک و بی ضرر به نظر برسد ، به عنوان مثال ، کیست ها در وضعیتی قرار دارند که می توانند به زندگی انسان پایان دهند. کیست ها می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند.

 

کیست چیست؟

کیست ها در داخل بدن ، معمولاً در زیر پوست ، نه در خارج از بدن انسان ایجاد می شوند. کیست نام کلی است که به تاول های پر از مایع یا گاز یا ماده جامد گفته می شود. کیست در این حالت ، در طول زمان در زیر پوست رشد می کند و باعث ایجاد مزاحمت برای بیمار می شود. البته اگر کیست بدخیم ایجاد شود ، این بیماری ، بیماری های دیگری را به همراه دارد. کیست ها ساختاری دارند که می توانند در هر نقطه از بدن انسان ایجاد شوند. آنها مستقل از بدن عمل می کنند و در زیر پوست داخل بدن رشد می کنند. اندازه کیست ها ممکن است متفاوت باشد.

 https://i.ytimg.com/vi/_ZPGxfwzwt8/maxresdefault.jpg

نحوه شناسایی

 

در حالی که کیست ها در بدن انسان ایجاد می شوند ، برای چشم قابل مشاهده نیستند و به دلیل بزرگ نبودن قابل مشاهده نیستند. اما برخی علائم وجود دارد. اگر فرد این علائم را داشته باشد ، احتمال وجود کیست در بدن او وجود دارد. اگر درد مداوم در بدن وجود داشته باشد ، اگر بیمار دائماً غر می زند ، اندازه کیست در بدن ممکن است مختل یا آلوده شود.

 

وضعیت دیگر عدم عملکرد اندام ها است. کیست هایی که باعث ایجاد این وضعیت می شوند به اندام موجود در آن آسیب می رسانند. اندازه آنها به این معنی است که آنها عضو را آشفته کرده و ناحیه آن را باریک کرده اند. در این حالت ، فرد در زندگی عادی خود دچار مشکل می شود زیرا اندامها نمی توانند کار کنند.

 

جراحی کیست چگونه انجام می شود؟

 

کسانی که در نتیجه رشد بیش از حد کیست در بدن نیاز به جراحی دارند ، پس از انجام اقدامات و معاینات لازم جراحی می شوند. هدف از جراحی جلوگیری از آسیب بیشتر به بدن انسان و از بین بردن کیست هایی است که باعث ناراحتی در بدن می شوند. جراحی به 3 روش انجام می شود. جراحی لاپاراسکوپی به 3 روش شامل جراحی رباتیک و جراحی باز انجام می شود.

آردینی اوخو
سه شنبه 9 دی 1399
بؤلوملر :

10 داروی گیاهی برای کسانی که آنفولانزا دارند.

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.vjfEjRBQRIPZlDQJJfi1zAHaE7?pid=Api&rs=1

10 داروی گیاهی برای کسانی که آنفولانزا دارند.

آیا آنفلوانزا گرفته اید؟ قطعاً باید این درمان های طبیعی را امتحان کنید. با تشکر از این دستورالعمل های درمانی طبیعی که با آنفولانزا مقابله می کنند ، گامی جدی در جهت بهبودی برمی دارید. "چگونه آنفولانزا درمان می شود؟" ، "چه چیزی برای آنفولانزا مفید است؟" پاسخ سوالات شما از این قبیل در این مطالب موجود است.

 

چگونه آنفولانزا درمان می شود؟ روش های طبیعی و گیاهی

آنفلوآنزا یک بیماری عفونی است و در ماه های زمستان بسیار شایع است. برخی از راه حل های طبیعی و همچنین درمان های دارویی برای کاهش علائم آنفولانزا و کوتاه شدن روند بیماری وجود دارد. خلاص شدن از شر این بیماری با درمان های گیاهی امکان پذیر است. برخی از این روش های طبیعی به شرح زیر است.

 

چای آویشن ، مناسب برای ناراحتی آنفولانزا

چای آویشن اثر خلط آور است و باعث می شود باکتری ها از بدن خارج شوند.

مواد لازم؛

1 قاشق چایخوری آویشن خشک شده

1 فنجان آب جوش

مقداری عسل

طرز تهیه: یک لیوان آب جوشانده و آویشن را اضافه کرده و می گذارند تا دم بکشد. بعد از 5 دقیقه دم کشیدن ، صاف شده و کمی عسل به آن اضافه می شود و می نوشند. چای آویشن را می توان چندین بار در طول روز مصرف کرد.

 

داروی سیر برای آنفولانزا

مواد لازم؛

3 یا 4 حبه سیر

مقداری عسل

2 لیوان آب

کمی فلفل تند

چند قطره آب لیمو

طرز تهیه: سیر پوست کنده و خرد می شود. روی آن آب ریخته و می گذارند تا بجوشد. بعد از 15 دقیقه جوشیدن ، صاف شده و می گذاریم تا خنک شود. با افزودن فلفل تند و آبلیمو مصرف می شود. این مخلوط را می توان چندین بار در طول روز استفاده کرد.

 

 

فلفل سیاه ، خوب برای آنفولانزا

مواد لازم؛

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه: مقداری فلفل سیاه و عسل را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. بگذارید به مدت 15 دقیقه تهنشین شود و مصرف کنید.

 

درمان عسل و لیمو

عسل واقعی برای آنفلوآنزا بسیار موثر است و توانایی از بین بردن ویروس ها را دارد. این مخلوط گلو درد را تسکین داده و ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد لازم؛

آب لیمو

2 یا 3 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: همه مواد در یک کاسه مخلوط می شوند و در طول روز به آرامی مصرف می شوند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.xyBZCsMi_G12_wnQr5MDvwHaEy?pid=Api&rs=1

درمان سرکه سیب در برابر آنفولانزا

مواد لازم؛

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 لیوان آب

طرز تهیه: سرکه سیب و آب را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس هر سه ساعت یکبار مصرف می شود.

 

درمان خردل در برابر بیماری آنفلوانزا

خردل در برابر گرفتگی قفسه سینه و سایر اثرات آنفولانزا استفاده می شود.

مواد لازم؛

3 قاشق غذاخوری دانه خردل

چند قطره آب

وازلین

طرز تهیه: ابتدا دانه خردل و آب را در یک کاسه مخلوط کرده و به صورت خمیر در می آوریم. سپس مقداری وازلین روی سینه بزنید. بلافاصله پس از آن ، باید خمیر تهیه شده را به ناحیه قفسه سینه بمالید. بعد از 15 یا 20 دقیقه انتظار می توان آن را با آب گرم شست.

 

درمان زنجبیل برای بیماری آنفلوانزا

زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی است. با این روش ، ناراحتی آنفولانزا کاهش می یابد.

مواد لازم؛

یک تکه زنجبیل کوچک

1 لیوان آب

طرز تهیه: یک لیوان آب در قابلمه جوشانده می شود. زنجبیل بعد از جوشیدن اضافه می شود. پیش بینی می شود به مدت 10 دقیقه دم بکشد. باید صاف شود و به صورت چای مصرف شود.

 

درمان آب نمک برای بیماری آنفلوانزا

آب نمک مهمترین عاملی است که باعث بهبود و تسکین بیماریهای آنفولانزا می شود. یک قاشق چایخوری نمک به یک لیوان آب اضافه شده و کاملاً مخلوط می شود. وقتی تمام نمک ذوب می شود ، آن را به مجاری بینی می زنند. همزمان می توانید با آب نمک غرغره کنید.

درمان بخار

بخار درمانی را می توان در صورت گرفتگی بینی در آنفلوانزا اعمال کرد.

طرز تهیه: یک قابلمه آب جوشانده شده است. بلافاصله پس از آن ، بخار آب استشمام می شود. این فرآیند باید دو بار در روز اعمال شود.

 

روغن پونه کوهی برای آنفلوآنزا

از روغن پونه کوهی که دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است می توان در آنفولانزا استفاده کرد.

مواد لازم؛

1 یا 2 قطره روغن آویشن

یک لیوان آب

طرز تهیه: روغن آویشن در یک لیوان آب ریخته می شود. این مخلوط را می توان یک بار در روز مصرف کرد. با این حال ، زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

آیا آنفلوانزا گرفته اید؟ قطعاً باید این درمان های طبیعی را امتحان کنید. با تشکر از این دستورالعمل های درمانی طبیعی که با آنفولانزا مقابله می کنند ، گامی جدی در جهت بهبودی برمی دارید. "چگونه آنفولانزا درمان می شود؟" ، "چه چیزی برای آنفولانزا مفید است؟" پاسخ سوالات شما از این قبیل در این مطالب موجود است.

 

چگونه آنفولانزا درمان می شود؟ روش های طبیعی و گیاهی

 

آنفلوآنزا یک بیماری عفونی است و در ماه های زمستان بسیار شایع است. برخی از راه حل های طبیعی و همچنین درمان های دارویی برای کاهش علائم آنفولانزا و کوتاه شدن روند بیماری وجود دارد. خلاص شدن از شر این بیماری با درمان های گیاهی امکان پذیر است. برخی از این روش های طبیعی به شرح زیر است.

 

چای آویشن ، مناسب برای ناراحتی آنفولانزا

چای آویشن اثر خلط آور است و باعث می شود باکتری ها از بدن خارج شوند.

مواد لازم؛

1 قاشق چایخوری آویشن خشک شده

1 فنجان آب جوش

مقداری عسل

طرز تهیه: یک لیوان آب جوشانده و آویشن را اضافه کرده و می گذارند تا دم بکشد. بعد از 5 دقیقه دم کشیدن ، صاف شده و کمی عسل به آن اضافه می شود و می نوشند. چای آویشن را می توان چندین بار در طول روز مصرف کرد.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.PvF5r-kugd5fFjidLKFjYgHaHa?pid=Api&rs=1

داروی سیر برای آنفولانزا

مواد لازم؛

3 یا 4 حبه سیر

مقداری عسل

2 لیوان آب

کمی فلفل تند

چند قطره آب لیمو

طرز تهیه: سیر پوست کنده و خرد می شود. روی آن آب ریخته و می گذارند تا بجوشد. بعد از 15 دقیقه جوشیدن ، صاف شده و می گذاریم تا خنک شود. با افزودن فلفل تند و آبلیمو مصرف می شود. این مخلوط را می توان چندین بار در طول روز استفاده کرد.

 

 

فلفل سیاه ، خوب برای آنفولانزا

مواد لازم؛

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه: مقداری فلفل سیاه و عسل را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید. بگذارید به مدت 15 دقیقه تهنشین شود و مصرف کنید.

 

درمان عسل و لیمو

عسل واقعی برای آنفلوآنزا بسیار موثر است و توانایی از بین بردن ویروس ها را دارد. این مخلوط گلو درد را تسکین داده و ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد لازم؛

آب لیمو

2 یا 3 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: همه مواد در یک کاسه مخلوط می شوند و در طول روز به آرامی مصرف می شوند.

 

درمان سرکه سیب در برابر آنفولانزا

مواد لازم؛

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 لیوان آب

طرز تهیه: سرکه سیب و آب را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس هر سه ساعت یکبار مصرف می شود.

 

درمان خردل در برابر بیماری آنفلوانزا

خردل در برابر گرفتگی قفسه سینه و سایر اثرات آنفولانزا استفاده می شود.

مواد لازم؛

3 قاشق غذاخوری دانه خردل

چند قطره آب

وازلین

طرز تهیه: ابتدا دانه خردل و آب را در یک کاسه مخلوط کرده و به صورت خمیر در می آوریم. سپس مقداری وازلین روی سینه بزنید. بلافاصله پس از آن ، باید خمیر تهیه شده را به ناحیه قفسه سینه بمالید. بعد از 15 یا 20 دقیقه انتظار می توان آن را با آب گرم شست.

 

درمان زنجبیل برای بیماری آنفلوانزا

زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی است. با این روش ، ناراحتی آنفولانزا کاهش می یابد.

مواد لازم؛

یک تکه زنجبیل کوچک

1 لیوان آب

طرز تهیه: یک لیوان آب در قابلمه جوشانده می شود. زنجبیل بعد از جوشیدن اضافه می شود. پیش بینی می شود به مدت 10 دقیقه دم بکشد. باید صاف شود و به صورت چای مصرف شود.

 

درمان آب نمک برای بیماری آنفلوانزا

آب نمک مهمترین عاملی است که باعث بهبود و تسکین بیماریهای آنفولانزا می شود. یک قاشق چایخوری نمک به یک لیوان آب اضافه شده و کاملاً مخلوط می شود. وقتی تمام نمک ذوب می شود ، آن را به مجاری بینی می زنند. همزمان می توانید با آب نمک غرغره کنید.

درمان بخار

بخار درمانی را می توان در صورت گرفتگی بینی در آنفلوانزا اعمال کرد.

طرز تهیه: یک قابلمه آب جوشانده شده است. بلافاصله پس از آن ، بخار آب استشمام می شود. این فرآیند باید دو بار در روز اعمال شود.

 

روغن پونه کوهی برای آنفلوآنزا

از روغن پونه کوهی که دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است می توان در آنفولانزا استفاده کرد.

مواد لازم؛

1 یا 2 قطره روغن آویشن

یک لیوان آب

طرز تهیه: روغن آویشن در یک لیوان آب ریخته می شود. این مخلوط را می توان یک بار در روز مصرف کرد. با این حال ، زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.

آردینی اوخو
دوشنبه 8 دی 1399
بؤلوملر :

چربی سوزی ، کاهش وزن: 20 مورد از فواید معجزه آسای قهوه سبز!

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.dietpillswatchdog.com/wp-content/uploads/2013/06/green-coffee-beans.jpg

چربی سوزی ، کاهش وزن: 20 فواید معجزه آسای قهوه سبز!

قهوه سبز در زندگی شما چه جایگاهی دارد؟ احتمالاً هرگز آن را ننوشیده اید یا فقط اسم آن را می دانید. خوب ، اگر به شما بگویم که این قهوه در بسیاری از مشکلات سلامتی موثر است ، چه فکر می کنید؟ بله ، قهوه سبز فواید بسیار بیشتری از آنچه شما فکر می کنید دارد ، برخلاف قهوه سنتی که هنگام بو دادن فاقد اسید کلروژنیک است ، قهوه سبز که از نظر اسید کلروژنیک بسیار غنی است حتی بر مشکلات سلامتی نیز تأثیر مثبت دارد. در این متن مزایای علمی اثبات شده قهوه سبز را گردآوری کرده ایم و خواندن آنها را به شما توصیه می کنیم!

 

فواید قهوه سبز

1. چربی سوزی را تسریع می کند

2. خطر دیابت را کاهش می دهد

3. متابولیسم را تسریع می کند

4- علائم پیری را از بین می برد

5. کلسترول خوش خیم (HDL) را افزایش می دهد و کلسترول بدخیم را کاهش می دهد

6. از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند

7. اثرات مضر رادیکال های آزاد بر روی بدن را از بین می برد

8. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

9. سیستم عصبی را تحریک می کند ،

10. سوزاندن کالری را تسریع می کند ،

12. به کاهش سریع وزن کمک می کند ،

13. برای خستگی و ضعف مفید است ،

14. فشار خون را تنظیم می کند ،

15. کافئین مشکلی ایجاد نمی کند ،

16. فشار خون را کنترل می کند ،

17. سموم و ادم را در بدن از بین می برد ،

18. چربی شکم را حل می کند ،

19. بدن را متناسب نگه می دارد ،

20. تمرکز را افزایش می دهد.

 

 https://th.bing.com/th/id/OIP.BVjwJ25ChC6N-rE1rUyi3AHaE8?pid=Api&rs=1

تفاوت قهوه سبز با سایر قهوه ها چیست؟

 

قهوه سبز ، در واقع شکل پردازش نشده قهوه کلاسیک است. تفاوت در اینجاست. از آنجا که تفت دادن قهوه باعث از بین رفتن اسید کلروژنیک آن می شود ، این ماده فایده ای ندارد با این تفاوت که "قابل آشامیدن" است ، اما وقتی سبز بماند تعادل اسید خود را حفظ می کند و با مصرف این روش یکی یکی فواید خود را نشان می دهد.

 

آیا قهوه سبز باعث چربی سوزی می شود؟

بسیاری از کارشناسان درباره قهوه سبز اظهار نظر کرده اند که اخیراً در جهان به عنوان "قهوه چربی سوز" شناخته می شود. کافئین و اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز سطح مشخصی از چربی سوزی را تسریع می کند و به عملکرد متابولیسم کمک می کند. این امر باعث می شود که ضعف در مدت زمان کمتری اتفاق بیفتد.

قهوه سبز به لطف اسید کلروژنیک موجود در آن ، سرعت سوزاندن کالری را تسریع می کند و به حل شدن چربی کمک می کند. کاهش سریع قهوه سبز ، اگر به طور منظم مصرف شود منطقه را سم زدایی کرده و به ذوب شدن چربی شکم کمک می کند.

اسید کلولوژنیک موجود در قهوه و دانه های قهوه ، علاوه بر خاصیت کاهش قند خون ، کاهش وزن و چاقی را به طور جدی به چالش می کشد. کارشناسان تغذیه توصیه می کند که قهوه سبز که دارای اثر تسریع کننده متابولیسم است ، تأثیر زیادی در لاغری دارد و باید به طور منظم مصرف شود.

 

آیا قهوه سبز باعث جوان ماندن می شود؟

 

جوان ماندن و همچنین کاهش وزن یکی از محبوب ترین ترندهای امروزی است. خطوط صورت که با افزایش سن پدیدار می شوند ، یکی از نشانه های افزایش سن است. البته با استفاده از محصولات آرایشی می توانید این علائم را تسکین دهید ، اما حدس می زنید که این محصولات به پوست شما آسیب می رسانند؟

قهوه سبز با داشتن اثر آنتی اکسیدانی بالا ، به لطف این ویژگی با جلوگیری از آسیب سلول ، علائم پیری را از بین می برد. این به شما امکان می دهد پوستی زیبا تر داشته باشید.

قهوه سبز سطح قند خون را کنترل می کند

قهوه سبز به عنوان محافظی در برابر دیابت عمل می کند ، که امروزه معمول است. به کنترل سطح قند خون کمک می کند. کارشناسان اظهار می کنند که خطر دیابت در کسانی که روزانه 1-2 فنجان قهوه سبز مصرف می کنند کمتر است.

 

قهوه سبز ضد ورم است

از جمله مزایای قهوه سبز که تأثیرات مثبتی بر بسیاری از مشکلات سلامتی دارد ، ویژگی کاهش ادم آن است. متخصصان اظهار می کنند که در صورت استفاده منظم ، بدن را از سموم پاک می کند و خاصیت کاهش ادم را نشان می دهد. مصرف یک فنجان قهوه سبز در صبح و عصر اجازه می دهد تا ورم ناشی از بسیاری از بیماری ها از بدن خارج شود.

 

آیا قهوه سبز برای قلب مفید است؟

بو دادن قهوه بعد دیگری به قهوه می بخشد. طعم آن را تغییر می دهد ، عطر و رنگ آن را تغییر می دهد. اینها تأثیراتی است که نوشیدنی را خوشمزه می کند. با این حال ، وقتی قهوه تفت داده می شود ، اگرچه از این زیبایی ها برخوردار است ، اما باعث از بین رفتن اسید کلروژنیک نیز می شود. متخصصان بیماری های قلبی عروقی تأکید می کنند که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد بنابراین قهوه سبز باید علاوه بر قهوه کلاسیک به طور منظم مصرف شود.

 

قهوه سبز کلسترول را متعادل می کند

 

کلسترول در هر انسانی وجود دارد ، اما اگر این مقدار کم یا زیاد باشد ، باعث بیماری می شود. رژیم منظم و ورزش به تعادل کلسترول کمک می کند. علاوه بر این ، طبق تحقیقات متخصصان ، قهوه سبز ، سرشار از آنتی اکسیدان ، اثر کاهش کلسترول بدخیم را با افزایش کلسترول خوش خیم (HDL) هنگام مصرف منظم نشان می دهد.

 

قهوه سبز برای مشکل کافئین مفید است

کسانی که در طول روز بیش از حد قهوه یا چای مصرف می کنند ، به کافئین اعتیاد پیدا می کنند. اگرچه در ابتدا خسارت زیادی وارد نمی کند ، اما در آینده آسیب جدی ایجاد می کند. با این حال ، مصرف غذاها یا نوشیدنی های مناسب برای تأمین نیاز کافئین ، خطر اعتیاد را کاهش می دهد. از جمله مزایای قهوه سبز ، مفید بودن آن برای مشکل کافئین است. به عبارت دیگر ، با جلوگیری از مصرف ناخواسته قهوه و چای در طول روز ، به محافظت از سلامتی کمک می کند.

 

آیا قهوه سبز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؟

افرادی که بیشتر بیمار می شوند، افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. گروهی که بیشتر تحت تأثیر بیماری های دستگاه تنفسی (آنفلوانزا ، آسم ، برونشیت ، COVID-19) قرار دارند نیز افرادی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. فواید قهوه سبز بیشمار است. کارشناسان می گویند مصرف قهوه سبز در برابر شیوع ویروس کرونا مفید خواهد بود و این امر را به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن می دانند. مصرف منظم تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد.

 

قهوه سبز سیستم عصبی را تحریک می کند

 

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند شکایت از حافظه و سیستم عصبی است. بسیاری از عوامل محیطی مانند کار زیاد در طول روز ، شلوغ بودن ترافیک ، حل مشکلات پیش بینی شده باعث کاهش عملکرد ذهنی و حواس پرتی می شود. در نتیجه تحقیقات در مورد فواید قهوه سبز مشخص شده است که اگر به طور مرتب مصرف شود ، در افزایش عملکرد ذهنی و از بین رفتن مشکل حواس پرتی تأثیر دارد.

 

آیا قهوه سبز میزان کالری سوزی را افزایش می دهد؟

 

عامل دیگری که باعث افزایش وزن می شود کالری اضافی است. کالری ناشی از غذایی است که مصرف می کنیم و هنگامی که به صورت متعادل غذا نمی خوریم یا به فعالیت های ورزشی و کالری سوزی نمی پردازیم ، شروع به چاق شدن می کنیم. البته بهترین راه حل ، پرهیز از غذاهای اعتیاد آور است. روش های مختلف درمانی (بیورزونانس) را می توان برای این امر استفاده کرد. با این وجود می توان سرعت سوزاندن کالری را به طور طبیعی تسریع کرد. متخصصان اظهار می کنند که میزان اسید کلروژنیک در قهوه سبز باعث تسریع در سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود.

 

قهوه سبز بدن را متناسب نگه می دارد

 

در طول روز ، افراد با عوامل محیطی زیادی روبرو هستند که می تواند باعث خستگی شود. استرس در مشاغل ، سنگینی کار انجام شده ، کارهای خانه برای زنان خانه دار ، شدت کار برای زنان شاغل و ... باعث می شود بدن نشاط خود را از دست بدهد. تحقیقات در مورد فواید قهوه سبز نشان می دهد که مصرف 1-2 فنجان قهوه سبز در روز به تناسب اندام بدن کمک می کند.

 

آیا قهوه سبز سریع لاغر می شود؟

قهوه سبز که اخیراً به ویژه در بین خانم ها محبوب شده است ، میزان مصرف کالری را افزایش می دهد که به کاهش وزن در مدت زمان کمتری کمک می کند. قهوه سبز که معمولاً از برزیل وارد می شود و به کشور ما وارد می شود ، به دلیل سطح اسید کلروژنیک موجود در آن احساس سیری می کنید که با کمک به کار سریعتر سوخت و ساز بدن ، کاهش وزن را تسریع می کند.

 

قهوه سبز برای خستگی مفید است؟

 

کارهای انجام شده در طول روز ، پریشانی و استرس ناشی از ترافیک باعث خستگی بیشتر فرد می شود. نوشیدن قهوه سبز به جای نوشیدن قهوه سنتی ، خستگی را بهتر برطرف می کند. اثر سم زدایی قهوه سبز بر خستگی بهتر تأثیر می گذارد. متخصصان توصیه می کنند یک فنجان قهوه سبز مخصوصاً بعد از شام میل کنید.

 

سوالات متداول درباره قهوه سبز

 

چگونه با قهوه سبز وزن کم کنیم؟

قهوه سبز که حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک است ، متابولیسم بدن را تسریع می کند و بنابراین کاهش وزن را تسریع می کند.

 

عوارض جانبی قهوه سبز چیست؟

اگر قهوه سبز که تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت انسان دارد ، بیش از حد مصرف  شود باعث اثرات مضر مانند بی خوابی ، عصبی ، بی قراری ، حالت تهوع ، استفراغ ، افزایش ریتم قلب ، سردرد و اضطراب می شود.

 

آیا مادران شیرده می توانند قهوه سبز بنوشند؟

متخصصان هشدار می دهند مادران شیرده نباید کافئین بیش از حد مصرف کنند. از آنجا که میزان کافئین قهوه سبز ، که نوع خام قهوه کلاسیک است ، بسیار زیاد است ، مادران شیرده باید حداکثر 1 فنجان در روز مصرف کنند.

 

قهوه سبز بعد از چه مدت اثر می گذارد؟

قهوه سبز بعد از ناهار یا شام مصرف می شود. توصیه می شود 15 دقیقه بعد از غذا مصرف شود. این اثر هنگامی شروع می شود که به مدت 1 ماه به طور منظم استفاده شود.

 

چگونه قهوه سبز دم کنیم؟

قهوه سبز درست مثل قهوه کلاسیک در یک قهوه جوش تهیه می شود. می توانید آن را با افزودن 1 قاشق چای خوری قهوه سبز به یک فنجان آب تهیه کنید.

 

چه زمانی باید قهوه سبز نوشید؟

اگر رژیم دارید ، می توانید 1 ساعت قبل یا نیم ساعت بعد از میان وعده بنوشید.

 

 

آیا هرکسی می تواند قهوه سبز بنوشد؟

در شرایط عادی ، هر فرد سالم می تواند قهوه سبز مصرف کند. اما اگر بدون مشورت با پزشک از آن استفاده نکنید ، سالمتر خواهد بود.

 

آیا زنان باردار می توانند قهوه سبز بنوشند؟

زنان باردار بیش از زنان عادی به کالری نیاز دارند. از آنجا که قهوه سبز دارای خاصیت کالری سوزی است ، زنان باردار نباید بیش از 1 فنجان در روز مصرف کنند.

آردینی اوخو
پنجشنبه 4 دی 1399
بؤلوملر :

ویروس کرونا : تأثیر COVID-19 بر بدن انسان چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.VjaxVFfGukQXCWFHf0ixRQHaEo?pid=Api&rs=1

ویروس کرونا : تأثیر COVID-19 بر بدن انسان چیست؟

 

تأثیر ویروس کرونا بر بدن انسان

 

ویروس کرونا ویروس جدید ، موسوم به COVID-19 ، با نزدیک به 1 میلیون مورد در بیش از 200 کشور ، روز به روز گسترش می یابد. این ویروس که اولین بار در دسامبر سال 2019 در چین ظاهر شد ، با گذشت زمان به سایر کشورهای همسایه گسترش یافت و اروپا را محاصره کرد. ویروس کرونا ، که به عنوان یک بیماری همه گیر ظاهر شده است ، با افزایش موارد روز به روز ، افراد را به سمت ترس و اضطراب سوق می دهد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و واحدهای مراقبت های بهداشتی سایر کشورها به مطالعات متعدد در مورد ویروس کرونا ادامه می دهند. در حالی که دانشمندان به بررسی تأثیر ویروس کرونا به نام SARS-CoV-2 ادامه می دهند ، بسیاری از مطالعات عدم اطمینان و گمانه زنی های غیر علمی زیادی را در مورد تأثیرات این ویروس بر بدن انسان نشان می دهد.

 

چگونه ویروس  افراد را  آلوده می کند؟

 

بزاق بیماران آلوده به ویروس کرونا میلیون ها میکروب را حمل می کند. این افراد هنگام سرفه ، عطسه یا صحبت یا حتی فقط نفس کشیدن قطرات مملو از میکروب را در هوا منتشر می کنند. مطالعات نشان می دهد بیمار مبتلا به عفونت می تواند در اثر عطسه 40000 قطره به هوا منتقل کند. این قطره ها می توانند روی برخی از سطوح و اشیاء خاص جذب شوند ، یا به راحتی به چشم ، دهان یا بینی فرد دیگر را آلوده می کنند. این نشان می دهد که ویروس به راحتی می تواند انسان را آلوده کند.

 

همانطور که در بالا اشاره کردم ، شرایط مختلفی برای یک فرد سالم برای گرفتن ویروس از یک بیمار آلوده وجود دارد. ویروس ها ، به ویژه ویروس هایی که از طریق بینی پخش می شوند ، باعث ایجاد عفونت بالقوه می شوند. از طرف دیگر ، پس از تماس فرد آلوده با سطوح یا اشیا ، افراد دیگر با آنها تماس می گیرند نیز راهی برای آلوده شدن افراد به ویروس است. به همین دلیل ، توصیه می شود که دستان خود را مرتباً با آب و صابون فراوان بشوییم. دانشمندان در تحقیقات خود در مورد مدت زنده ماندن ویروس در سطوح با حقایق ترسناکی روبرو شده اند.

 

ویروس کرونا چه تاثیری بر روی ریه دارد؟

 

در این مرحله ، ویروس شروع به حمله به سلولهای داخلی ریه ها می کند ، کیسه های ریزی را که اکسیژن را به خون می رساند ملتهب می کند و دی اکسید کربن را دفع می کند. نفس ها کوتاه و سخت می شوند. با مرگ سلول ها ، ریه ها توسط مایعات مسدود می شوند و عفونت های ثانویه ایجاد می شوند. به این وضعیت در بین مردم پاندمی گفته می شود. در موارد شدید ، بیمار برای ادامه تنفس باید به دستگاه تنفسی متصل شود ، اما برای برخی از افراد ، حتی این ممکن است راه حلی نباشد. همه چیز در مورد واکنش سیستم ایمنی بدن است. پاسخ سیستم ایمنی بدن به وضوح نشان می دهد که وضعیت بیمار چقدر بهتر یا بدتر است. در بیماران جدی ، سیستم ایمنی بدن دچار مشکل می شود ، در نتیجه وضعیتی به نام طوفان سیتوکین (فعال شدن تعداد زیادی از گلبول های سفید خون و آزاد شدن سیتوکین های التهابی که سلول های سفید خون بیشتری را فعال می کند) ایجاد می شود.

 

فاکتور سن و جنسیت در برابر عفونت ویروس کرونا چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، در حالی که ویروس کرونا ، با علائم خفیف در بسیاری از افراد برطرف می شود ، 5٪ در گروه بیماران بحرانی قرار دارند. بنابراین ، چه تفاوتی بین بیمارانی که 5٪ را تشکیل می دهند و افراد دیگر بسته به سن و عامل جنسیت وجود دارد؟ در واقع ، این وضعیت کاملاً واضح است. بارزترین عامل در این بیماری افزایش سن است. این به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن با افزایش سن ضعیف می شود. علاوه بر همه اینها ، مطالعات نشان می دهد که در جوانان 100٪ ایمن نیست. به طور خاص ، افراد مبتلا به بیماری های مزمن ، دیابت ، مشکلات تنفسی ، سرطان ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی بدون توجه به سن در گروه خطر قرار دارند.

 

دوره نفهتگی:

این فرآیند که دوره کمون نامیده می شود ، به عنوان دوره ای شناخته می شود که ویروس SARS-CoV-2 مرتبط با ویروس کرونا در بدن مستقر می شود. در این مدت ، ویروس ابتدا در سلول ها مستقر می شود و با گذشت زمان تمام سلول ها را می گیرد.

بنابراین ویروس کرونا چگونه وارد بدن ما می شود؟

بدیهی است که مطالب و ادعاهای بی شماری در این باره مطرح می شود. دقیق ترین و روشن ترین اطلاعات این است که ویروس SARS-CoV-2 ، که باعث عفونت COVID-19 می شود ، در اثر تماس با اشیا و سطوح آلوده به ویروس از طریق چشم ، دهان و بینی وارد بدن می شود.

این عفونت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که افراد پس از لمس هر شی یا سطح آلوده ، دستان خود را به دهان ، چشم یا بینی خود بگذارند. در بیماران مبتلا به عفونت Covid-19 ، ویروس ابتدا در گلو ، دستگاه تنفسی و ریه مستقر می شود. پس از آن ، ویروس SARS-CoV-2 با حمله به تمام سلول ها ، بدن را احاطه می کند.

 

بیماران خفیف:

اکثر افراد گرفتار ویروس کرونا می توانند به آرامی بر این ویروس غلبه کنند. مطالعات نشان داده است که 81٪ بیماران آلوده به این ویروس غلبه می کنند. این بدان معناست که از هر 10 بیمار ویروس کرونا 8 نفر به طور متوسط بر این بیماری غلبه می کنند. از ویژگی های مشترک موارد خفیف تب و سرفه است. از طرف دیگر ، ضعف و سردرد در بدن شبیه آنفولانزا دیده می شود. بعضی از افراد حتی ممکن است این علائم را نداشته باشند.

بیشتر افرادی که از عفونت ویروس کرونا جان سالم به در می برند ، این بیماری را بدون درد و بدون علائم جدی تجربه می کنند. شرایط تب مشاهده شده در بیماران به دلیل ویروس بسته به سیستم ایمنی بدن رخ می دهد. سیستم ایمنی بدن ما با ترشح مواد شیمیایی موسوم به سیتوکین ، سایر قسمت های بدن ما را تحریک می کند. این تحریک باعث درد ، تب و علائم مختلف می شود.

 

بیماران شدید

به طور متوسط ​​14 درصد از بیماران  با عفونت کرونا را با علائم شدید تجربه می کنند. این به این دلیل است که سیستم ایمنی بیمار آلوده واکنش بیش از حد به این ویروس نشان می دهد. در نتیجه این واکنش ها ، التهاب در بدن رخ می دهد. در دوره های بعدی عفونت ، می تواند به یک التهاب شدید تبدیل شود و باعث مشکلات جدی عروقی در بدن شود. ساده ترین مثال آن ذات الریه است که در التهاب ریه رخ می دهد.

 

بیماران بحرانی

 

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که 5٪ از افراد آلوده به ویروس کرونا از بیماران بحرانی است. در این مرحله از بیماری ، بدن قادر به انجام وظایف لازم نیست. به عبارت دیگر ، سیستم ایمنی بدن به شدت آسیب دیده و عملکرد خود را از دست داده است. در این مرحله ، هنگامی که علائم مختلفی در بدن رخ می دهد ، فشار خون به طور ناگهانی افت می کند و باعث می شود اعضای دیگر شوک سپتیک را تجربه کنند. از طرف دیگر ، در نتیجه التهاب بیش از حد در ریه ها ، اکسیژن مورد نیاز بدن تأمین نمی شود. این می تواند فرد را به سمت بیماری جدی یا حتی مرگ سوق دهد.

 

تحقیقاتی که روی ویروس کرونا انجام دادند نشان می دهد که بیماران 65 ساله و بالاتر را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد ، اما علاوه بر همه اینها ، افراد جوان باید بسیار مراقب این ویروس باشند. افراد مبتلا به بیماری های خاص ممکن است در گروه خطر جدی برای عفونت ویروس کرونا قرار داشته باشند.

بیماری های تنفسی

بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی

بیماری های ریه

فشار خون

دیابت

بیماران قلبی

بیماران سرطانی

شرایط فوق الذکر بار دیگر نشان می دهد که ویروس کرونا تنها به سن وابسته نیست. این عفونت که معمولاً توسط اکثر افراد با علائم خفیف تا متوسط ​​برطرف می شود ، نشان می دهد که افراد با انواع بیماری مشخص شده نیاز به توجه بیشتری دارند.

آردینی اوخو
دوشنبه 1 دی 1399
بؤلوملر :